Gjest Ikke mor ennå Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 På matbutikken i går var jeg vitne til at ei jente i skolealder (ca. 7 år) hylte som bare det. Det var tydeligvis noe mora hadde sagt nei til som hun ville ha. Hun endte med å sette seg i vinduskarmen ved kassa og hylte og gråte høyt og demonstrativt. Vanligvis tenker jeg bare når jeg ser en slik situasjon at det vel er noe alle små barn går gjennom og er glad foreldrene er konsekvente, men denne gangen stusset jeg veldig. Er det vanlig at barn som er så gamle oppfører seg sånn?!?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Barn gjør det som funker så lenge det funker... ← Nemlig!
Gjest Piper Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Barn gjør det som funker så lenge det funker... ← Akkurat
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Men de må da begynne å synes det er flaut en eller annen gang?!?
T.S Skrevet 23. juni 2006 #6 Skrevet 23. juni 2006 Men de må da begynne å synes det er flaut en eller annen gang?!? ← Slutter hyle og maser mer f eks.
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2006 #7 Skrevet 23. juni 2006 jeg kjenner tolvåringer som fremdeles hyler på butikken. Fordi det funker.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 Barna slutter vel å hyle og masse på butikkene i 16-18 års alder.
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 og heldigvis finnes det foreldre som oppdrar barn til å ikke skrike på butikken i det hele tatt
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #10 Skrevet 23. juni 2006 og heldigvis finnes det foreldre som oppdrar barn til å ikke skrike på butikken i det hele tatt ← Det er jo bra, selv om jeg regner med at de fleste barn en eller annen gang har hylt offentlig. Men kanskje noen kan hjelpe meg med et mer nøyaktig svar? Jeg forsøker en gang til: Når er det uvanlig at et barn skriker og hyler i offentligheten fordi det ikke får viljen sin? 1 år 2 år 3 år 4 år 5 år 6 år 7 år 8 år 9 år 10 år eller????
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 Kommer an på om det er gutt eller jente. ELlers vil jeg si rundt fem år.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #12 Skrevet 23. juni 2006 Det er vel ikke no fasitsvar på dette spørsmålet. Noen barn masser å hyler og andre er rolige på butikkene. Barn er like forskelige som det voksne er. De fleste slutter vel å hyle før 9-10 årsalder. Masse til foreldrene kan de vel gjøre til de blir ganske store.
T.S Skrevet 23. juni 2006 #13 Skrevet 23. juni 2006 Jeg _har_ svart jeg. Og svaret er at det ikke er noe svar på det spørsmålet. Alt kommer an på foreldrene her egentlig.
Gjest StoreSky Skrevet 23. juni 2006 #14 Skrevet 23. juni 2006 Vil vel forvente at de fleste har sluttet senest i 5 års alderen. Men som noen sier, foreldrene har mye å si. Etter litt tenking vil jeg si at egentlig bør den normale trassalderen være over ved fire-årsalder -senest!
Trebarnsmor Skrevet 23. juni 2006 #16 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Mine tre har aldri hylt noe spesielt. Det har jo skjedd, men ikke mye/ofte. Jeg har alltid stått på mitt, og de skjønte det ganske kjapt. De sluttet vel å prøve seg i 3-4 års alderen. Enda hender det at 10 åringen og 7 åringen sutrer etter noe og blir småsur. Og lager surfjes. Det går fort over. Ikke noe skrik eller hyl. Endret 23. juni 2006 av Trebarnsmor
Gjest Hedda Gabler Skrevet 23. juni 2006 #17 Skrevet 23. juni 2006 Barna slutter vel å hyle og masse på butikkene i 16-18 års alder. ← Ja, særlig. Det er da det virkelig tar av! Blir det for ille på shopping med tenåringen, truer jeg med å kle av meg. Bare å begynne å vrenge litt i genseren, stopper maset...
Tule Skrevet 23. juni 2006 #18 Skrevet 23. juni 2006 og heldigvis finnes det foreldre som oppdrar barn til å ikke skrike på butikken i det hele tatt ← Hei nja det spørs vel vilken måte di bruker da, noen lar det virke alt for fort hilsen
Tule Skrevet 23. juni 2006 #19 Skrevet 23. juni 2006 Kommer an på om det er gutt eller jente. ELlers vil jeg si rundt fem år. ← hei der sa du det noen jenter har jo en lei uvane med og gjøre det hele livet, spesielt i januar når akkurat den jakken er satt ned akkurat så myyyyye hilsen
yvoesp Skrevet 23. juni 2006 #20 Skrevet 23. juni 2006 Barn som hyler i butikken ja. Så en på samme alder som TS så, igår. Aldri sett et barn så flammende rød i hele ansiktet... Jeg er selv mor til to barn. De spør om de kan få ting de også, men gudskjelov legger de på plass tingene uten en lyd om jeg sier nei. Dessuten er det ofte slik med mine barn at om jeg spør om de vil ha f.eks. ny dvd, så "nei takk vi har hjemme"... Ikke er de særlig glad i smågodt heller, så for øyeblikket nyter jeg butikkrundene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå