lillesky Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde ikke regnet med å få skatt tilbake siden jeg har betalt restskatt, så jeg har ikke endret kontonummer (en avsluttet konto). Får jeg pengene på utbetalingskort da? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Hvis kontoen er registrert som utbetalingskonto vil det nok ta ekstra tid. Jeg tror pengene vil bli forsøkt utbetalt til kontoen og at det vil komme beskjed fra banken om at konto er gjort opp. Du bør ta kontakt med skatteoppkreveren i din kommune, mulig at du kan få pengene på en annen konto, hvis ikke blir det nok utbetalingskort.
Usikker Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Hvis både den avsluttede og den nye kontoen er i Scandiabanken - så burde de klare å overføre pengene til den nye kontoen med en gang (ja dagen etter altså). Det gjør "min" bank hvertfall.
lillesky Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2006 Den avsluttede kontoen er slettet fra oss, men den er fortsatt i Skandiabanken, og pengene står der. De skulle flytte pengene over til den eksisterende. Men det har vært mye tull med SB, så jeg er glad for at vi har byttet bank nå.
Usikker Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Rot med Skandiabanken :klø: Synes alle bare lovpriser den banken jeg
Bobeline Skrevet 25. juni 2006 #8 Skrevet 25. juni 2006 Rot med Skandiabanken :klø: Synes alle bare lovpriser den banken jeg ← Det stemmer... Helt til de opplever problemer... Da er det ikke fullt så lett med en bank som bare opererer over nettet... For eksempel sier skandiabanken på sine nettsider at det er mulig å foreta uttak fra skandiabankkonto gjennom andre banker, og det er ikke mulig. En bank kan innhente større beløp fra konto i annen bank, men det krever at pengene overføres til din konto i banken som henter pengene. Det er derimot ikke mulig å ta med et skandiabankkort og foreta uttak på dette i en annen bank. Blir en utsatt for svindel på konto i skandiabanken, så vil ikke en annen bank hjelpe til med å oppklare dette.
Bobeline Skrevet 25. juni 2006 #9 Skrevet 25. juni 2006 Jeg hadde ikke regnet med å få skatt tilbake siden jeg har betalt restskatt, så jeg har ikke endret kontonummer (en avsluttet konto). Får jeg pengene på utbetalingskort da? :klø: ← Det vanlige er at banken sender et utbetalingskort til kontoeier som har sagt opp konto, eller at beløpet returneres til avsender som sender ut utbetalingskort.
lillesky Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2006 Synes alle bare lovpriser den banken jeg ← Ja, det har jeg også gjort - inntil nå. Det stemmer... Helt til de opplever problemer... Da er det ikke fullt så lett med en bank som bare opererer over nettet... ← Enig! Og når de ikke selv vet hva som har skjedd, og mener det er min (kundens) feil, da blir jeg sur.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #11 Skrevet 25. juni 2006 Skjønner ikke hvorfor du er sur på banken? Hvis du så nærmere på papirene fra ligningskontoret (enten selvangivelsen eller skattekortet - husker ikke hvor), så står det der at du skal sjekke at det står rett kontonummer, og at du må melde fra hvis nummeret er feil. Skyld deg selv mener nå jeg.
Bobeline Skrevet 25. juni 2006 #12 Skrevet 25. juni 2006 Skjønner ikke hvorfor du er sur på banken? Hvis du så nærmere på papirene fra ligningskontoret (enten selvangivelsen eller skattekortet - husker ikke hvor), så står det der at du skal sjekke at det står rett kontonummer, og at du må melde fra hvis nummeret er feil. Skyld deg selv mener nå jeg. ← Jeg gikk ut fra at lillesky hadde gjort det, siden h*n har betalt inn restskatt... Hadde jeg betalt inn restskatt som stod oppført på skatteoppgjøret, hadde jeg ikke forventet å få tilbake skatt som er til gode... Men det er riktig det, skatteoppgjøret forteller hvilken konto pengene blir utbetalt til, og ønsker en å bytte kontonummer for innbetaling må dette sendes likningskontoret innen en gitt frist.
abelille Skrevet 26. juni 2006 #13 Skrevet 26. juni 2006 Blir en utsatt for svindel på konto i skandiabanken, så vil ikke en annen bank hjelpe til med å oppklare dette. ← Mulig det er jeg som er treng, men hvorfor skulle en annen bank det? Da kortet mitt ble stjålet og misbrukt fikk jeg faktisk alle pengene tilbake nesten uten spørsmål og de tok saken videre med visa. Selv har jeg flere banker enn Skandiabanken, men har brukskontoen min her. Det sparer jeg en del gebyrer på. Vanligvis skal jeg ikke ta ut mer kontanter enn det jeg kan få i minibanken (er ikke det 9000 pr uke?) Skulle jeg ha større behov enn det tar det vanligvis ikke mer enn en dag å overføre pengene til min egen konto i en annen bank. Så impulsivt at jeg ikke kan vente på det handler jeg ikke for så mye... Og med nettbank er jo ikke det noe problem å gjøre selv. Men dette var off-topic, så jeg skal liste meg ut herfra igjen.
lillesky Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 26. juni 2006 Skjønner ikke hvorfor du er sur på banken? Hvis du så nærmere på papirene fra ligningskontoret (enten selvangivelsen eller skattekortet - husker ikke hvor), så står det der at du skal sjekke at det står rett kontonummer, og at du må melde fra hvis nummeret er feil. Skyld deg selv mener nå jeg. ← Hvis du leser hele innlegget, så ser du at jeg har betalt restskatt, og trodde ikke jeg skulle få penger til gode. Derfor byttet jeg ikke kontonummeret. Og grunnen til at jeg er sur på Skandiabanken er en litt annen grunn enn dette, jo dette også, fordi de har en konto jeg har avsluttet åpen. SB har rotet mye med avtalegiro-/efaktura-avtale som vi har med telefonselskapet vårt. Det har resultert i purregebyr (55 kr.) på flere regninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå