Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
:sad: Det er jammen ikke bare bare å planlegge bryllup heller.. Noen skal liksom stikke hull på denne gleden man føler.. Er litt deppa i dag,fikk en telefon fra min mor som sa at detta bryllupet blir jammen stort du..Vet ikke om det passer for meg,koster så mye penger..Ja ja så .What.. Vi betaler alt selv uten foreldres hjelp..Men stort blir det ikke,vi er 64med fire barn.Så det hun prøver å si meg er rett å slett at hun ikke vill komme i sin egen datters bryllup.. Blir for fint..Blir litt lei meg jeg da,når hun ikke vill glede seg sammen med meg..Har også en lille søster som er litt små sjalu føler jeg fordi hun har planlagt bryllup så mange ganger men hver gang gått i vasken..At jeg skal gifte meg og virkelig skal det,noe hun ikke har fått oppleve.(jeg syntes litt synd på henne også)Men fikk jo også høre at vi hadde jo vært samboere så lenge så vi kunne jo bare gå til byfogden! hmm.Vi vill ha et bryllup som vi skal minnes med glede , våres bryllup koster ikke mere en det som er helt vanelig nå til dags.Det er heller ikke masse fint folk,bare vanelige mennesker.Ja rett å slett bare familie og noen gode venner..Kansje jeg er nærtagen i dag?? Syntes ikke dere det er litt styggt sagt,hun vet jeg gleder meg over alt på jord .. :klem: Bire
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Det er dårlig gjort.

Vent til du føler deg bedre så ringer du til din mor.

Noen ganger sies ting litt anderledes en hva man mener, og for den andre parten kan det komme så brått på at en ikke får sagt det en vil.

Tenk litt på hva du føler og mener og så ring tilbake. Mulig det ikke er så ille som du tror.

Og søsteren din... Snakk med henen og si det du skrev her. Det er jo ikke din skyld at hun ikke har kommet i mål. Hun må da kunne glede seg på dine vegne for det.

Skrevet

synes det var veldig snodig å si at hun ikke visste om hun ville komme?!!

Hva så om det koster mye penger, hvis det er dere som betaler?

Best å "roe seg ned litt", også ringe tilbake og snakke litt mer.

Kanskje hun tror at hun må være med og betale?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Driver selv og planlegger bryllup, og det er mange skår i gleden.

Dessverre er det mye misunnelige ute og går, og det er alltid noen som skal ødelegge. De sender små stikk, kommentarer, etc.

Jeg var veldig mye lei meg i begynnelsen av planleggingen, og hadde til tider lyst til å kansellere hele greia. Men jo nærmere vi kommer selve dagen, jo bedre blir det og jo enklere blir folk å forholde seg til.

Mitt inntrykk er at alle gjerne vil du skal gjøre ting på deres måte, og det blir både slitsomt og leit. Flere ganger har jeg grått over kommentarer som har såret eller gjort meg trist.

Vi har også hatt flere av typen: Nei, vi tror ikke vi kan komme pga ditten og datten, som overhodet ikke er gode grunner. Tror mange blir misunnelige på din situasjon og din lykke. Det føles ihvertfall som hos oss.

Men, som sagt. Ting blir bedre jo nærmere en kommer. Og de som sier de ikke tror de vil, gleder seg bare mer og mer jo mer tiden går.

Prøv å se forbi de "dumme" som ødelegger gleden, og tenk heller at det er synd på dem som ikke klarer å dele din glede med deg!

Lykke til!

Gjest LilSweetie
Skrevet

Skjønner godt at du ble lei deg! :klem: Jeg synes ikke du var spesielt nærtagen!

Jeg er sikker på at moren og søsteren din ønsker å være glad på dine vegne, selv om de ikke klarer det nå. Søsteren din har jo sine grunner som du sier, kanskje hun ville blitt glad hvis hun kunne bli med på planleggingen? Du kan hvert fall høre med henne (hvis du ikke har gjort det allerede).

Og moren din; det virket på meg som at når hun var redd for at det skulle bli for "fint", kommer det av at hun ikke føler seg bra nok i en sånn setting. Vis at du gleder deg til at hun skal være der sammen med deg i bryllupet, at du er stolt av henne osv, så hun kan føle seg tryggere. Da tror jeg hun vil ha lettere for å glede seg sammen med deg! Kanskje du kan be henne gjøre noe i bryllupet også, noe hun er flink til og kan føle seg stolt over? Bake kake, holde tale, pynte....hva som helst, egentlig.

Lykke til! :klem:

Skrevet

Stor klem til deg. Ikke lett å ha det på den måten! :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

:klem:

Prøv å gled deg til deres store dag. Jeg synes det var veldig egoistik og stygt sagt av din mor.

Skrevet
:klem: Takk alle sammen. Trengte litt støtte i dag. :klem: Bire
Gjest Miloine
Skrevet

Fy søren, det var dårlig gjort å si det! :klem:

Et øyeblikks mangel på overbærenhet angres kanskje et helt liv.

Hun mente det kanskje ikke sånn! Snakk med henne du! Kanskje hun angrer for sitt ordvalg! :)

Skrevet

Prøv å involvere dem litt i planleggingen, mulig det hjelper litt på!

Min mor engasjerte seg ikke i det hele tatt til å begynne med....

Tror ikke hun helt hadde skjønt hva som skulle skje. Nå derimot er hun den som er mest engasjert og glad på mine vegne!

Skrevet

Skjønner at du blir lei deg. Syns det er et godt tips å prøve å involvere henne. Kanskje ting som virker fjernt og "fint" når hun bare hører om det blir litt mere "normalt" og godtatt når hun selv er med og virkelig ser tingene liksom.

Gjest Gjesta
Skrevet

dette var dårlig gjort, stor :klem: til deg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Men, noen ganger er familie ikke mer enn biologi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...