MarianneE Skrevet 18. desember 2002 #1 Del Skrevet 18. desember 2002 Dette har jo blitt et begrep etterhvert som disse "kongebarna" er blitt gift. Men HVA er "Den gode samtalen"???? Min mann og jeg prater selvfølgelig om hva som helst med hverandre, men er det når vi har dype, følelsesmessige samtaler at de er "Den gode samtalen"? Eller kan det og være samtalen om noe så dagligdags som hvordan arbeidsdagen har vært? Lurer på om noen andre har gjort seg noen tanker om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 18. desember 2002 #2 Del Skrevet 18. desember 2002 Man er rett og slett uenig i en sak, der noen roper til hverandre, kan andre igjen sette seg ned å snakke sammen på en hensiktsmessig måte. For meg er den "gode samtale" en samtale om et emne der man benytter "aktiv lytting". Man argumenterer også mot hverandre på en konstruktiv måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 18. desember 2002 #3 Del Skrevet 18. desember 2002 For meg så er det de gangene vi har tid til og sitte og prate om litt mer enn det vanelige. noen ganger så trenger vi litt ekstra for og minne oss på at den nyforelskete følelsen kan komme tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 19. desember 2002 #4 Del Skrevet 19. desember 2002 "Den gode samtalen" er den hvor jeg føler jeg lærer noe nytt om han eller meg selv, den hvor vi blir enda bedre kjent med hverandre igjennom. Eller at den stimulerer meg til å tenke over større og mindre ting på en ny måte. Og/eller at den fører gamle tanker videre på nye spor. "Den gode samtale" er også den hvor jeg føler vi knyttes enda nærmere igjennom. Jeg er vokst opp med heftige diskusjoner rundt middagsbordet (vi har dem enda! ), og har lært meg at en "dannet" og konstruktiv diskusjon kommer man lengst med. "Den gode samtale" rundt kontroversielle tema skal foregå i siviliserte former. Jeg elsker en god diskusjon; det er gode samtaler, det! Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå