JuliBrura Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Hei! Er inne på tanken på å dikte en sang til min kommende mann, og evt synge den til han etter talen.. Vil at fæærest mulig skal vite om det, så det blir en overraskelse (ingen som forventer det av meg, tror jeg! ) Det er jo mange melodier å velge, men jeg er helt håpløs til å dikte! Noen som har noen tips? Er det noen man kan henvende seg til for hjelp? Eller er det bare å sette seg ned med en flaske rødvin og sine aller nærmeste venninner og gjøre et forsøk? Har veldig lyst til å gjøre et forsøk, men ender vel med at det koker bort for di det blir for vanskelig...
Rioja Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Eller er det bare å sette seg ned med en flaske rødvin og sine aller nærmeste venninner og gjøre et forsøk? ← Dette syntes jeg hørtes ut som en genial ide!
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 En venninne av meg var forlover og fikk en til å skrive sang for henne. Den ble veldig fin. Tror det kostet 500 kroner
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har skrevet mye sånne sanger, men for å tipse deg må du komme med en del personlig omkring den personen det gjelder og evt melodi! Mitt tips i første omgang, ikke bruk melodien "jeg er havren" den er drepen! Linker: http://www.festsanger.biz/ http://www.kvinneguiden.no/linker/?c=38 http://home.c2i.net/ccb/taler/ http://www.bryllupsweb.no/bryllupsshop-sanger2.html
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har skrevet mye sånne sanger, men for å tipse deg må du komme med en del personlig omkring den personen det gjelder og evt melodi! Mitt tips i første omgang, ikke bruk melodien "jeg er havren" den er drepen! ←
Gjest nevèsta Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Det er jo mange som tar betalt for å lage sanger, og du kan finne dem på internett, men et lite hint: Sjekk noen av eksempelsangene deres først. Noen har lagt ut eksempler på sanger som er helt umulige å synge, som er fulle av skrivefeil, etc. Litt kjedelig å betale for noe som ikke er bra. Du har kanskje noen snille kollegaer eller venner som er flinke til å dikte?
JuliBrura Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2006 Takk for svar! Får se hva det blir til, men hadde jo vært veldig gøy da.. Nå skal jeg først to uker ut i bushen i praksis i forbindelse til utdanninga, og når jeg kommer hjem er det kun tre uker igjen til den store dagen.. Greit stressa! Men meloine, skal huske på deg, hadde vært fint med litt hjelp hvis jeg sitter helt fast (mistenker at det er etter første ordet..) Har lagt merke til at det finnes folk på nettet som tar betalt for dette også, men var litt usikkert på det var verdt å satse på det. Kjedelig å betale for en sang som ikke funker i det hele tatt!
Gjest Miloine Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 (endret) ← Frysepulver, da vet du hva jeg mener om drepende kjedelig, når det gjelder "Jeg er havren, jeg har bjeller på" - grusomt! Jeg blir like når jeg tar opp den pent rullet sammen sang med gjerne en fin sløyfe på, og melodien er nettop den! Den siste melodien jeg brukte da tantebarnet mitt skulle konfirmeres, hvar faktisk "The Boxer" av Simon & Garfunkel (hun er stor fan av dem da) ------------------------------ Men meloine, skal huske på deg, hadde vært fint med litt hjelp hvis jeg sitter helt fast (mistenker at det er etter første ordet..) ← Ikke vær redd for å spørre meg på PM! Bare koselig det Det eneste jeg trenger for å hjelpe deg fullt ut, er fakta om vedkommende og hvem melodi du skal bruke! Endret 23. juni 2006 av Miloine
tullen Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 www.sangogtalehjelpen.no Der får du garantert akkurat den talen du vil ha. Og du kaster ikke bort noen penger, for du betaler ikke hvis du ikke blir fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Jeg synes Fraggle-melodien er veldig glad-melodi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå