Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Vi har en såkalt familiepakke med diverse kanaler på TV. I denne pakken inngår bl.a disney channel, Jetix, Cartoon... og et par andre tegneserie-kanaler. Synes det er vanskelig å holde styr på hva som er greit for ungene å se på. HVordan gjør dere andre det? Må de holde seg til enkelte kanaler eller sitter dere sammen med de for å sjekke hva de ser på? Det er store forskjeller på programmene på en og samme kanal. I det ene øyeblikket er det tom og jerry og i det neste kan det være et program som slettes ikke passer for vår 3.klassing. Vil gjerne høre hva slags tv-regler som gjelder i andre hjem. Både hva 7-10-åringer får se og hvor mye.
T.S Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 slossing og vold er nei. Han sørger selv for å slå av når det blir serier som er slik. Han går i 1.
Trebarnsmor Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Cartoon network er bannlyst her i huset. Ungene tar ikke på den kanalen engang, pga de vet at vi ikke vil.
Gjest prestekrage Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hos meg har jeg fjernet alle de "utenlandske" bortsett fra Disney Channel. Har også valg å legge tv3 ganske langt ut i rekka av kanaler (jeg ser endel på tv3- derfor ikke fjernet). Nå er jo forsåvid datteren min yngre (snart 5) enn dine så har kanskje litt andre interesser. NB: Bruker sleep funksjonen MYE. Greit å stille inn at hun bare skal få se i forex 40 min.... Og så blir tvn svart!!! Endret 23. juni 2006 av prestekrage
Gjest ts Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Takker for svar. Vil gjerne ha flere....Nå ikveld så han og en kompis på cartoon. Han vet godt at serier som er voldelige ikke er tillatt å se på. Måtte likevel minne de på det da de så på digeridoo (er det det det heter?) hvor det var skyting. Da er de snare til å skifte kanal. Men problemet er altså hvordan man skal kontrollere dette. Sitte sammen å se? Fjerne enkelte kanaler? Godta mer enn vi gjør nå?( "Alle" kompisene får jo lov...) Synes ikke dette er så enkelt jeg.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Cartoon har vi ikke her i huset, synes tegneseriene er litt i meste laget. Både figurene og handlingen i det som vises. Jetix, til en viss grad men bare spesielle serier. Det er jenter så de ser på Totally spies, Powerpuffene og Witch. Nettsidene brukes også til spill. Disney channel var pop til å begynne med, der ser de filmer på kveldene en gang i mellom. Lilo og Stitch er visstnok også pop. Hva slags programmer de ser er i og for seg enkelt å følge med på. Det verste med disse kanalene er at de går non-stop. Det tar aldri slutt fordi neste serie ser spennende ut, og neste og neste - osv. Så er hele ettermiddagen eller helge formiddagen gått. Derfor har vi det sånn: På lørdager når vi ofte skal ut å handle / kafebesøk er regelen NRK fra 08-10. Så er det slutt. Søndager kan de se på annet hvis de vil. På hverdager strekker vi oss litt hvis vi det det er ting de liker. Da kan de få lov å se litt før middag, eller når de kommer inn på kvelden etter lek / fritidsaktiviteter. Leksene skal alltid være gjort før de slår på. Ellers prøver vi å la de se så lite tv som mulig, og styre tv-tittingen inn på andre typer programmer - tur / fakta/ lokale nyhetene fra NRK.
Azi Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Cartoon nettwork er også bannlyst her i huset. Dem er fult klar over det. Nickolodien ser dem på tidlig om morgen. Ellers er det begge disney kanlane og BBC Prime barnetimen får dem også se på! Vi sitter sammen med dem når dem ser på tv, så vi har full kontroll. Man kan vel få passord også til visse kanaler? Men vi har enda ikke fått behov for det! Endret 24. juni 2006 av Azi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå