Gå til innhold

star wars-lego til 9-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurte bare på om noen har noen synspunkter på starwars-lego.

Er det helt greit at 9-åringer leker med "laser-sverd" og kamper i romfartøy i legoens verden??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Min har lekt med det siden han var seks sju, og elsker det!! "Alle" gutta har det, det er det de har fått i bursdagsgaver de siste årene.

Gjest Gjesta
Skrevet

Åtteåringen min elsker Star Wars lego, og kan navnet på alle figurene (mer enn hva mora kan, enda jeg har sett filmene)

Gjest Gjesta
Skrevet

Åtteåringen min har sett alle filmene også, og det har alle de andre gutta i klassen også. Star Wars er kjempehipt for tida ;)

Skrevet

Ja, selvfølgelig må det være greit.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for beroligende svar. Da var det vel ikke helt feil å la stesønnen kjøpe dette for sine bursdagspenger da...Han var iallfall overlykkelig selv.

Føler bare av og til at alt dreier seg om kamper og voldelige greier. Dette gjelder enten det er tv, data, lego eller tegning....Men det er kanskje bare å godta?

Gjest Virvel
Skrevet

Gutter har vel lekt sånn bestandig...? (Jenter og, hehe, bestevenninnen min og jeg lekte geriljakrig med Barbie og dissekerte meitemarker, men det ble da folk av oss likevel. :erter: )

Skrevet (endret)

Ja! (Sjekk avataren min.....) Vi er en så nerdete familie at Star Wars har en relativt sentral plass hos oss. Isolert sett er slåsseleker teit, men noe som alle unger driver med. Men dersom dere som voksne setter dere inn i hva Star Wars er og ser filmene og opplever historien sammen med barna, vil dere oppleve at her er det så mye mer. 1900/2000-talls mytologier som Star Wars, Harry Potter og Narnia kan være utgangpunkt for bredspektret og spennende refleksjon over det livet vi lever.

Endret av hera
Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på hva du hadde gjort hvis ungen løp ute med hjemmespikka pil og bue og skjøt på stort og smått.....

Gjest Gjest
Skrevet
Lurer på hva du hadde gjort hvis ungen løp ute med hjemmespikka pil og bue og skjøt på stort og smått.....

ÅÅÅÅÅÅ at det går ann å si sånt,du har sikkert ikke unger for hadde du hatt det så hadde du skjønt mer.

Normale barn går ikke rundt å slår i hytt å pine skjønner du,og hvis de slår og har et slikt problem så ville aldri en normal forelder lagt stein til byrden ved å gi barnet sitt slike leker.

Man gir de leker som vi vet de mestrer.

Og har du unger og har et slikt syn,så er du sikkert forelderen til et voldelig barn som går å denger løs på andre,du har sikkert gitt det/dem sånne leker også.

Men jeg heller til at du er barnløs og at det vil gå laaaaaaang stund før du får unger slik at du får modnes litt oppi komputeren.

Skrevet

Klart det må være greit. I min barndom ble "spenningstrangen" utløst ved at vi lekte "Cowboy og indianer", "Sjørøvere" eller "Politi og røver". Star Wars er så tydelig fantasi at jeg tror ikke unger tar skade av det. Jeg ville vært mer bekymret dersom det var mer virkelighetstro våpen enn lyssverd de viftet med.

Gjest Gjest
Skrevet

Da hadde jeg nok sagt noe slikt som : Hei gutter! Dette får dere ikke lov til!

Til Hera

Takk for godt svar. Sikert mye i det du sier. Har ikke satt meg inn i disse figurene selv, burde kanskje gjøre det!

Gjest Gjest
Skrevet
ÅÅÅÅÅÅ at det går ann å si sånt,du har sikkert ikke unger for hadde du hatt det så hadde du skjønt mer.

Normale barn går ikke rundt  å slår i hytt å pine skjønner du,og hvis de slår og har et slikt problem så ville aldri en normal forelder lagt stein til byrden ved å gi barnet sitt slike leker.

Man gir de leker som vi vet de mestrer.

Og har du unger og har et slikt syn,så er du sikkert forelderen til et voldelig barn som går å denger løs på andre,du har sikkert gitt det/dem sånne leker også.

Men jeg heller til at du er barnløs og at det vil gå laaaaaaang stund før du får unger slik at du får modnes litt oppi komputeren.

Jo, det har jeg faktisk. Men jeg er ikke overhysterisk slik andre later til å være.

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, det har jeg faktisk. Men jeg er ikke overhysterisk slik andre later til å være.

Overhysteriske????

Hvem da??

Hvor??

Å var det deg selv du mente !!!! :):klappe::ler::):klappe::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...