Gå til innhold

"Mimrebok" til venn/bekjent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i oppdrag å lage et bidrag til en slags "mimrebok". Den skal gies til ei jeg kjenner, men hun er ingen nær venn (jeg kjenner henne gjennom mange andre, vi er i samme miljø). Har fått beskjed om at det kan være dikt/bilder/tekst /tegning e.l. Problemet er bare at jeg er så vanvittig lite kreativ!!! :grine:

Siden jeg er helt sikker på at det finnes mange der ute som har mye mer kreative evner enn meg - kan noen gi meg tips/råd/inspirasjon? Det kan være linker til små tegninger som er søte, dikt/tekster, hva man kan ha på en sånn side utover det som er nevnt.. Slå dere løs ;) Jeg blir VELDIG glad for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Morsomt, jeg digger sånne oppgaver!

Sørg for å få tak i morsomme bilder som gir gode minner!

Sørg for at folk vedkommende kjenner godt skriver hilsner i boka!

Lag f eks noen morsomme 10 på topp lister ut i fra hvordan dere kjenner ho.. De skal være morsomme.. F eks 10 på topp Reisemål, 10 på Topp Drinker osv..

Målet må jo være at vedkommende skal kunne titte i boka og bli glad ?

Skrevet

Det er ikke jeg som skal lage hele boka, det er det noen som kjenner henne mye bedre som skal gjøre. Min oppgave er å lage et bidrag fra meg.. Skulle ønske jeg var glad i sånne oppgaver jeg å :forvirret:

Har desverre også litt dårlig tid, og lite bilder av henne/oss..

Takk for svar allikevel, og svar gjerne igjen om du har mer på lager :)

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Aha! :) Går litt fort i svingene her ikveld..hehe..

Anyhow ; Hvis du ikke kjenner ho så godt kan det være vanskelig..

Men du kan jo f eks ta en sangtekst du syns beskriver ho godt da.. og lime inn som ditt bidrag.. Det gjorde vi til ei venninne som vi ikke kjente allverden, og det satte ho super pris på.. :)

Skrevet

Hvis du ikke har mye bilder, kanskje du kan lage noe som illustrerer hvordan dere kjenner hverandre? Eks. hvis dere har trent sammen eller jobbet sammen, så kan du finne et morsomt treningsbilde eller jobb-bilde som du kan klippe ut av et blad (eller printe ut, hvis du finner på nettet), og så skrive noen ord rundt bildet (husker du de lange kaffepausene på kontoret?! osv). Du kan jo også lime inn et sykt/morsomt bilde av deg selv, det er vel deg hun skal huske?

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

-en matoppskrift (noe du har servert henne/ hun har servert deg eller noe fra et land/landsdel du vet hun liker)

-sangtekst eller dikt

-collage med utklipp/bilder som minner deg om henne

-drinkoppskrift

-utdrag fra en bok

-tegn av stjernetegnet hennes og skriv et ord eller en setning for hver stjerne

-finn frem den gamle skoledagboka, russeavisen el. og se om du finner noe om henne der

Bruk store bokstaver, farget ark, klipp ut blomster ol. fra ukeblader, glansbilder osv for å pynte opp litt ekstra. Du kan også lime på et bilde av deg selv, som et minne, selv om hun ikke er med på det.

Gjest Gjest
Skrevet

Lim inn små konvolutter med farger og legg små dikt, et bilde, en tørket blomst, et ordtak el. inni.

Skrevet

Sånt er gøy hvis man har tid og lyst :)

Jeg er blitt fortalt at jeg er flink til sånt...laget ei til ei venninde for endel år siden..men jeg hadde glemt hele greia da hun her en da fortalte hu hadde tatt den frem for å lese :ler: Ikke husker jeg hva jeg gjorde i den heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...