Quirky Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Har noen av dere bodd der, eller kjenner noe som har det?
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2006 Hvor i bergen ligger den? ← De har flere eiendommer i Bergen, alle ligger i sentrum, tror jeg. Den hybelleiligheten jeg vurderer ligger i Lille Øvregate 21.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Det er ikke noe forum på UIB sine sider du kan spørre? evt ring leieboerforeningen, de kjenner til de fleste utleierene i byen og er ærlige om hvem som er versitnger osv.
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2006 Det er ikke noe forum på UIB sine sider du kan spørre? evt ring leieboerforeningen, de kjenner til de fleste utleierene i byen og er ærlige om hvem som er versitnger osv. ← Det hadde jeg ikke tenkt på engang. Takk for gode tips!
Gjest LilSweetie Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Ellers så kan du høre med den boligtjenesten for studenter som studentpolitikerne ved UiB driver. Husker ikke hva den heter, men finner den vel hvis du ringer Velferdstinget der? De er supersnille, og går til og med på visning for deg hvis du vil det!
Gjest LilSweetie Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Nå fant jeg den! Har du spørsmål om å leie bolig? bergenstudenten.no eller xx xx xx xx Telefonen og kontoret er åpent fra 1. juni til 1. september mandag til fredag kl. 10.00 – 17.00. Besøksadresse: Dokkeveien 10 (brakkekontoret til Studentdemokratiet v/ Historisk- filosofisk fakultet) Fjernet telefonnummer. Arwen (mod) Endret 4. juli 2006 av Arwen
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Nå fant jeg den! Har du spørsmål om å leie bolig? bergenstudenten.no eller xx xx xx xx Telefonen og kontoret er åpent fra 1. juni til 1. september mandag til fredag kl. 10.00 – 17.00. Besøksadresse: Dokkeveien 10 (brakkekontoret til Studentdemokratiet v/ Historisk- filosofisk fakultet) ← Jeg ringte dem for noen dager siden, men de kjente ikke til Santalgården overhodet. Vet ikke om det er et bra eller dårlig tegn.. Endret 4. juli 2006 av Arwen
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Har aldri hørt om Santalgården, men Lille Øvregate er i alle fall veldig sentralt!
Gjest Hufsa Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 Lille Øvregaten er en veldig koselig gate Jeg bodde ikke langt i fra da jeg bodde i Bergen, og gikk ofte tur der.
Gjest Hufsa Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 her er en link til Santalgården iallefall.. http://www.santal.no/
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #13 Skrevet 4. juli 2006 Jeg var i kontakt med de da jeg flyttet til Bergen. Helt greie hybler, mye forskjellig å velge mellom. Egen leil eller kollektiv. Tror ikke det er noe kluss her, men jeg fant noe jeg likte bedre enkelt og greit
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Santalgården er et firma (Santalmisjonen sitt eiendomsfirma) som eier nesten 3 sider av et kvartal (Kong Oscarsgt., Øvre Korskirkealmenning og Lille Øvregate). Jeg har selv bodd i deres gård i Kong Oscarsgt. og kjenner flere som bor/har bodd i Lille Øvregate 21. Santalgården er en meget seriøs utleier. Leiegården i Kong Oscarsgt har litt "lavere" standard (dele kjøkken og do og/eller dusj) for noen av hyblene mens noen av dem har te-kjk. Lille Øvregt har fine hybler med nyoppussede bad og te-kjk. Prisene er anstendige - og dette er 5 minutters gå avstand til Torgallmenningen - 10-15 minutter gange til SVF. Jeg anbefaler dem på det varmeste. Jeg flyttet fra dem fordi jeg er for gammel for kollektiv.
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #15 Skrevet 4. juli 2006 Santalgården er et firma (Santalmisjonen sitt eiendomsfirma) som eier nesten 3 sider av et kvartal (Kong Oscarsgt., Øvre Korskirkealmenning og Lille Øvregate). Jeg har selv bodd i deres gård i Kong Oscarsgt. og kjenner flere som bor/har bodd i Lille Øvregate 21. Santalgården er en meget seriøs utleier. Leiegården i Kong Oscarsgt har litt "lavere" standard (dele kjøkken og do og/eller dusj) for noen av hyblene mens noen av dem har te-kjk. Lille Øvregt har fine hybler med nyoppussede bad og te-kjk. Prisene er anstendige - og dette er 5 minutters gå avstand til Torgallmenningen - 10-15 minutter gange til SVF. Jeg anbefaler dem på det varmeste. Jeg flyttet fra dem fordi jeg er for gammel for kollektiv. ← Yess, endelig noen som hadde bodd der! Jeg snakket med dem, og de fortalte litt om de forskjellige eiendommene. Jeg vil ha eget bad, så jeg vil ikke bo i Kong Oscarsgt. Det eneste som trekker ned er at det ikke er installert internett.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2006 #16 Skrevet 4. juli 2006 Men det ordner du fort selv - jeg hadde NextGenTel da jeg bodde der. De har jo student abonnement også.
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #17 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Men det ordner du fort selv - jeg hadde NextGenTel da jeg bodde der. De har jo student abonnement også. ← Ja, damen jeg snakket med sa at det skulle gå greit. Men jeg tilhører glasurgenerasjonen og vil ha alt servert! Og husleia for hybelleilighet blir ganske drøy inkludert internett, selv med studentabonnement, iallefall i forhold til andre tilbud jeg har sett på som ligger litt lengre bort fra sentrum. Jeg elsker å bo midt i sentrum av byer, men vet ikke om jeg gidder å betale 1500 mer i måneden for det. Endret 4. juli 2006 av Quirky
rend Skrevet 4. juli 2006 #18 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Jeg hadde meg en hybelleilighet i Lille Øvregaten 21 for tre-fire år siden. Jeg bodde der vel første året jeg gikk på universitetet. Veldig grei standard med parkett på gulvene og et deilig, flislagt bad m/ varme i gulv og masse varmt vann... Det savner jeg ennå Huset var i aller høyeste grad rolig og fredelig, og utleier (De på santalkontoret og vaktmester) opptrådte alltid ryddig på alle måter. Alle får hver sin låsbare bod i kjelleren hvor du kan lagre det du vil (inkludert møblene som står der fra før..). Da jeg bodde der var det gratis strøm og fri benyttelse av vaskemaskin og tørketrommel. Vet ikke om det er slik fortsatt, men det var behagelig. Hva jeg ikke likte? Kjøkkenet er et tekjøkken, noe som innebærer kun to kokeplater og ingen steikeovn. Lite benkeplass og kun en vaskekum. Du steiker mat i samme rom som du oppbevarer alt tøyet ditt og i samme rom som du sover i. Men slik er jo ofte hybler.... Ellers var sovesofaen som sto på hybelen min kjempevond å ligge på og jeg får fortsatt vondt i ryggen av å tenke på den. Du må altså regne med å investere i en god, tjukk overmadrass om du vil sove godt. Jeg syntes også at sentralvifteanlegget (umulig å styre selv) lagde en generende, evigdurende støy. Jeg er kresen på slike lyder, om du også er det er du i alle fall klar over hvordan det er her. Det var vel alt jeg kunne komme på for øyeblikket Raskt konkludert kan jeg vel si at jeg stort sett var fornøyd med stedet. Bare spør om det er noe mer jeg kan bidra med! *Hva internett angår, finnes det helt sikkert en nabo eller tre du kan spleise på linjen med. Og når du vurderer pris på bosted i sentrum vs. periferien -- husk å beregne transportkostnader (busskort, nattbuss, tax, etc ut i bydelene) også. Endret 4. juli 2006 av rend
Quirky Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Ellers var sovesofaen som sto på hybelen min kjempevond å ligge på og jeg får fortsatt vondt i ryggen av å tenke på den. Du må altså regne med å investere i en god, tjukk overmadrass om du vil sove godt. Jeg syntes også at sentralvifteanlegget (umulig å styre selv) lagde en generende, evigdurende støy. Jeg er kresen på slike lyder, om du også er det er du i alle fall klar over hvordan det er her. Både sovesofaproblematikken og lydproblemet kjenner jeg igjen, på forrige hybelen min var det kjøleskapet som laget en vanvittig lyd. Jeg har etterhvert blitt storforbruker av sov-i-ro. Det med transportutgifter tenker jeg på (derav en annen tråd i forumet der jeg spør om hvorvidt det er gangavstand fra div. steder jeg kikker på). Og selv synes jeg litt av sjarmen med å bo i en by blir borte når man flytter langt ut i periferien. Samtidig, om jeg bestiller bredbånd, kommer opp månedlige kostnader på rundt 4600-700 pr.måned, litt over smertegrensa prismessig. Men det er veldig fristende å ha med et firma å gjøre, har fått min porsjon slitsomme huseiere/roomies i løpet av de siste årene. Det var vel alt jeg kunne komme på for øyeblikket Raskt konkludert kan jeg vel si at jeg stort sett var fornøyd med stedet. Bare spør om det er noe mer jeg kan bidra med! ← Takk for utfyllende info Trenger litt mer hjelp. Jeg har et tilbud på Danmarksplass, ganske rimelig, men dama som leier ut høres sur ut. Et annet, veldig fristende, der utleier bare sendte en mail uten tlfnr, og ikke har svart på mail enda. Og så tredje alternativ, Santalgården. Jeg må bestemme meg innen i morgen kveld, siden jeg drar på ferie i en måned torsdags morgen. Så, Rend- kan du fortelle meg hvor jeg skal bo? Eller skal jeg lage en poll, kanskje? Endret 4. juli 2006 av Quirky
Rio Skrevet 4. juli 2006 #20 Skrevet 4. juli 2006 Jeg hadde valgt Santal De holder til i et kjempekoselig strøk, og du kommer til å stortrives i sentrum. Jeg har holdt meg her i 2 år snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå