Gamle gode 10na Skrevet 8. august 2006 #101 Del Skrevet 8. august 2006 Hvorfor? Ganske enkelt for at vi kan ha noen å forbanne når tragiske ting skjer Funker for meg ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mørket Skrevet 10. august 2006 #102 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg skal gi dere min versjon på hvorfor jeg tror mennesket er opptat av og tro på en gud, Alle religioner fra kristendommen til de gammle religioner før kristendommens inntog har et felles mål og det er og komme til Himmelen Nirvana eller valhall eller flere andre versjoner av gjennfødsel, så alle religioner handler egentlig om døden og frykten for det ukjente som skjer den dagen vi dør. Mennesket er redd for det ukjente og døden er ukjent. Derfor har mennesket et behov for og ha et håp om at når vi dør får vi det bare enda bedre det blir egentlig som en trøst, Mennesket er tross allt det eneste dyret som vet at en dag skal vi dø. Så i korte trekk mener jeg at mennesket trenger en gud for og gjøre døden mindre skremmende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 10. august 2006 #103 Del Skrevet 10. august 2006 Så i korte trekk mener jeg at mennesket trenger en gud for og gjøre døden mindre skremmende Mener du at det de som ikke tror er de uredde da, ville vært mer redd da jeg, for ville jeg stolt på vår egen kunnskap, som ikke kan redde oss fra døden, med død kommer sykdommer og lidelse, tanker om hvorfor det er sånn, hvorfor er vi de eneste av det mangfoldige skaperverket som tenker sånn, vi er dødelige guder på jord som skaper lik en gud skapte skaperverket, men evig lever vi ikke i denne kroppen av kjøtt og blod, men det vi ikke ser er evig. Om Gud finnes og Han er evig, finnes Han i det usynlige, men vi kan se Skaperverket vil fortelle hvordan Han er, for vi vet for sikkert, det ikke er vi dødelige som har skapt dette. Den æren gir jeg til Gud som jeg tror på, og slik jeg er blitt fortalt gjennom bibelen og skaperverket er at Han elsker meg som sitt barn, og at jeg er på veien til Ham ved tro. Og når jeg først tror, kan jeg begynne med forskjellige ritualer og vise Ham hva jeg kan, og slik rettferdiggjør meg for Ham. Men, det er Han som vil vise meg hva Han kan for jeg og mange andre trenger Ham, og elsk din neste for skaperverket er en enhet utgått fra Ham. Om det jeg ser, og det jeg ikke ser er puslerbiter som passer sammen, da formes det et bilde, og bildet blir klarere dess mer jeg lærer, Gud mangler om puslespillet er bare det jeg ser, og bildet er ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelfairy Skrevet 19. august 2006 #104 Del Skrevet 19. august 2006 Dette er et spørsmål til alle de troende og andre. Hvorfor trenger vi egentlig Gud ? ← fordi de som tror på gud ikke har noe annet å finne på, de er ikke så kreative som oss som ikke tror på gud... de har ikke noe annet å tro på, så da må de ty til med "overnaturlige" og likevel.. det "overnaturlige" tror de heller ikke på... som hekser, magi, spåing etc... de ser på det som kjetteri... noen av dem i allefall... så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de tror på gud... kan de ikke bare tro på seg selv i stedet... skjønner ikke kristne og muslimer og alle de at det er religion det blir krig av... mesteparten av krig handler jo om hvilken religion som er best osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jebediah Skrevet 19. august 2006 #105 Del Skrevet 19. august 2006 fordi de som tror på gud ikke har noe annet å finne på, de er ikke så kreative som oss som ikke tror på gud... de har ikke noe annet å tro på, så da må de ty til med "overnaturlige" og likevel.. det "overnaturlige" tror de heller ikke på... som hekser, magi, spåing etc... de ser på det som kjetteri... noen av dem i allefall... så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de tror på gud... kan de ikke bare tro på seg selv i stedet... skjønner ikke kristne og muslimer og alle de at det er religion det blir krig av... mesteparten av krig handler jo om hvilken religion som er best osv... ← Hvor kreative man er har ikke noe med tro og gjøre. Jeg tror ikke jeg har lest så mye tull som du skriver siden ja det KR-Øst og RPM Pleier og skrive. jeg tror jeg ignorerer deg også jeg, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 20. august 2006 #106 Del Skrevet 20. august 2006 bla bla mobbe mobbe, går ikke inn på meg. idd ioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 20. august 2006 #107 Del Skrevet 20. august 2006 jeg tror og trenger Gud, buhuu, så patetisk jeg er, så lite kreativ jeg er, så annerledes enn de som ikke tror jeg er, skulle ønske jeg var så kul at jeg røykte bønne og mediterte mens jeg tar en tai-chi-te for å oppnå roen jeg aldri får, dum som jeg er. jeg setter alle under en kam fordi jeg ikke tenker over hva jeg sier, men morsomt får jeg ha det på andres bekostning, jævla tullinger er de jeg mobber, de fortjener ikke annet. sårer mine meninger? av og til, men se for en innsikt jeg har, bare nevner det alle andre har sagt, uten sikkerhet for min tro jekker jeg andre ned, hakkekyllinger.' hvem kaller du hårsår, mine ord dømmer meg, bare om jeg ydmyker meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Count Dracula_* Skrevet 20. august 2006 #108 Del Skrevet 20. august 2006 bla bla mobbe mobbe, går ikke inn på meg. idd ioter. ← det var ikke mobbing. Jeg sa bare hva jeg mente om dine meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #109 Del Skrevet 20. august 2006 det var ikke mobbing. Jeg sa bare hva jeg mente om dine meninger. ← topicen har var "hvorfor vi trenger gud" og ikke " derfor mener jeg blablabla osv om din meninger" skjerp deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jebediah Skrevet 20. august 2006 #110 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) topicen har var "hvorfor vi trenger gud" og ikke " derfor mener jeg blablabla osv om din meninger" skjerp deg ← Opp i havet Endret 20. august 2006 av Count Dracula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #111 Del Skrevet 20. august 2006 Opp i havet ← jepp, var AKKURAT sånn tilbake melding jeg forventa fra deg. gj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jebediah Skrevet 20. august 2006 #112 Del Skrevet 20. august 2006 jepp, var AKKURAT sånn tilbake melding jeg forventa fra deg. gj...esp ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 28. august 2006 #113 Del Skrevet 28. august 2006 Vanskelig å diskutere når du sitter så høyt der oppe til hest. 9 Til noen som stolte på at de selv var rettferdige og så ned på alle andre, fortalte Jesus denne lignelsen: 10 «To menn gikk opp til tempelet for å be. Den ene var fariseer og den andre toller. 11 Fariseeren stilte seg opp for seg selv og ba slik: 'Gud, jeg takker deg for at jeg ikke er som andre mennesker, de som svindler, gjør urett og bryter ekteskapet, eller som den tolleren der. 12 Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener.' 13 Tolleren sto langt unna og ville ikke engang løfte blikket mot himmelen, men slo seg for brystet og sa: 'Gud, vær meg synder nådig!' 14 Jeg sier dere: Tolleren gikk hjem rettferdig for Gud, den andre ikke. For hver den som setter seg selv høyt, skal settes lavt, og den som setter seg selv lavt, skal settes høyt.» Luk 18,9–14 Beklager, skal prøve ikke det gjøre. Men fra bibelen fortelle jeg kan, uansett mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *delfina* Skrevet 30. august 2006 #114 Del Skrevet 30. august 2006 Hvorfor trenger vi Gud? Jo, fordi han har skapt oss, vel! Vi har det best når vi lever livet sammen med han fordi det er det vi er skapt til å være. Og tenk på at uten ham hadde vi (og verden) faktisk ikke vært til. + at vi kan be til ham om alt mulig.. både når vi er glade og når vi er lei oss.. Jeg vet det høres rart ut for noen at jeg (og flere) tror på Gud når vi ikke kan se ham.. Men det har noe med en indre visshet om at han finnes å gjøre. Dette er mitt korte svar på spørsmålet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #115 Del Skrevet 30. august 2006 For og finne svaret på dette spørmålet er det bare og se på likhetene ved alle religioner fra buddismen til kristendommen til de gamle religioner fra urtidens sol guder osv osv, de handler egentlig om det samme nemlig hva hender den dagen vi dør, i noen religioner kommer vi til himmelen og noen blir vi gjennfødt, Nirvana valhall osv osv alle har en himmel og et helvete og alle har sine regler om åssen vi skal oppnå veien til herligheten. Mennesket er det eneste dyret på planeten jorden som må gå gjennom livet og vite at en dag skal jeg og mine nærmeste dø, og hva er ikke bedre en og bli lovet at når vi en dag ender våre dager her nede på jorden vil vi få det bare enda bedre noe som trøster og gir et håp til mennesket som ikke kan forestille seg en verden uten seg selv. For og bruke et eksempel på hvorfår mennesket i all tid har hatt behov for og ha en gud så kan vi bare se på hva som skjer med et menneske som kjemper en desperat døds kamp for og redde sitt egent liv hvor jeg tror at 99% av alle mennesker i sitt siste desperate forsøk på og redde sitt eget liv vil rette seg mot en gud for og få hjelp om de tror eller ikke , for i den siste desperate kamp om livet er alle like. Hadde kristne vert 100% sikre på at gud finnes hadde de da opplevd denne dødsangsten i livets siste kamp som er lik for både menneske og dyr eller hadde de sagt ja nå skal jeg til himmelen og smilt? hadde de som ikke er kristne i sitt siste sekund her på jorden i et siste forsøk på og redde seg hennvent seg til gud om de var 100% sikre på at han ikke finnes? Neppe gud er et håp om at jeg og mine nermeste skal komme til et bedre sted , om ikke mennesket hadde hatt dette håpet ville livet rett og slett blitt uutholderllig når vi mister noen vi er glad i eller for vår egen frykt for døden så er gud og håpet om at ikke allt er slutt og at en dag skal vi ses igjen et håp som mennesket trenger for og eksistere her nede på vår grønne jord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #116 Del Skrevet 31. august 2006 Hva du tror på definerer din realitet! Har du rett til å tro på det du tror på? Ja selvfølgelig! Har du rett i det du tror på? Hvem vet? Svaret får du etter teppefall! Men når teppet faller finnes det ingen "du" eller "jeg"! Dette siste utsagnet er fritt oversatt etter en persisk poet/mystikker (Khayam) fra 1200 tallet og det beskriver hvor fåfengt det er å debatere dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxagaze Skrevet 14. april 2007 #117 Del Skrevet 14. april 2007 [...] Gud mangler om puslespillet er bare det jeg ser, og bildet er ikke pent. ← Du klarer med andre ord ikke å forsone deg med at verden består av tilfeldigheter, fordi du ikke liker det du ser ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxagaze Skrevet 14. april 2007 #118 Del Skrevet 14. april 2007 [...] Neppe gud er et håp om at jeg og mine nermeste skal komme til et bedre sted , om ikke mennesket hadde hatt dette håpet ville livet rett og slett blitt uutholderllig når vi mister noen vi er glad i eller for vår egen frykt for døden så er gud og håpet om at ikke allt er slutt og at en dag skal vi ses igjen et håp som mennesket trenger for og eksistere her nede på vår grønne jord ← Jeg er ateist og tror ikke på annet enn at vi blir til jord når vi dør, og jeg har mistet noen jeg var glad i. Litt merkelig at jeg oppegående enda.. ? Men.. vi ateister har jo ingen sjel, så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 15. april 2007 #119 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg er ateist og tror ikke på annet enn at vi blir til jord når vi dør, og jeg har mistet noen jeg var glad i. Litt merkelig at jeg oppegående enda.. ? Men.. vi ateister har jo ingen sjel, så.. ← Sjel har du så absolutt, den bør tas vare på, vanskelig i denne tidsalder, men Gud hjelper til. Du har sikkert hørt det før, men kan bare ikke skjønne at du tror en Skaper ikke finnes, det trodde jeg før jeg ikke trodde på Jesus, vår frelser. Det er jo mer sannsynlig enn at Gud ikkes finnes og et big bang kaos formet en så vakker jordklode, *smiske til Gud*. Noen må kanskje brytes ned til et nivå av trengsel for å finne Gud, fint for deg du er så sterk, men jeg synes bibelens Gud gir mennesker en god sjangs for å finne Ham, venter ikke på at dagens forskere skal finne ut det jeg trenger. Ikke lenge før det blir en idiocracy verden vi lever i blandet med fullendelsen for kunnskap, som det onde vil bruke ondt mot mennesker, men heldigvis er Gud nådefull, bryr ikke meg om det er en 2000 år gammel historie, den er meget levende for meg idag og mange andre, velsignelse vil Gud gi oss, Han elsker mennesker høyt. Jeg tror, du baserer deg på fakta, jeg kjøper en ny tv og skrur den på, mens du også kjøper en , men skal lese hele instruksjonsboken og lære deg om alle komponentene inni tven, og hvordan støm virker, og hvordan bildet blir til, før du i det hele tatt skrur den på. Objections, proceed? nah, I rest my case. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxagaze Skrevet 15. april 2007 #120 Del Skrevet 15. april 2007 [...] Noen må kanskje brytes ned til et nivå av trengsel for å finne Gud, fint for deg du er så sterk, men jeg synes bibelens Gud gir mennesker en god sjangs for å finne Ham, venter ikke på at dagens forskere skal finne ut det jeg trenger.[...] ← Når skal dere ta til dere at det er dere som må bevise påstanden om at Gud fins, ikke at forskerne skal motbevise det ? Den som setter frem en påstand har også bevisbyrden.. Link Guds tekanne ”La oss si at jeg påsto at det svever en tekanne i porselen der ute et sted mellom Jorda og Mars, alt for liten til at den kan oppdages med noe teleskop. Ingen kunne bevise at jeg tar feil. Men dersom jeg forlanger at ettersom tekanna ikke kan motbevises, er det totalt uakseptabelt at folk tviler på dens eksistens - da ville man med rette si at jeg snakker tull.” Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå