KR-øst Skrevet 30. juni 2006 #61 Del Skrevet 30. juni 2006 Eller motsatt: i islamske land (ja, de er jo troende de også), er det påbudt med religionen de har. Verdens har vel knapt sett mer konemishandling/kvinnefiendlighet enn i disse samfunnene. I Norge kan man kanskje si at kirkene og religionen/kristendommen er til for prestene (makt), for de mislykkede taperne (narkomane, gateslengere, sjømenn, og alkoholikere, skilte, folk som har møtt veggen, osv.) og for de som ikke er så veldig smarte. Så all religion har en hensikt: å holde folkeslag i system og orden. ← Har du aldri sett et kristent program på TV, snakket med noen kristne mennesker eller noensinne lest en avis eller et blad med kristent innhold? Det du skriver, vitner om total uvitenhet om hva kristendom er, og hvem som er kristne. Du nevner islamske land, og det er nettopp de fleste av disse som har forbud mot kristendommen. I noen av disse blir kristne drept hvis de tidligere har vært muslim. Jeg kan opplyse deg om at i menigheten jeg tilhører, har vi flere leger, flere advokater, flere som har egne regnskapsbyråer, og også flere eiere av andre, egne bedrifter og arbeidsledere. Disse som du nevner, er de som kommer til oss for å få hjelp i sin nød. Hvor skulle de ellers gå? Etterhvert blir også mange av disse ledere i arbeidslivet. Her skal jeg gi deg et tips: 5 Mos.28,13: Herren vil gjøre deg til HODE OG IKKE HALE. Alltid skal du ha fremgang, aldri tilbakegang, så sant du lyder budene fra Herren din Gud, som jeg gir deg i dag, og legger vinn på å leve etter dem. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 30. juni 2006 #62 Del Skrevet 30. juni 2006 Dette er et spørsmål til alle de troende og andre. Hvorfor trenger vi egentlig Gud ? ← Det er ikke alle som trenger Gud. Jeg tror at det å være religiøs handler om mennesketyper, ikke hva vi trenger. Liksom noen "bare vet" at verden er annerledes enn slik mange andre ser på den. F eks mennesker som er overbevist om at det finnes telepati mellom mennesker. Hva får de til å være overbevist om det? Er de bare mindre intelligente, naive eller trenger en sutteklut (hva slags klut skulle det være?)? Eller har de kanskje noe annet inni seg som de som ikke tror dette ikke har (uten at det skal være noe dårlig)? Jeg er litt fasinert av sciencefiction, der blir det ofte skissert en fremtid der mennesker og menneskelige egenskaper som er litt utenom det vanlige har fått sin plass, i forhold til hvordan vi ser på naturen og mennesket. Jeg tror at vitenskapen enda har mange fenomener å finne utav. Hvor mye vet vi egentlig i dag? Hva er det å være religiøs egentlig? Kan det handle om at man bare er litt mer filosofisk? Kan man egentlig vite så mye sikkert pr i dag? Hvordan kan en som ikke har en følelse av noen Gud, eller noe annet mellom himmel og jord, mene at det faktisk finnes? Jeg vet ikke helt hva jeg prøver å si, men jeg tror det handler om at det finnes like mange muligheter for livet og opprinnelsen til livet, som det finnes tanker omkring det. Mange er kanskje ikke kommet frem enda?? Jeg tror det er bra at vi tenker forskjellig om dette. Vitenskapen er en herlig måte å gripe tak i spørsmål omkring oss og vår eksistens på. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne være her om 10000 år å høre hva de har funnet ut da. Jeg synes det er litt merkelig å si at noe er feil, jeg kan mene at det er feil, men vi vet så lite, jeg tror vi vet like mye som en desiliter av hele havet. Fasinerende er det i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 1. juli 2006 #63 Del Skrevet 1. juli 2006 Som djevelen tok Jesus opp på et høyt fjell for å vise alle verdens riker og dens herlighet, så er det lett å bli lurt til å si vi ikke trenger Gud, men Jesus så de lidende, fattige og syke som bodde i herlighetens illusjon. Hvem kan vel se alle de narkomane, de prostituerte, de misbrukte når du ser et flyfoto av Las Vegas men de flotte lysene. Det blir ikke det første man tenker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gråmus Skrevet 1. juli 2006 #64 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg synes lignelsen om Bablerne sier det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy in red Skrevet 8. juli 2006 #65 Del Skrevet 8. juli 2006 Dette er et spørsmål til alle de troende og andre. Hvorfor trenger vi egentlig Gud ? ← Vi trenger Gud fordi du og jeg ble skapt til å leve i et forhold til Gud. Det vil alltid være noe vesentlig som mangler i livet, inntil dette forholdet kommer i orden. pga. dette behovet kjenner mange på en tomhet inne i seg. Mange mennesker forsøker å fylle denne tomheten på forskjellige måter, som med penger; men det tilfredsstiller ikke. Andre forsøker seksuelle utskeielser, misbruk av narkotika og alkohol. Disse tingene kan bare gi en umiddelbar tifredsstillelse, men etterlater seg en tomhetsfølelse etterpå. Noen forsøker med hardt arbeid og lignende. Å jobbe hardt i seg selv er ikke galt, men det kan aldri tilfredstille den hungeren som finnes dypt inne i et menneske. I bibelen står det; bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer, for livet utgår fra det. Uansett hvor godt man føler at man har det med mennesker rundt seg, så er det bare Gud som kan fylle denne tomhetsfølelsen, det er fordi det er et slikt forhold vi er skapt til. Årsaken til denne tomhetsfølelsen kommer av at menensker har snudd ryggen til Gud. Johannes 6,35 Jesus sa; Jeg er livets brød. Bare Jesus kan tilfredstille vå hunger etter mål og mening med livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 8. juli 2006 #66 Del Skrevet 8. juli 2006 Vi trenger Gud fordi du og jeg ble skapt til å leve i et forhold til Gud. Det vil alltid være noe vesentlig som mangler i livet, inntil dette forholdet kommer i orden. pga. dette behovet kjenner mange på en tomhet inne i seg. Mange mennesker forsøker å fylle denne tomheten på forskjellige måter, som med penger; men det tilfredsstiller ikke. Andre forsøker seksuelle utskeielser, misbruk av narkotika og alkohol. Disse tingene kan bare gi en umiddelbar tifredsstillelse, men etterlater seg en tomhetsfølelse etterpå. Noen forsøker med hardt arbeid og lignende. Å jobbe hardt i seg selv er ikke galt, men det kan aldri tilfredstille den hungeren som finnes dypt inne i et menneske. I bibelen står det; bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer, for livet utgår fra det. Uansett hvor godt man føler at man har det med mennesker rundt seg, så er det bare Gud som kan fylle denne tomhetsfølelsen, det er fordi det er et slikt forhold vi er skapt til. Årsaken til denne tomhetsfølelsen kommer av at menensker har snudd ryggen til Gud. Johannes 6,35 Jesus sa; Jeg er livets brød. Bare Jesus kan tilfredstille vå hunger etter mål og mening med livet. ← Det du skriver gjelder langt ifra alle... Bare så du vet det, noe det ser ut til at du ikke vet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 9. juli 2006 #67 Del Skrevet 9. juli 2006 Det du skriver gjelder langt ifra alle... Bare så du vet det, noe det ser ut til at du ikke vet.... Hvorfor angripe et så fint innlegg, hun tror og skjønner, og tror dette gjelder alle, noe jeg også tror, vet ikke hvor mye du vet av evangeliet, men om du leser hele vil du skjønne det er noe himmelsk ved det. Vi har en himmel å vinne, og et helvete å unnfly. Turn or burn. God bless. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 9. juli 2006 #68 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvorfor angripe et så fint innlegg, hun tror og skjønner, og tror dette gjelder alle, noe jeg også tror, vet ikke hvor mye du vet av evangeliet, men om du leser hele vil du skjønne det er noe himmelsk ved det. Vi har en himmel å vinne, og et helvete å unnfly. Turn or burn. God bless. ← Det blir helt feil å hevde at andre mangler noe i livet, når de selv føler at de ikke mangler noe, ei heller fyler det med penger etc blabla... Dessuten trodde jeg det var lov å diskutere på et diskusjonsforum, uavhengig av hvor fint du synes innlegg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 9. juli 2006 #69 Del Skrevet 9. juli 2006 Det du skriver gjelder langt ifra alle... Bare så du vet det, noe det ser ut til at du ikke vet.... ← Jeg holder en knapp på L@dy in red her. Det virker som om alle mennesker, som ikke er kristne, hele tiden jager etter ett eller annet å fylle livet med, uten at de egentlig vet hva det er eller hvorfor. Spesielt unge mennesker trenger stadig nye "kick" for å tilfredsstille seg selv, for en kort stund. Så er det på'n igjen. Vi ser i dag at stadig flere driver med farefull ekstrem-sport, og mange kommer til skade. Andre tyr til andre midler som stoff og alkohol, som tidligere nevnt, og også disse kommer til skade. Andre igjen fyller livene sine med ting. Det kan være gjenstander, overflod av klær eller ting de samler på. Jeg sier ikke at alt er galt, men jeg tror ikke at noen av de jeg har nevnt blir tilfredsstillet for lang tid av gangen. Jeg har selv samlet på frimerker i mange år, men jeg vet at jeg aldri kunne ha blitt fornøyd med det jeg hadde. Er en samler av noe, må en stadig ha mer. Jeg har truffet mange mennesker som sier at de hadde alt, og at de levde et såkalt godt liv, men at det aldri gav dem fred i sjelen. Derfor er jeg overbevist om at vi alle trenger Gud, om vi er visergutter/jenter eller skipsredere, eller statsministre for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 9. juli 2006 #70 Del Skrevet 9. juli 2006 Nå er jo "fyren fra øst" avslørt som en provokatør kun på KG.... Men det er morsomt å lese en beskrivelse der man setter kristne i en særstilling på den måten han gjør.... Iallefall når bedehus og kristne miljøer er fulle av sport, sterke menn som river telefonbøker, action og liv for å fenge... og en flaggbæring av dimensjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 9. juli 2006 #71 Del Skrevet 9. juli 2006 Nå er jo "fyren fra øst" avslørt som en provokatør kun på KG.... Men det er morsomt å lese en beskrivelse der man setter kristne i en særstilling på den måten han gjør.... Iallefall når bedehus og kristne miljøer er fulle av sport, sterke menn som river telefonbøker, action og liv for å fenge... og en flaggbæring av dimensjoner. ← Kan du bevise din påstand om at jeg er en provokatør "kun på KG"? Hvem har avslørt dette, og hva var det som avslørte meg? Eller er dette bare ett av dine mange såkalte morsomheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 9. juli 2006 #72 Del Skrevet 9. juli 2006 Storebror, du mobber, vil du at alle skal være som deg? man høster som man sår, hvorfor ødelegge deg selv med å mobbe. Det vil bare slå hardere inn på deg til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 10. juli 2006 #73 Del Skrevet 10. juli 2006 Storebror, du mobber, vil du at alle skal være som deg? man høster som man sår, hvorfor ødelegge deg selv med å mobbe. Det vil bare slå hardere inn på deg til slutt. ← ta deg av din egen bjelke i eget øye du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 10. juli 2006 #74 Del Skrevet 10. juli 2006 Kan du bevise din påstand om at jeg er en provokatør "kun på KG"? Hvem har avslørt dette, og hva var det som avslørte meg? Eller er dette bare ett av dine mange såkalte morsomheter? ← Vet ikke om det kun er her nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 11. juli 2006 #75 Del Skrevet 11. juli 2006 Får å kjenne oss hele/complete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 11. juli 2006 #76 Del Skrevet 11. juli 2006 Vet ikke om det kun er her nei. ← Det mangler et par svar her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #77 Del Skrevet 16. juli 2006 Samfunnet treng ergud for å ha noen som holde kontroll på folks lyster og moralske standard. Presteskapet er nødvendig for å holde folk nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casanova Skrevet 16. juli 2006 #78 Del Skrevet 16. juli 2006 Presteskapet er nødvendig for å holde folk nede. ← Jeg spurte ikke om presteskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #79 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg tror ikke at vi "trenger" noen spesiell gud. Bare at det har blitt flittig brukt av av de høyeste maktfolka til å styre massene. Religion ødelegger individualitet og skaper strid mot andre livssyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #80 Del Skrevet 17. juli 2006 . Religion ødelegger individualitet og skaper strid mot andre livssyn. ← Det gjør den bare om du lar den ødelege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå