Gjest Gjest_Merethe_* Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Har lagt inn denne på generell debatt også , men kanskje den passer bedre her? Uansett, trenger tips ang teambuilding. Hva er det morsomste/mest spennende du har vært med på? Trenger ikke å være ekstremsport..
Sarah Salamander :-) Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Har lagt inn denne på generell debatt også , men kanskje den passer bedre her? Uansett, trenger tips ang teambuilding. Hva er det morsomste/mest spennende du har vært med på? Trenger ikke å være ekstremsport.. ← Hvor i verden befinner du deg?? Er det du som skal arrangere det?
Gjest Gjest_Merethe_* Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Jeg skal ordne det for jobben. Men vi vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det... Noen vil ha ekstrem-sport, andre er litt mer reserverte. Er derfor intr i andres erfaringer!
punkyB Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Har padlet kano i Akerselva, vært med på hundekjøring på Hadeland, kjørt ned slalåmbakke på kjelke, syklet ned fjellside og kjørt vannjet/scooter i Vågå. Alt dette var veldig moro ! Kommer jo litt an på hva slags budsjett dere har ang. hva man skal velge.
Imax Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Det er jo viktig å kartlegge flere ting, spesielt: Hvem skal være med (er alle unge og spreke?) og budsjett. Blir det ekstremsport vil det jo som regel være noen det ikke passer for. På jobben hos oss har det vært utrolig mye sportsgreier når det er teambuilding, og for å være helt ærlig er det litt slitsomt (og jeg er med på alt og håndterer det meste). Slitsomt fordi man kan f.eks. havne på gruppe med late/usporty folk, eller at nivået på det sportslige må senkes for å få med alle (=kjedelig). Jeg synes de tingene vi har gjort som er morsomst, er når ingen har ferdigheter i det. F.eks. hadde vi hundekjøring og øksekasting og trugeløp (!), og det var ikke åpenbart hvem som skulle klare det. Ellers er jeg glad i litt variasjon, så det er viktig å få med noen virkelige teambuildingsoppgaver og ikke bare sportslig slit (f.eks. sette opp et telt med to som har bind for øynene og to som ikke har lov til å bruke hendene og må snakke de andre gjennom oppgaven...) Lykke til!
Veronal Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Restaurantbesøk er min favoritt-teambuildingsaktivitet.
punktom Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Jeg føler at mange teambuildingøvelser mer dreier seg om å få et avbrudd fra jobben. Helt greit det, men det har uansett ikke større nytten enn fredagsølen (som fortsatt har en nytte). Jeg ville satset på gruppeøvelser som krever samarbeid og planlegging, og hvor rollene som er vanlig på arbeidsplassen skiftes om. Og som allerede nevnt av andre, ikke nødvendigvis sportslige aktiviteter. Hva med en litt mer avansert form for rebusløp med mange varierte og artige poster, hvor man til slutt må finne fram til en hytte, hvor resten av teamutviklingen vil fortsette med middag og en god stemning?
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Jeg kan anbefale paintball, veldig god teambuilding greie! Deler opp i to lag (eller fler,alt etter hvor mange dere er) og så må dere planlegge hvordan dere skal vinne over andre laget. Mye morro, folk oppdager ting om hverandre dem ikke har sett før, både negativt og positivt, og det styrker samholdet!
skrue Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 Ønsker ikke å være negativ eller noe, men de teambuilder-turene jeg har vært med på så har alltid det sosiale (festing, fyll og generelt kaos om du vil) etter pliktløpet med planlagte aktiviteter, som har vært det alle husker senere. Ok, det er selvfølgelig unntak. En helg med stor hytte på fjellet ved alpinanlegg om vinteren eller ved sjøen om sommeren er flott synes jeg. Jeg arbeider med mennesker på omtrent bare min alder så det å finne festtonen er ikke vanskelig. Men, det kan jo selvfølgelig variere mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå