Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Ja, det lurer jeg på! Er det verre å bli slått i ansiktet enn å bli sparket i leggen? Grunnen til at jeg lurer er at det ofte kommer opp problemstillinger av typen "par krangler, hun sparker ham i leggen, han slår henne i ansiktet". Nå er jeg imot vold, men synes likevel at å sparke noen i leggen er et mindre overgrep enn å slå noen i ansiktet rett og slett fordi ansiktet er mye mer sårbart. Hadde jeg f.eks. krangle maed sambo og spaket han i leggen, hadde jeg nok tålt at han sparket igjen, men hadde han slått meg i ansiktet hadde jeg nok følt det som et stort overgrep. Er det bare jeg som er rar her eller?
Gjest 1111 Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Jeg er enig med deg når det gjelder hva som er verst av det å sparke noen i leggen og slå noen i ansiktet. Men generelt kan nok det å sparke bli verre enn å slå, hvis det er snakk om vold ved et tilfelle hvor offeret for eksempel ligger nede på bakken. Skadene kan fort bli mye mer alvorlig.
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Jeg vet hvem tråd du sikter til, men det er vel egentlig urelevant! Det kommer helt ann på sparkets og slagets kraft og hvor du treffer! Det er forskjell på en ørefik og et knyttneveslag midt på nesa! Det er også forskjell på et tupp i leggen og et kraftig spark i skinnleggen! Uansett så er begge deler ille, da jeg i utgangspunktet tar avstand fra denslag.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Men generelt kan nok det å sparke bli verre enn å slå, hvis det er snakk om vold ved et tilfelle hvor offeret for eksempel ligger nede på bakken. Skadene kan fort bli mye mer alvorlig. ← Helt klart at i sånne tilfeller er sparking mye verre, men det blir jo en helt annen situasjon enn jeg hadde skissert!
Viviwoom Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Synes ingen av delene er noen måte å løse en krangel på, jeg. Men sjansene for å gjøre alvorlig skade er jo større når man slår noen i ansiktet enn når man sparker dem i leggen.
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Jeg hadde tatt meg mere nær av det osm jeg ble slått i ansiktet enn i leggen, men erfaringsmessig er det så mye vondere og bli sparka i leggen enn og bli slått i ansiktet..
Cognizance Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Jeg kan tenke meg at hvordan personer reagerer følelsesmessig mot vold på forskjellige kroppsdeler kan være høyst individuelt. For min del ville symbolet i handlinga vært det verste. Litt slåing og sparking hist og pist pfft så lenge det ikke blir på steder som balla eller strupehodet. Men jeg ville ikke slått tilbake, i verste fall lagt henne i bakken og/eller holdt henne fast. Tror jeg da. (Eller håper :o).
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 Jeg syns det er "Bedre" å bli slått i fjeset enn å bli sparka på skinneleggen. Det er JÆVLIG vondt!
Gjest Gjest_jente24_* Skrevet 23. juni 2006 #10 Skrevet 23. juni 2006 Jeg syns det er "Bedre" å bli slått i fjeset enn å bli sparka på skinneleggen. Det er JÆVLIG vondt! ← Det er dritvondt Jeg vet hvem tråd du sikter til, men det er vel egentlig urelevant! Det kommer helt ann på sparkets og slagets kraft og hvor du treffer! Det er forskjell på en ørefik og et knyttneveslag midt på nesa! Det er også forskjell på et tupp i leggen og et kraftig spark i skinnleggen! Uansett så er begge deler ille, da jeg i utgangspunktet tar avstand fra denslag. ← Dette har du helt rett i.Det kommer jo an på hvorhenn og hvor hardt det er.
Viviwoom Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 Egentlig så ville jeg vel tro at dersom en person mister kontrollen over seg selv på den måten, så spiller det ikke så stor rolle om de sparker eller slår. Uansett så er de jo voldelige, og slikt blir vel bare verre...
punktom Skrevet 23. juni 2006 #12 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Kvinner har ikke like stor kontroll på psyken sin som menn, så så klart er det verre at menn slår enn at kvinner sparker. Endret 23. juni 2006 av punktom
Viviwoom Skrevet 23. juni 2006 #13 Skrevet 23. juni 2006 Også er vel menn omtrent tre ganger sterkere enn kvinner. Men det er jo ikke bare de fysiske skadene av vold det gjelder, det går jo ut over psyken også. Selv om kvinner som slår, ikke kan gjøre liks stor skade på enn mann, som om det var omvendt, så synes jeg egentlig ikke at det er så mye bedre med kvinner som slår menn.
punktom Skrevet 23. juni 2006 #14 Skrevet 23. juni 2006 Slag og spark er uaktuelt uansett hvem som gjør det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå