Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg våkner om morningen er huden min fet, spesielt hake og t-sone. Derfor renser jeg med sebamed mild renseskum, og smører på fuktighetskrem fra vichy eller sebamed aloe vera gele. Huden min kan føles brennende, rød og småirritert etter rens, men roer seg etter litt. Utover dagen blir huden mer blank og oljete. Spesielt om sommeren. Jeg renser også med sebamed renseskum og aloe vera om kvelden for å få vekk fettet og tilføre fuktighet.

Etter dusjing føles huden tørr og stram, så jeg bruker alltid fuktighetskrem etter dusjing.

Jeg har noen sorte prikker på nesen, og nupper eller underjodiske kviser her og der.

Jeg skjønner ikke hvilke hudtype jeg har, ergo ikke hvilke produkter som passer meg :( Av og til er den tørr og sensitiv andre ganger fet og oljete. Fordømte schitzofrene hud! :sur: Noen som ut i fra dette kan hjelpe meg litt på vei?

Og er det vanlig å få fetere hud om sommeren?

Hudpleier har ikke fattige studenter råd til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får fetere hud om sommeren/i varmen. Det som har vært genialt for meg, er å smøre meg med Dermalogicas Oil Control Lotion.

Jeg har i utgangspunktet en fet hudtype, men helt øverst har huden en tendens til å være litt tørr. Dessuten har jeg eksem som gjør at jeg i perioder får skikkelig tørre, sensitive hudflekker og når jeg klør det tørre bort, er huden rød og irritert under.

Jeg bruker nå Exuvianceprodukter. De har jeg kjøpt hos hudpleier. Men jeg var også fornøyd med produktene jeg hadde fra Dermalogica. Jeg brukte den lotionen jeg nevnte, Multi Active toner og Antibac skin wash. Sistnevnte var nok litt sterk for meg, og jeg ville nok hatt bedre utbytte av dermal clay cleanseren.

på www.lookfantastic.com kan du kjøpe starterkits, sånn at du kan teste ut produktene over en liten periode for å se om det funker. Kanskje skin kiten for fet hud hadde vært noe for deg? Registrerer du deg på siden, får du kiten til rett under 17£. I Norge har jeg sett at den har kostet rundt 400! :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til et parfymeri, der kan du få gode råd helt gratis. du kan dessuten be om å få prøver på produkter, finne ut hva som passer for deg og deretter bestille de til en billigere penge på strawberrynet.com.

Jeg var selv plaget med noe fet hud en lang periode, men etter en kur med aberela forsvant det problemet. Det er en krem mot uren hud som kun fåes på resept, koster ca 50 kr.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Hei.

På Cliniquen hvor jeg jobber, gir vi alltid gratis råd. Det er bare å komme innom å få hudpleierne til å anbefale enten kremer, rens eller evnt behandling.... Og selvsagt får du med deg gratise prver hjem for testing. Lykke til :)

Skrevet

-Vil tro utifra det du sier er at du har en typisk blandingshud..Det har ihvertfall jeg og min hud er ganske lik den du beskriver. Jeg bruker å rense huden med "special cleansing gel" fra dermalogica.

-Det kan også hende at du reagerer på noe som er i rensen...så vil anbefale deg å kjøpe et annet merke..er nok ikke bra for huden din siden du føler at den er varm og "brenner".

-jeg får alltid fetere hud om sommeren..mulig fordi det er varmere i været+ sola.

- Jeg pleier også å bruke "stop-shine" pudder fra isadora tror jeg..syns ikke huden blir så blank av det..

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Jeg syns du skal kutte ut apotekmerkene. De er ikke noe særlig til huden din, prøv noe profesjonelt istedet (MD formultaions, Decleor, Matis, Dermalogca f eks) og du skal se at huden din vil få det bedre. :)

Endret av Tanita

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...