Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Hva er vanlig å betale i utrikningslag? Hva har du betalt når du har vært med på det, og hva gjorde dere for pengene? Jeg var på et for en stund siden, vi var nesten 20 stk og alle betalte 400 hver. Syntes ikke det var så ille, men synes ikke vi fikk noe særlig ut av det... Alle måtte ha med drikke selv, vi skulle på keramikkmaling og der måtte vi male på noe som kosta minst 200 kr. Etterpå var vi på kafe som vi også måtte betale selv, og et minikurs i dans. grillet på kvelden. Altså; omtrent 7000,-, på grillmat og dansekurs?
miss77 Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Har variert veldig på de jeg har vært invitert på. Kosta kr. 1000,- for ett jeg ikke ble med på (kjente knapt dama, og hadde hatt null kontakt de siste 3 år). Prisen dekte mat go cart, drikke til bruden pluss noe småtteri til. Ett annet jeg var i betalte vi 200,- hver. Da gjorde vi egentlig ikke annet enn å sitte å spise, drikke og skravle. Drikke hadde vi med selv i tillegg. Ett tredje har jeg betalt 500,- for. Var da kjøpt inn sinnsykt mye mat og drikke til alle + at taxi ut på byen ble dekket av summen. Forlover og nære venninner hadde også kjøpt inn klær og div. til bruden. Med andre ord mye for penga Tror ikke det er uvanlig å betale rundt 500,- pluss- minus, litt avhengig av hva man skal. Dersom man er mange blir det jo flere til å dele på kostnadene til bruden også. Syns det hørtes mer enn nok ut med 400,- per pers for dansekurs og grillmat, om ikke bruden var vanskelig å drikke ut og trengte mange dyre drinker på byen da
*Emma* Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Jeg skjønner at jeg aldri har vært i utdrikkingslag for jeg syns 500 og 1000kr høres SÅÅÅÅ mye ut. Er det vanlig? Altså får man noe selv for 500 lappen er det jo en ting...men hvis det bare går til moro for bruden er det jammen mye. Håper at min forlover (om hun arrangerer utdrikkingslag) finner på ting som ikke koster noe særlig...sånn at noen har lyst t å bli med....for meg er det ikke viktig å gjøre masse dyre ting..jeg vil være sammen m vennindene mine...så om vi bare sitter i hagen å skarvler og drikker og spiser god mat er det helt greit liksom.....
Gjest AGF Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Jeg var i et der alle betalte 350 kr (vi var totalt 14 + bruden). For disse pengene fikk alle en time kurs i magedans, deretter hadde vi jordbær og champagne, før vi hadde en liten piknik med grilling av pølser. Her fikk vi 2 pølser hver, det var grilling av marshmallows og frukt. Og i tillegg fikk alle ca. 1-2 glass vin. Så bar det til wasteland lasergames der alle deltok i en halvtime (og dette er dyrt). Dette var alt vi andre fikk sponset. Senere ble det bar runder og eksklusiv middag som vi betalte selv mens pengene vi hadde gitt dekket for brudens mat og drikke. På slutten av kvelden fikk hun og samboeren en flaske vin som hadde blitt igjen. Synes vi fikk masse for pengene! Alle deltok også, så det ble ikke til at vi måtte stå og se på.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Jeg synes 500 bør være en grense. Det gjelder vel bare å være litt kreativ? Jeg skal være forlover neste år, og da skal jeg sette alle jentene i sving for å finne på noe gøy
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Syns det hørtes mer enn nok ut med 400,- per pers for dansekurs og grillmat, om ikke bruden var vanskelig å drikke ut og trengte mange dyre drinker på byen da ← Vi var ikke engang ute på byen bruden drakk ikke så fryktelig mye, og det hun drakk fikk hun av oss (det vi hadde med selv, altså ikke noe forloveren hadde kjøpt for pengene vi hadde betalt). Og jeg synes 7000,- er mye for et minikurs og grillmat, har selv kjøpt grillmat til familiesammenkomster (hvor det har vært endel menn som eter mye) og aldri kommet opp i den summen... I kke var det spesielt mye mat eller dyr mat heller. og jeg hadde aldri blitt med i et utdrikningslag som kosta 1000,-, det har jeg verken lyst eller råd til.
Scorpina Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Til mitt utdrikningslag hadde forlover sørga for at prisen var overkommerlig så ALLE hun (les: jeg da....) ville ha med kunne være med mht pris og sånn.. Tror de (vi var 15) betalte ca 550,- og for det var jeg og trava i byen og solgte poteter!!! Jadda jadda....så spiste vi pizza på Dolly's (pustepause) litt mer tjo og hei i byen - så pils til alle på Skarven,....så bowling inkl maxi-taxi til bowling hallen.....så taxi tilbake og middag på restaurant. forlover hadde fiksa det sånn at vi fikk sjitbilllig middag inkl 2 gl vin pr stk. Etter DET igjen sku jeg selge kjærlighet-på-pinne påfesta kondom (jaah den var original dere *ler*) og pub-til-pub-runde. Den måtte jentene betale for seg sjøl (drikka altså) Forlover og jeg fikk i etterkant høre at dette var en av de mest actionfylte lagene mange hadde vært på med mye som skjedde - til en VETTUG penge. Så det var et vellykket utdrikningslag
Gjest Sativa Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Da jeg arrangerte for noen år siden, var vi en 10 - 15 stk som betalte 150 kr hver. Dette dekket lunsj hjemme hos meg, aromaterapitime til bruden, kostyme til bruden, minibuss med sjøfør hele dagen, bowling og rekeaften hos meg. Og jo, drikkevarene til bruden. Folk fikk ta med drikke selv siden ikke alle drakk. Bytur etterpå betalte alle hver for seg unntatt bruden. (hun hadde solgt ting i byen tidligere på dagen så hun hadde penger)
Gjest AGF Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 hvis jeg var deg hadde jeg vært interessert i å vite hva alle disse pengene har gått til. Jeg tror rett og slett at jeg hadde spurt forloveren. Lukter litt mistenksomt dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå