Svart Katt Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Tja. Jeg kaster som regel mat som har gått ut på dato/ødelagt mat og middagsrester som ikke kan brukes om igjen.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Pannekuker????? De tror jeg at jeg ville ha kastet og......
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Æh jeg mener pannekaker! Men det blir alltid, uansett hvor mange jeg lager, 2 for mye! Fysjomføy!
Blueberry Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Kaster litt middagsrester...egentlig blir d ganske mye kompost.
Azi Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Vi kaster dessverre mye mat her i hus. Men det er mat som ikke blir spist, eller mat som går ut på dato. Jeg synes ihvertfall det er mye. Men mulig at andre ikke synes det samme!
La Luna Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Æh jeg mener pannekaker! Men det blir alltid, uansett hvor mange jeg lager, 2 for mye! Fysjomføy! ← Men Towelie da, pannekaker som er så godt kalde til frokost....det må du prøve
Titti72 Skrevet 22. juni 2006 #9 Skrevet 22. juni 2006 Jeg er kriminell der. Kaster alt som nærmer seg utgått dato. men jeg har angst for å spise gammel mat. Hadde mormor uten kjøleskap som aldri kastet noe, ikke engang bikkja spiste det hun serverte noen ganger.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Nei, synes ikke jeg kaster mye mat. Har blitt flink til å beregne hvor mye jeg skal handle og lage. Det eneste jeg synes jeg kaster mye av er brød! Her jeg bor nå er ikke brødet godt etter en dag eller to, så rekker aldri å spise opp. Ikke har jeg fryser så jeg kan fryse ned heller. Håper på å ordne fryser etterhvert.
Lipstick Skrevet 22. juni 2006 #11 Skrevet 22. juni 2006 Jepp, kaster mat som har gått ut på dato og rester etter middag som ikke smaker godt flere ganger
Arkana Skrevet 22. juni 2006 #12 Skrevet 22. juni 2006 Det vi kaster mest av er brød, rett og slett fordi jeg ikke er så glad i brød som er noen dager gammelt. Prøver å huske å dele opp og legge i fryseren da. Middagsrester prøver vi å spare på, i allefall om det er minst en porsjon igjen som kan fryses eller om det evt er noe som kan brukes i en middag senere i uken. Kaster ikke automatisk mat som nærmer seg eller har gått ut på dato, det er bare tull. Hvis det lukter og ser normalt ut ser jeg ingen grunn til ikke å bruke det.
Gjest piaf Skrevet 22. juni 2006 #13 Skrevet 22. juni 2006 Kaster ikke mye, men litt er likevel litt for mye. Middagsrester har vi sjelden, med to voksne er det lett å beregne mengder. Kanskje kastes kokt ris eller kokt potet en gang i blant, men det skjer sjeldnere enn en gang i uka. Spiser dessuten ofte middagsrester til lunsj. Det vi kaster oftest er melk, fløte etc som er blitt sur - prøver å lage vafler av det når jeg kan, men det passer ikke alltid slik. Dessuten abonnerer vi på økologiske grønnsaker, og får i den forbindelse en stor ladning frukt og grønt hver 14. dag. Selv om vi er blitt ganske drevne i å planlegge middagene våre i forhold til dette (hva må spises først, hva tåler å ligge en uke etc), er det ikke alltid vi rekker å spise opp alt før noe blir dårlig. Så i ny og ne går nok en muggen tomat eller et råttent eple i bosset, dessverre. Skulle gjerne bodd sånn til at jeg kunne ha kompost - da hadde det vært mindre ille å kaste mat.
Krista83 Skrevet 22. juni 2006 #14 Skrevet 22. juni 2006 Kaster nok en del¨mat jeg også. Mat som går ut på dato fordi jeg ikke fant ut hva jeg hadde tenkt å lage av den. Og så kaster vi ofte en del melk som går ut på dato...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #15 Skrevet 22. juni 2006 melk som er gått ut på dato, brød som er for gammelt, gulrøtter, salat og andre grønnsaker som er misfarget og har mistet piffen, så er jeg så dum at jeg setter halve bokser med mais og bønner etc inn i kjøleskapet, det blir sjelden spist igjen, en og annen frukt, hvis osten er muggen, og annet pålegg som er tørket opp el, middagsrester som jeg ikke har tatt vare på.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #17 Skrevet 22. juni 2006 Jeg kaster veldig lite mat, og er en racer på restemat. Dere som kaster brød - har dere ikke prøvd å lage brødpudding?
Vela Skrevet 23. juni 2006 #18 Skrevet 23. juni 2006 Tja. Jeg kaster som regel mat som har gått ut på dato/ødelagt mat og middagsrester som ikke kan brukes om igjen. ← Her også!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 23. juni 2006 #19 Skrevet 23. juni 2006 Vi kaster dessverre en del mat. Det blir mest brødskalker, gammelt brød og middagsrester som har blitt stående for lenge. Planen er å anskaffe gris for å både kvitte oss med rester og få egenprodusert kjøtt, men foreløpig har vi ikke noe sted å ha den.
salsera Skrevet 23. juni 2006 #20 Skrevet 23. juni 2006 Rester kaster jeg nesten aldri. Der klarer vi å beregne ganske bra mengdene vi spiser og (som regel planlagte) rester spiser vi til lunsj eller fryser dem ned. Derimot hender det at jeg må kaste frukt eller grønnsaker som har blitt dårlige før vi rekker å spise dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå