Gå til innhold

Hva er din yndlingsvin?

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dom Perignon er over dobbelt så dyr, ihvertfall på Sandefjord-Strømstad ferja. Vi kjøpte Veuve Cliquot på ferja i går til kr. 209,- Tipper den ligger på 300 + i land ?

Dom Perignon kostet vel 590 eller noe på båten forrige jul. Så det blir kun en gang årlig vi nyter champagne.....

:D

Har du smakt Veuve Cliquot Chimp ? Kan du anbefale den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvin : Mosseland Riesling (kjempe god)

Rødvin drikker jeg lite av egentlig..

Men den beste jeg har smakt er den billigste flasken som er å få kjøpt.. Tror den heter B.....??

Ellers går det mest på hvitvin ja..

Blue Nun er også god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chileneren Santa Digna er helt nydelig, og har tatt opp konkurransen med australske Cawarra hjemme hos oss.

Cawarra er forresten veldig god både som rødvin og hvitvin.

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, Diva! Blandet sammen de to....Veuve Cliquot er veldig god, men d er fårsåvidt alle ekte franske champagner.

Jamen det er kjempeflott!

Gleder meg til å prøve den imorra :D

Klem, Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:lol: Gi meg en Faustino og jeg er i himmelen!..........mmmmm....

Men mange spanske, portugisiske, australske og franske rødviner er gode........JacobsCreek (australsk), Vina Maipo (chilensk).........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rödvin gillar jag definitivt bäst! Har många favoriter, beroende på situaionen:

• Nederburg Pinotage -Sydafrika

El Coto (Rioja)

Inycon Syrah -Sicilien

Lindemans Cawarra (Shiraz - Cabernet) -Australien

Paul Masson (California Red)

Trapiche (Sydamerikanskt)

Det finns emellertid en favotriternas favorit: Montecillo (Ett rioja-vin)

Alla dessa viner är relativt billiga. I Sverige kostar de mellan 60 - 90 SEK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Så og si all rødvin er god, men med årene har det vel gått mer og mer opp for meg at man ofte får hva man betaler for...dvs, kvalitet og pris henger sammen - dessverre, men så blir det heller litt dyrere vin litt sjeldnere.

Jeg er likegyldig til hvitvin, det er verken godt eller vondt, med to unntak... Gi meg en Sauternes eller en Tokay Azu og jeg blir lykkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeelsker vin! :D

Men klarer ikke å fortelle hvilken vin jeg liker best. Det kommer nemlig ann på om jeg spiser noe til den eller ikke, og eventuelt hva jeg spiser.

Koser meg ofte med en tørr hvitvin på terrassen i solen og en deilig krydret rødvin om kvelden.

Kunne drukket vin hele dagen jeg!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx.

Er det Boheme(?) du mener? Den har en stor B på etiketten.

Selv kan jeg drikke Black Tower og Asti, men jeg er ikke så glad i vin egentlig. Foretrekker Bailey`s :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Sær som jeg er, skal det hverken lukte eller smake alkohol, og det går derfor kun i hvitvin.

Martini Asti blir vel kanskje kategorisert som champagne, men god er den anyway.

Og wine cooler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter akkurat her og koser meg med et glass Faustino I. Må si at den i alle fall er en av favorittene! Hver gang jeg drikker den lurer jeg på hvorfor vi ikke kjøper den oftere :) Ellers går det mye i spanske viner med mye eik og vanilje. Mange av de virkelig gode er dyre, men vi bruker heller en hundrelapp ekstra enn å drikke vin som vi ikke er helt fornøyd med. Synes for eksempel at Faustino V gir for lite i forhold til pengene. Tror navnet på den drar opp prisen en del... Men vi har faktisk funnet en skikkelig billigvin (om du kan kalle noen vin billig i Norge...), som er mye bedre enn mange viner som er atskillig dyrere. Den heter "Quinta da Espiga ", og er noe av det billigste spanske du får kjøpt på polet. Annbefales absolutt som hverdagsvin, men til litt større anledninger finner vi noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...