Gå til innhold

Hva er din yndlingsvin?

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker ikke rødvin, men når jeg først skal drikke noe så blir det ofte hvitvin (er jo vin det også).

Akkurat nå er jeg veldig glad i Moselland Ars Vitis.

Den er billig (ca 85 kroner), er lett og frisk og flasken er ganske fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest glad i iskald hvitvin, og da drikker jeg stort sett Villa Moscatel.

Koster 99 kroner og er veldig søt og god!

Rødvin er jeg ikke noen kjempefan av, men Carmel adom atic er god med ost til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på hva d skal være til....Rødvin er et must til mye forskjellig, men prinsipielt liker jeg den forholdsvis lett. Muligens derfor jeg i d siste har fått øynene opp for rosévin til en del mat, men den skal helst være tørr; fins mye god rosévin i middelhavslandene. Som kosedrikk foretrekker jeg hvit, frisk, tørr hvitvin fra Nord-Italia; Prosecco

f.eks., er kjempegod....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Misty  - unplugged

Det må være spansk rødvin - finne så mage typer - og Tysk hvitvin......

Drikker mest rødvin på vinteren og så blir det extra deilig med kald hvitvin og sjømat på sommeren.........nam :)

Klem fra Misty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker i grunn mest rødvin, men vil tipse dere som foretrekker hvitvin til å forsøke en sør-afrikaner som heter Cape Contry Steen - mmmmmmmmm.... digg!!!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittvin? Tja, jeg foretrekker den røde typen... :lol: Er ikke så eksperimentell jeg. Drikker vanligvis Luna, for den vet jeg at jeg liker... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vintype: Rødvin

Vin: Yellow Label

Land:

Pris: 129,00

Distrikt: Sør Australia

Smaksnotater:

Totalsum (1-10): 8,0

Veeeldig god vin!!

Men liker også:

Canepa Estate Cabernet Sauvignon

Ung, blålig rødfarge. Svak duft av røde bær. Ung, bærpreget vin som er enkel og ren. Bør nytes til mat.

Denne fikk 3 stjerner og en pluss i www.apertif.net, noe som tilsier midt mellom middels og god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Vibeke, gi meg en amarone og jeg er i himmelen!

Ellers er jeg glad i DrLoosen av de hvite, og generelt merlot viner av de røde. I det store og hele er jeg nok veldig glad i vin! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yndlingsvin er Lagunilla Gran Reserva 1994, en Rioja vin fra Spania. Er ellers også glad i andre Rioja-viner :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker hvitvin best jeg, og da særlig Domaine du Tariquet fra Côtes de Gascogne, Frankrike. Eller Sancerre Millet, også fra Frankrike :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmh.. Jeg ELSKER rødvin!!

Jeg er litt kresen.. Men de beste er vel Faustino V og Faustino I.. Gato Negro... Og ynglingen er Campo Viejo.. Den med oransje ettikett!

Luna, Fortino ooog Gaja Navarra:) *namnam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg fikk Luna di Luna i julegave nå i år. Er den bra? Flaska var rosa, om jeg ikke husker helt feil. Skal spare den til en spesiell kveld jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champagne : Dom Perignon

[skal prøve Veuve Cliquot (riktig skrevet ?) nyttårsaften. Lurer på om den er i sjangeren Champagne ? Noen som vet ?]

Rødvin : Gato Negro, Capella, Masi og Col Di Sasso - ELSKER rødvin :D

Hvitvin : Tja, husker ikke navnene, er så lenge siden jeg har drukket det. Men liker de som ikke er altfor søte og gjerne litt friskhet i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...