Gå til innhold

Overlevering fra pappa til brudgom i kirken

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal brudgommen ta meg i armen i trappetrinnet framme ved alteret og leie meg til plassen min? Går han deretter tiltake til plassen sin der han blir stående til forloveren min har fikset på kjolen?

Er det vanlig at man gir faren sin en klem før man "overleveres"? :)

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann kom ned trappen, tok min bestefar (har ingen far!) i hånda (på en måte takket), jeg gav min bestefar en klem, og gikk så sammen mannen opp trappa og satte meg ved siden av forloveren min, og han ved siden av sin...

Dette fant vi utav da vi var på "øving" i kirka :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke vanlig at pappa sitter ved siden av bruden i kirken?

I de fleste bryllupene jeg har vært i har faren fulgt bruden opp og sittet ved siden av henne til begge har svart ja. Da har brudens far byttet plass med brudgommen og sittet sammen med brudgommens mor.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Er det ikke vanlig at pappa sitter ved siden av bruden i kirken?

I de fleste bryllupene jeg har vært i har faren fulgt bruden opp og sittet ved siden av henne til begge har svart ja. Da har brudens far byttet plass med brudgommen og sittet sammen med brudgommens mor.

Sånn er det der jeg kommer fra også. Skikkene er annerledes fra landsdel til landsdel.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Silly_*
Skrevet

Det er ikke vanelig der jeg kommer fra at faren sitter ved siden av bruden selv om han følger henne opp. Forloverene skal sitte ved siden av brudeparet :) Gi faren din en klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...