Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med å fortelle andre mennesker at de må få seg et liv?

Her inne på KG foreksempel, så er det en egen kultur. I alle miljøer i hele verden, finnes det kulturer. Å føle at man hører til en kultur gir ofte en varm og trygg følelse, noe som ligger i instinktene for oss mennesker å søke oss til. Noen trives i biker-miljø, noen i heste-miljø, noen klarer seg ikke uten å bo i storby, mens andre ikke kan tenke seg å flytte fra huset sitt midt i skogen uten innlagt vann og strøm.

Men hvem er det sin rett å si hva som er mest riktig av alle disse måtene å leve livet sitt på? Hva om personen i biker-miljøet stortrives der, føles seg velkommen, tatt i mot, kan snakke om felles interesser, planer, tanker, ja alt. Er det da hestepersonen sin rett å fortelle bikeren at dette livet er helt på viddene?

Så hva da når brukere her inne på KG kommer og forteller en stor, felles gruppe kvinner (og noen menn) at de må få seg et liv å komme seg ut?

Personlig synes jeg at det blir det samme som når heste-dama forteller bikeren at h*n må få seg et liv.

For når man åpenlyst ikke forstår eller er en del av den kultur og samhørighet man finner i et miljø, hvordan kan man uttale seg om den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet

Så hva da når brukere her inne på KG kommer og forteller en stor, felles gruppe kvinner (og noen menn) at de må få seg et liv å komme seg ut?

Personlig synes jeg at det blir det samme som når heste-dama forteller bikeren at h*n må få seg et liv.

Jeg syns ingen har rett til å kritisere måten andre lever på så lenge de er fornøyde selv og ikke gjør noe galt! ;) Mange er tv-slaver foran tven, mens andre sitter på KG!

Skrevet (endret)

:ler:

Jeg sikter til de som føler for å spekulerer ang. MEG og min bruker og ikke minst mitt kjønn. Jeg sikter til de som har for hobby å rakke ned på en annen bruker fordi brukeren har harde og bastante meninger. Jeg sikter også til de som sitter her dag ut og dag inn i mens de samtidig hetser andre brukere (les: meg med flere).

Deler slettet.

Misty (mod)

Endret av Misty
Gjest getty
Skrevet

Etter å ha lest to tråder, så vet jeg om en person som er så paranoid at hun (han?) burde få seg et NYTT liv :ler: Narssisisme er et fint fremmedord, hoho.. Hvem i alle dager bryr seg om hva noen skrev på velvære-forumet for flere uker siden (...)

Jeg har aldri møtt noen som er fornøyd med livet sitt som rakker ned på andre. Derimot har jeg møtt veldig mange som er misfornøyd med det meste, inkludert alle andre.

Skrevet
Etter å ha lest to tråder, så vet jeg om en person som er så paranoid at hun (han?) burde få seg et NYTT liv  :ler:  Narssisisme er et fint fremmedord, hoho.. Hvem i alle dager bryr seg om hva noen skrev på velvære-forumet for flere uker siden (...)

Jeg har aldri møtt noen som er fornøyd med livet sitt som rakker ned på andre. Derimot har jeg møtt veldig mange som er misfornøyd med det meste, inkludert alle andre.

Sorry men denne smileyen MÅTTE komme ---> :legrine:

Gjest getty
Skrevet
Sorry men denne smileyen MÅTTE komme ---> :legrine:

Hehe, okey. Jeg regner med at du kommer til å minne meg om DENNE tråden i all evig tid. Men det skal jeg klare å leve med :)

Skrevet
Hehe, okey. Jeg regner med at du kommer til å minne meg om DENNE tråden i all evig tid. Men det skal jeg klare å leve med :)

Tvilsomt siden du er gjest. Du redda deg fint der i grunn. :smilbla:

Gjest getty
Skrevet
Tvilsomt siden du er gjest. Du redda deg fint der i grunn.  :smilbla:

Ellers ville du forfulgt meg ja.. Nice. Jeg vet ikke hva du prøver å bevise, men du feiler miserabelt. Jeg har sjeldent sett noen som har et så sterkt behov for å rettferdiggjøre ting som du har.

Skrevet

Jeg sikter til de som føler for å spekulerer ang. MEG og min bruker og ikke minst mitt kjønn. Jeg sikter til de som har for hobby å rakke ned på en annen bruker fordi brukeren har harde og bastante meninger. Jeg sikter også til de som sitter her dag ut og dag inn i mens de samtidig hetser andre brukere (les: meg med flere).

Deler slettet.

Misty (mod)

Men tror du ikke bikeren vil bli litt skøvet ut om han kommer dinglende inn i hestemiljøet sin stall, og slenger drit til alle som driver med hest?

Gjest Gjesta
Skrevet
  Jeg sikter også til de som sitter her dag ut og dag inn i mens de samtidig hetser andre brukere (les: meg med flere).

Her ser jeg at du også tar selvkritikk, SexyC, for at du sitter her dag ut og dag inn mens du samtidig hetser andre brukere.

Det lover godt, synes jeg. Litt selvinnsikt er ikke den dummeste nyheten du kan medbringe.

Skrevet

Her kommer en liten avsporing, men... Hva er egentlig "et liv"? Har i blant følelsen av at jeg burde få meg ett, men....jeg tror neimen ikke jeg vil. Først må jeg finne et liv som passer for meg og så må jeg klare å oppnå det. Det er ikke alltid så lett.

For noen er det kanskje å være ute på byen flere kvelder i uka, andre definerer det som å ha muligheten til å reise mye. Jeg tipper veldig mange forbinder "et liv" med å tilbringe tid med familien eller venner, mens atter andre setter trening og/eller friluftsliv i høysetet.

Og så har vi slabbedaskene som henger over PC eller tilbringer sin ledige tid foran TV'n. Det er også en form for liv, selv om denne livsformen ikke er sosialt akseptert.

Har jeg glemt noe(n) nå?

Ja, naturligvis. Jeg har glemt dem som bruker sin tid i frivillige organisasjoner, dem som liker å slange seg i godstolen med en bok eller med musikk på stereoanlegget. Og i tillegg har vi dem som jobber så og si døgnet rundt

Alt dette er former for liv som leves av svært mange mennesker rundt om. For noen er det selvvalgt, for andre er det omstendigheter som begrenser valgmulighetene slik at man gjør det beste ut av den situasjonen man nå engang er i.

Noen måter å leve på er mer sosialt akseptert enn andre, men det gir vel ingen rett til å bedømme hva som er "riktig" og "feil" levesett. Likevel ser jeg det skjer temmelig ofte - både på nett og IRL.

Gjest gjest1
Skrevet

Deler slettet.

Misty (mod)

Du vet det Sexy C, at når du roper så høyt og tar såpass stor plass her inne som du gjør, så VIL folk legge merke til deg, og de VIL spekulere på hvem du egentlig er. Noen av innleggene dine ER formulert som om du var en guttunge på ca tjue, men ikke alle, og da VIL noe spekulere på om du er hankjønn, eller til og med flere enn en bruker.... det er helt naturlig det.

Og i og med at du opptar såpass stor plass her inne, og man ser deg stort sett hele tiden, så VIL man også synes at du også er her inne VELDIG ofte og mye...

Det er mange brukere som er her oftere enn deg, som skriver mer enn deg, men som gjør det i så rolige former at man ikke legger merke til dem... de slipper også unna alle spekulasjoner. Så alt du opplever som går mot DIN person, har du faktisk lagt opp til selv... og personlig spekulerer jeg i at du faktisk digger det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...