Gå til innhold

Gaveliste til Bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Har jobbet en del med gavelisten til bryllupet, og ønsket oss en del ting i forskjellige priskategorier.

Men hvor høye verdier kan man egentlig ønske seg til bryllup? Jeg tenker at flere kanskje slår seg sammen og vil kjøpe noe større, men jeg er redd for at ikke alle tenker sånn og synes det er frekt å ønske seg veldig dyre ting. De aller fleste tingene på gavelisten ligger på noen hundrelapper.

Bør man fjerne alt over si feks 1.000 kroner fra gavelisten?

Hvordan har andre gjort dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en del virkelig dyre ting på vår liste. Disse tingene ligger der fordi jeg vet at nær familie ønsker å kunne kjøpe noe ordentlig til oss, og bryr seg kanskje ikke så mye om hva det koster.

Og så er det noen som slår seg sammen slik som du sier, og kjøper en stor gave istedenfor mange små.

Så lenge det er mer enn nok å velge i i de lavere priskategoriene, så hadde jeg latt alt stå!

(Men husk å fylle på med billigere ting dersom det skulle bli veldig utplukket etter hvert. Ellers vil kanskje bare noen dyrere ting gjenstå!)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har ønsket oss ting over 1000kr, da vi tenkte at folk kan slå seg sammen.

Et alternativ er jo å ønske seg gavekort på disse spesifikke tingene, eg "gavekort til stor hadland fefor vase".

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde ting fra ca 50 kr og oppover, til ganske høye priser tilslutt. Dette for at alle skulle finne noe som passet deres budsjett, dersom de ønsket å benytte seg av ønskelisten. Så lenge de veldig dyre tingene ikke er i flertall er dette helt greit. Jeg vet også at flere i nær familie vil vite litt dyrere ting vi ønsker oss.

Det er viktigere at det finnes billige ting også på en ønskeliste, ikke bare ting over 1000 kr.

Skrevet
Vi hadde ting fra ca 50 kr og oppover, til ganske høye priser tilslutt. Dette for at alle skulle finne noe som passet deres budsjett, dersom de ønsket å benytte seg av ønskelisten. Så lenge de veldig dyre tingene ikke er i flertall er dette helt greit.  Jeg vet også at flere i nær familie vil vite litt dyrere ting vi ønsker oss.

Det er viktigere at det finnes billige ting også på en ønskeliste, ikke bare ting over 1000 kr.

Signerer denne - men husk at det ikke er særlig moro dersom de billige tingene er en kaffekopp til servise, en kniv, ett glass osv ... Det er litt mer ok å gi en egen ting, enn bare deler til et servise feks, selv om man bare skal gi en liten gave ...

Skrevet
Signerer denne - men husk at det ikke er særlig moro dersom de billige tingene er en kaffekopp til servise, en kniv, ett glass osv ... Det er litt mer ok å gi en egen ting, enn bare deler til et servise feks, selv om man bare skal gi en liten gave ...

Jeg synes det er helt greit å kjøpe deler av servise eller glass til en serie man samler på. En veldig grei måte å finne en gave som passer egen lommebok, man velger jo selv hvor mange glass/tallerkener man vil kjøpe.

Skal man skrive ønskeliste ville jeg hatt med ting fra 100kr og oppover. Synes det er greit med dyre ting også, så lenge det er et utvalg av "rimelige" gavealternativer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...