Gjest baby-E Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Hei! Har oppdaget at den ene pusen min har begynt å tisse i sluket på badkaret. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få henne til å slutte?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Hehe, flink pus som tisser i selve sluket da. Uansett, appelsinskall, kaffegrut og klorin er gamle kjerringråd mot katter som gjør fra seg. Pass bare på dersom du setter ut en skål klorin og f.eks. har barn eller andre dyr i huset som kan få dette i seg. Ellers kan du prøve å sette en skål mat, f.eks. tørrfor ved sluket. Katter liker sjelden å gjøre fra seg i nærheten av maten.
Gjest Tanita Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Du må iallefall få henne til å slutte på en måte, fordi jeg så på tv der ett par hadde katt som gjorde det, og urinen rett og slett etset hull i rørene!
Gjest baby-E Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Hehe, flink pus som tisser i selve sluket da. Uansett, appelsinskall, kaffegrut og klorin er gamle kjerringråd mot katter som gjør fra seg. Pass bare på dersom du setter ut en skål klorin og f.eks. har barn eller andre dyr i huset som kan få dette i seg. Ellers kan du prøve å sette en skål mat, f.eks. tørrfor ved sluket. Katter liker sjelden å gjøre fra seg i nærheten av maten. ← kaffegrut og appelsinskall er uaktuelt i sluket. Kanskje jeg skal prøve å helle litt klorin der.. Du må iallefall få henne til å slutte på en måte, fordi jeg så på tv der ett par hadde katt som gjorde det, og urinen rett og slett etset hull i rørene! ← hjelp
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Katter er rare. Da jeg var barn hadde vi en hunnkatt som tisset i oppvask-kummen... Vet ikke hva foreldrene mine gjorde, tror de var mest overrasket. Det var en utekatt, så problemet var ikke stort. Ha litt salmiakk i sluket, har hørt at katter skyr salmiakk.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Salmiakk blir helt feil, det lukter som urinen, og vil i verste fall få den til å tisse der oftere. Eddikvann skal være bra for å fjerne lukt fra steder de tisser på. Skjønner at det blir en ekstra utfordring med sluket, det lukter antakelig litt kloakk opp derfra.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 kaffegrut og appelsinskall er uaktuelt i sluket. Kanskje jeg skal prøve å helle litt klorin der.. hjelp ← Ikke hell det på selve sluket da. Legg det på et tefat eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Ha litt salmiakk i sluket, har hørt at katter skyr salmiakk. ← Det gjør de ikke. Salmiakk har noe av de samme soffene som kattepiss - ergo pisser de enda mer da.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #9 Skrevet 22. juni 2006 Du må iallefall få henne til å slutte på en måte, fordi jeg så på tv der ett par hadde katt som gjorde det, og urinen rett og slett etset hull i rørene! ← Gudene må vite hva den katta hadde spist. Hun må da nærmest ha pisset syre for å få til det.
sanasol Skrevet 22. juni 2006 #11 Skrevet 22. juni 2006 Syns det hørtes praktisk ut jeg da Bare å tappe litt vann ett par ganger om dagen så blir det ikke noe lukt.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #12 Skrevet 22. juni 2006 Kjenner noen som har en katt som også tisser i sluket. Og når hun skal bommelom går hun på vannklosettet (det er sant!). De har kattekassa stående framme, men de trenger ikke å tømme den ofte. Synes det er rart hvis rørene ikke skal tåle tiss? Katter har jo instinkt om å grave ned urin/avføring. Når de tisser i sluket slipepr de jo å grave, men uten at det ligger åpent. de er ganske intelligente de kattene
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #13 Skrevet 22. juni 2006 Du må iallefall få henne til å slutte på en måte, fordi jeg så på tv der ett par hadde katt som gjorde det, og urinen rett og slett etset hull i rørene! ← :klø: Dette skjer da ikke! Jeg har aldri hørt om dette fenomene her og ikke tror jeg noe på det heller! Rørene til toaletten til oss mennesker tåler dette, samt mye annet av etsende stoffer uten at rørene blir ødelagt! ----------------------------- Salmiak må du ikke bruke, som tidligere nevnt dette inholder amoniak som kattetiss også består av. Du kan prøve et middel som heter "get away" men det lukter helt jævlig! Prøv å helle klorin i røret, og sett en skål med appelsinskall eller kaffegrut ved sluket, slik en annen nevnte. Dersom katten din reagerer på dette viil den mest sansynelig finne et annet sted å gjøre fra seg! Jeg ville foretrukket sluket framfor soffaen eller senga for eksempel. Du må finne årsaken til hvorfor katten din har begynt å urinere andre steder enn den skal! Det kan være stress, forandringer i hjemmet, missnøye med noe ol. Lykke til
Gjest Catwoman Skrevet 22. juni 2006 #14 Skrevet 22. juni 2006 Ikke bruk klorin. Mange katter som blir vanvittig tiltrukket av klorinlukt. Det har jeg ihvertfall opplevd med mine katter. Jeg er sikker på de hadde drukket det hvis de hadde fått sjansen. Hvrofor vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #15 Skrevet 22. juni 2006 Hell eddik i sluket. Men kan du ikke bare sette proppen i? Tror ikke katten er interessert i å lage en liten tiss-dam. Får vi håpe
Titti72 Skrevet 22. juni 2006 #16 Skrevet 22. juni 2006 Alle som har båt med do må bruke den sterkeste Eddiken pga urinsyre. Den tetter doen og ødelegger tanken. Den "herder" i rørene og tetter igjen.
Gjest Tanita Skrevet 23. juni 2006 #17 Skrevet 23. juni 2006 :klø: Dette skjer da ikke! Jeg har aldri hørt om dette fenomene her og ikke tror jeg noe på det heller! Rørene til toaletten til oss mennesker tåler dette, samt mye annet av etsende stoffer uten at rørene blir ødelagt! ----------------------------- Vel, det var et norsk par på tv, husker ikke helt hvilket program det er lenge siden. Så ja, det er sant.
Gjest Miloine Skrevet 23. juni 2006 #18 Skrevet 23. juni 2006 :klø: Dette skjer da ikke! Jeg har aldri hørt om dette fenomene her og ikke tror jeg noe på det heller! Rørene til toaletten til oss mennesker tåler dette, samt mye annet av etsende stoffer uten at rørene blir ødelagt! ← Vel, det var et norsk par på tv, husker ikke helt hvilket program det er lenge siden. Så ja, det er sant. ← Jeg tror på deg fordi du så dette på TV, men jeg er skeptisk til om det du så på TV stemmer! Høres bare litt snodig ut! Kanskje det egentlig ikke var urinen som ødela rørene! Ikke bruk klorin. Mange katter som blir vanvittig tiltrukket av klorinlukt. Det har jeg ihvertfall opplevd med mine katter. Jeg er sikker på de hadde drukket det hvis de hadde fått sjansen. Hvrofor vet jeg ikke. ← Det har du faktisk helt rett i! Jentekatten min hadde et "uhell" på parketten, jeg vasket først med edikk og så tok jeg over med klorin! Det som skjedde var at hun rullet seg rundt og var "spinnvill" så det var jo da helt mot min hensikt da (de to andre gjorde ikke det) Da må jeg si til Trådstarter - IKKE BRUK KLORIN alikevel dersom din katt reagerer på den måten! Bruk eddik!
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #19 Skrevet 23. juni 2006 Da må jeg si til Trådstarter - IKKE BRUK KLORIN alikevel dersom din katt reagerer på den måten! Bruk eddik! ← Kattens urin inneholder lukter både av klorin og amoniakk. derfor skal man ikke bruke vaskemidler som innehodler dette, siden katten da kommer til å markere over denne urinlukten. Eddik er det beste. Har også snakket med en som har problemer med en katt som markerer, og hun hadde fortalt at det ikke bø på problemer å bruke grønnsåpe.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 26. juni 2006 #20 Skrevet 26. juni 2006 Katten til tante og onkel tisser også i sluken, og dette syns de visst er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå