Gjest Henrik Skrevet 22. juni 2006 #1 Del Skrevet 22. juni 2006 Kan du din Ibsen? I disse Ibsen dager lurer jeg på om du kan noen Ibsen Sitater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #2 Del Skrevet 22. juni 2006 Jepp, jeg kan min Ibsen! Ja, jeg kan mange sitater! Du får 5 av meg! Tar De livsløgnen fra et gennemsnitsmenneske, så tar De lykken fra ham med det sammen. Verdens sterkeste mann er han som står alene!!! Det mest infame er venns misbruk av venns tillit. Stort har jeg mistet,men stort jeg fikk Best var det, kan hende, det gikk som det gikk Og så får du ha takk da, Gud. Man kan ikke velge når man vil forelske seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 22. juni 2006 #3 Del Skrevet 22. juni 2006 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 22. juni 2006 #4 Del Skrevet 22. juni 2006 "Gå utenom, sa Bøygen...". Den liker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #5 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Nei. ← Navnet skjemmer ingen Hedda! Endret 22. juni 2006 av Miloine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aethra Skrevet 22. juni 2006 #6 Del Skrevet 22. juni 2006 Åja.. Jeg er jo så glad i Ibsen Her kommer noen av mine yndlingser: At fremtid kan umulig komme; ti når den kommer, er den omme. Kjærligheten kårer jo i blinde, den velger ei en hustru, men en kvinne. Det er gleden som adler sinnene. Tanken har måkevinger, havet stanser den ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #7 Del Skrevet 22. juni 2006 "Gå utenom, sa Bøygen...". Den liker jeg... ← ”Gå utenom!”, sa Bøygen til Peer i Henrik Ibsens ”Peer Gynt”. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henrik Skrevet 22. juni 2006 #8 Del Skrevet 22. juni 2006 Takker så meget :bukke: Kom med mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 22. juni 2006 #9 Del Skrevet 22. juni 2006 ”Gå utenom!”, sa Bøygen til Peer i Henrik Ibsens ”Peer Gynt”. ← Ok, da... Eller kanskje: Bøygen: "Gå utenom." Kom på en til: Per: "Jeg, tenke det; ønske det; ville det med; men gjøre det! Nei, det skjønner jeg ikke!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #10 Del Skrevet 22. juni 2006 Evig eies kun det tapte. (det meste kjente kanskje?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 22. juni 2006 #11 Del Skrevet 22. juni 2006 "For den saks skyld vær uforsagt, man dør ei midt i femte akt." (Peer Gynt) Greit å huske på når en film blir veldig spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 22. juni 2006 #12 Del Skrevet 22. juni 2006 Hva enn du gjør, gjør fullt og helt, og ikke stykkevis og delt! Fra Brand Elsker Ibsen! Er det noen som vet om noen spennende ting som skjer i forbindelse med jubileet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #13 Del Skrevet 22. juni 2006 "Flertallet har makten, men retten har jeg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #14 Del Skrevet 22. juni 2006 Ikke øl i en sådan stund. Gi meg fløyten. Kjærlighetens blomst behøver større og mindre regnskyll for å holdes frisk. ------------------------------ "...vi er gjengangere alle sammen ... Det er all slags gamle avdøde meninger og alskens gammel avdød tro ... Bare jeg tar en avis og leser i, er det liksom jeg så gjengangere smyge imellom linjene ..." Gengangere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zim-zum Skrevet 22. juni 2006 #15 Del Skrevet 22. juni 2006 Det jeg liker best er dette fra "Vilanden", fordi det har blitt gjort så mange omskrivninger med det: "Ikke øl i en sådan stund. Giv mig fløjten." Løitens bryggerier har valgt å si det slik: "Ikke øl i en sådan stund. Giv mig Løiten." Tine meierier har denne alkoholfrie versjonen: "Ikke øl i en sådan stund. Giv mig fløten." Ellers så husker jeg oftest på dette fra Peer Gynt: "Peer, du lyver!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 23. juni 2006 #16 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg kunne en gang i verden hele Peer Gynt utenatt slik den ble fremført på Trøndelag teater i 2000-2001. Dette er jo udødelig. Åse: Peer, du lyver! Peer Gynt: Nei, jeg gjør ei! Åse: Nå, så bann på, det er sant! Peer Gynt: Hvorfor banne? Åse: Tvi; du tør ej! Alt ihop er tøv og tant. Peer Gynt: Det er sant - hvert evige ord! Åse: Og du skjems ei for din mor! Liker denne også: Peer Gynt: Meg som ham. Slik kan mer enn en gang hende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 23. juni 2006 #17 Del Skrevet 23. juni 2006 Plusse på denne: PEER GYNT:Jeg er, som jeg Dem før har sagt, en blot og bar autodidakt. Knallbra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå