Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest guess
Skrevet

Ja så har det skjedd igjen.

En venninne av meg har opplevd å bli dumpa av en hun har gått og håpet på i flere år. De har hatt et slikt til og fra-forhold, han ringte henne som regel når han hadde vært på byn og følte seg ensom når han skulle hjem i seng. :forvirret:

Jeg har sittet på sidelinja og sett at dette aldri ville funke,men vanskelig å si det rett ut til henne, hun var/er jo så forelska.......

Så til sakens kjerne: nå skriver hun laaaange mailer og ringer til meg om dette (vi bor ganske langt unna hverandre) og legger ut i det vide og breie om sine følelser rundt dette. Jeg leser og lytter og leser og lytter..........men nå er jeg kommet til et punkt der jeg har lyst å si "gi nå faen i den dritten som bare utnyttet deg og kom deg videre"...........men, sier man det til gode venninner som man har lyst å beholde???

;)

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

man skal vel være ærlige mot sine venner?

Jeg foretrekker hvertfall at venner sier sannheten, uansett hvor vondt det måtte gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
man skal vel være ærlige mot sine venner?

Jeg foretrekker hvertfall at venner sier sannheten, uansett hvor vondt det måtte gjøre.

Jepp, men du kan jo kanskje si det på en finere måte ;)

Skrevet

Ærlighet er nok best, selv om det kan være litt brutalt. Ikke at du skal være slem mot henne, eller noe. Uttrykk deg forsiktig, men gi henne sannheten. Og hvis hun har vært forelsket i denne typen lenge, så vil det nok ta en stund for henne å komme seg over det også.

Skrevet

Vær ærlig med hva du mener selv, og så kan du jo kanskje si at du er litt lei av å høre på det?

Gjest guess
Skrevet

Takk for råd.

Nei, jeg hadde aldri sagt det direkte til henne på den måten jeg beskrev det her, da- men har vel lov å tenke det.......er bare blitt så grundig lei av å høre på dette.

Jeg får vel prøve å ordlegge meg litt bedre, men det er ikke lett, for jeg har jo ikke lyst å såre henne. Har allerede ymtet frampå at "du kan være glad at det ikke ble noe mer med en som ikke bryr seg" osv, men føler at det blir litt vagt.

Skrevet
men nå er jeg kommet til et punkt der jeg har lyst å si "gi nå faen i den dritten som bare utnyttet deg og kom deg videre"...........men, sier man det til gode venninner som man har lyst å beholde???

o.O

Selvsagt sier man det! Det er jo nettopp det man sier. Det er jo det ho trenger å høre (hvis du har rett da).

Typisk jenter å ikke klare å gi direkte tilbakemeldinger om slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...