Gå til innhold

Barn og betaling hos lege

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva koster det for et barn å gå til lege? Hvordan er aldersgrensene for betaling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Under 12 gratis, ellers er det vel samme pris som til voksen.

Skrevet

Jeg trodde det var under 7 år, men mulig jeg tar feil?..

Gjest Gjest
Skrevet

trygdeetatenstrygdeetatens sider står det at barn under 12 år er fritatt egenandeler. Ble endret fra 7 år 01.01.2006 tror jeg.

Egenandeler for barn mellom 12 og 16 føres på foreldrenes egenandelskort. Egenandelstak 1 er på 1615 kroner.

Skrevet

Ok, ikke oppdater jeg da! Tydelig at eldstejenta ikke er syk ofte ;)

Gjest Gjest
Skrevet

gjelder dette også hjelp hos legevakt? eller må man betale der?

Skrevet
gjelder dette også hjelp hos legevakt? eller må man betale der?

Jeg mener å huske at dette også gjelder hos legevakt ja :)

Skrevet

Selve besøket er gratis. Prøver ol. koster litt.

Gjest Gjest1
Skrevet

Det er gratis med legebesøk hos legevakt også ja. Det stemmer sikkert at man må betale for prøver, medisinsk utstyr og sånt.

Skrevet
Det er gratis med legebesøk hos legevakt også ja. Det stemmer sikkert at man må betale for prøver, medisinsk utstyr og sånt.

Hvis det er offentlig legevakt kan jeg ikke forstå annet enn at alle prøver osv er gratis. De er jo gratis på dagtid, og det skal i prinsipp ikke være noen forskjell - trur eg.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis det er offentlig legevakt kan jeg ikke forstå annet enn at alle prøver osv er gratis. De er jo gratis på dagtid, og det skal i prinsipp ikke være noen forskjell - trur eg.

Vi var på legevakten med lilleknøtt rett etter jul. Han var da under året. Vi måtte betale litt for medisinsk utstyr (bandasje). Dette var legevakten i Oslo sentrum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...