sissy1 Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 hei eg er ei mor til eit barn på 3 1/2 år,eg har ny sambuer.men xen min som er far til barnet har hatt problemer med rus..vi var i forlik i fjor i desember og det vart bestemt at han skulle få ha samvær 1 gang i mnd mot at eg fikk urinprøve 1 gang i mnd,og at han gikk til psykolog for han har problemer med og kontrolere sinnet sitt,har også adhd.har fått to urinprøver til nå,han har hatt tre samvær med ho siden forliket,eg stoppet samværet pga at eg ikke fikk flere urinprøver..så han hadde siste samværet i feb.han sier det er for dyrt for han og ta flere urinprøver det har ikke han råd til..og denne uken fikk eg en prøve men dn var lite troverdig og advokaten min mente den var null verdt..og det sa eg til han og at eg skulle ha henvisning at han hadde begynt oss psykolog,han hadde gått til en time i mars og fikk videre henvisnig,men den har han ikke møtt opp på.så da nektet eg han samvær for han hadde ikke fulgt opp det som han er pålagt..men det er sårandes for meg for eg veit kor såra ungen min blir når ho ikke får reise til faren sin..ho er jo så glad i han,og da er det so irriterandes at ikke han kan følge opp..noen som er har vert i en lignende situasjon?
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har LANG erfaring på området. Send meg en pm hvis du vil
Tiit Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Klart det er sårende på barnets vegne, og for barnet ditt. Vet ikke hvilke rusmidler faren har brukt/bruker, men barn og rus går ikke sammen. Derfor mener jeg at du gjør helt rett med å holde tilbake samvær når han bryter forutsetningene. Hadde du sendt barnet på samvær med sterk usikkerhet vedr. rus, ville det vært svært klanderverdig. Dersom far har dårlig økonomi, kan han vel forsøke å søke øk. støtte til urinprøvetaking. Ved pålagt prøvetaking via sosialtjenesten, dekker de utgifter til prøvene. Men det er mulig det ikke er slike ting som hindrer ham, men at han prioriterer rus foran barnet.
Gjest lilletroll Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Jeg føler med deg! Det er en veldig vanskelig situasjon du har kommet it, men du handler rett!! Tvil aldri på det!! Så lenge faren ikke er rusfri gjør du helt rett i å nekte samvær, selv om det er sårt både for deg, jenta og sannsynligvis faren også. Har ingen gode råd dessverre, bare en
sissy1 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2006 Jeg føler med deg! Det er en veldig vanskelig situasjon du har kommet it, men du handler rett!! Tvil aldri på det!! Så lenge faren ikke er rusfri gjør du helt rett i å nekte samvær, selv om det er sårt både for deg, jenta og sannsynligvis faren også. Har ingen gode råd dessverre, bare en ← Takk for posetive tilbakemeldinger det varmet..
sissy1 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2006 Takk for posetive tilbakemeldinger det varmet.. ← hjelper på og få støtte i ein vanskelig situasjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå