Gå til innhold

Brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest 07-brud
Skrevet

Gifter meg neste sommer og har begynt å se på brudekjoler, er jeg sent/tidelig ute?

Når begynte du å lete etter kjole? Tok det lang tid?

Vil ha en klassisk kjole uten strass på som ikke er stroppløs, litt slep, hvit eller eggefarget og som helst ikke er todelt eller har knyting i ryggen, noen som vet hvor jeg kan finne dette?

Lurer på om folover og jeg skal en tur til Stockholm eller København, noen som her erfaring med å kjøpe kjole derfra?

Hva med nettsider som har kjoler?

Liker veldig godt Linea R kjolene, noen som har hatt en av disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri for tidelig å begynne å lete. jeg entret min første brudebutikk en måned etter at jeg ble forlovet (og 14 måneder før bryllupet). Jeg hadde jo selvfølgelig tenkt masse på forhånd også.

Det høres ut som om du ikke vil ha en helt "standard" (les. stroppløs med A-formet skjørt) kjole, og da er det viktig å være ute i god tid. Siden du allerede vet hva du vil ha, så er det bare å begynne å lete innom butikkene.

Da jeg var på brudesalongen på Egertorget fikk jeg beskjed om å komme tilbake til høsten (gifter meg i mai 07), da neste års mote var kommet inn. Det var ikke noen vits i å begynne å lete enda, siden ingen av kjolene jeg så kom til å finnes der til neste år :overrasket: Nå er jo denne butikken ikke akkurat kjent for god kundeservice, også er jeg en av de personene som mener at ordet "mote" ikke har noe i en brudesalong å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

ikke akkurat toppers service nei.

Enig i at mote ikke spiller noen rolle for kjole valget, jeg kjøper drømmekjolen når jeg finner den.

Noen som har erfaring med å kjøpe brukt? Hvordan er det da å få skredder til å tilpasse?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gifter meg i juni neste år og har allerede bestilt kjolen. Men det er jo veldig tidlig da...

De sa også til meg at det var salg i høst, så burde vente til da. Så jeg skulle bare kikke litt og vente til høsten.

Fant den perfekte kjolen. (hadde aldri trodd det skulle gå så fort...) Da så jeg ingen grunn til å vente, kunne jo hende at den var ute av kolleksjonen til neste år...

Det er en Agape kjole, nummer 3460. Litt armer (jeg har litt komplekser for dem), draperinger (for å se litt slankere ut), slep og snøring bak. Kjempefornøyd, jeg ble så fin i den kjolen... Er MYE finere i virkeligheten enn på Agapes nettsider da... Der ser den helt hvit ut, i virkeligheten er det en del perler på den...

Tenkte å handle tilbehør på salg til høsten istedet...

Skrevet

Jeg begynte å se for flere år siden da jeg tittet sammen m venninder som skulle gifte seg. Da fant jeg ut hvilken stil jeg likte o sånn ca hva jeg ville ha.....den kjolen jeg har endt opp med fant jeg ved at jeg bare tittet (uten å ha satt noen dato selv engang) noen mnd før vi satte datoen.

Da vi endelig gjorde det visste jeg hva jeg ville ha, men trodde jeg måtte kjøpe feks via Ebay da det er en sjelden kjole. Var i Norge og prøvde kjoler i 2 brudeslonger ca 14 mnd før bryllupet..og i den ene fant jeg KJOLEN MIN. Så da slo jeg til...og endte altså med å kjøpe kjole ca 13 mnd før bryllupet.

Vi gifter oss i mars neste år og jeg har ikke angret et sekund enda ihvertfall på at jeg shoppet så tidlig.

Skrevet

Hvis du vil ha ideer til kjoler er det smart (syns jeg) å søke på www.bridesave.com Der kan du taste inn stort sett de kriteriene du vil ang armlenge, skjæring i halsen, slep/ikke slep, farge osv osv

Da finner du kanskje noe du liker sånn at du vet sånn ca hva du ønsker og kanskje hvilke merker du liker når du skal gå å prøve.

Skrevet

jeg blir april 07 brud, og har begynt å kikke.

ser en del på nettet (forhandlere, finn.no, e-bay osv) og har kikket litt i blader. Har en ganske god formening om hva jeg ønsker meg, men har ikke kjøpt noe enda.

Må bare få gjort det i løpet av høsten :)

Skrevet (endret)

Jeg fant ut at det var på tide å begynne å se på kjole 2 mnd. før bryllupet (hadde sett litt på nett).

Damene som jobbet i brudesalongen var da sjokkerte over at jeg var så fryktelig sent ute...

Uansett, jeg fant kjole, fikk den lagt opp, og hengte den i skapet, hvor den hang 1 1/2 måned før jeg fikk brukt den.

Synes jeg hadde masse tid jeg... :sjenert:

Endret av Rioja
Skrevet

Jeg giftet meg i mai, og begynte å se etter brudekjole i desember.

Dvs jeg var innom to steder før jeg fant kjolen jeg ville ha. Hadde ikke orket å lete i månedsvis, så jeg reiste ut med det mål for øye at jeg skulle finne brudekjole i dag, og det gjorde jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Min vennine var litt seint ute med å kikke. Problemet hennes var at noen av kjolene hun ønsket seg kunne hun ikke få da det var et halvt års bestillingstid.

Tror jeg har hørt at de anbefaler at du begynner å kikke 9 mnd før.

Skrevet
Min vennine var litt seint ute med å kikke. Problemet hennes var at noen av kjolene hun ønsket seg kunne hun ikke få da det var et halvt års bestillingstid.

Tror jeg har hørt at de anbefaler at du begynner å kikke 9 mnd før.

Tror jeg også er lurt. Det var grunnen til at jeg bestilte min 5 mnd i forveien. Ellers kunne jeg ha ventet til to-tre uker før bryllupet.

Skrevet

Bør senest begynne å kikke 6-7 måneder før. De fleste brudesalonger har ikke mere enn 1-2 kjoler i hvert design, og dermed er jo størrelsene noe begrenset. Er som regel 3-6 mnd. bestillingstid litt avhengig av merke.

Er veldig lov å kikke mye tidligere!! Hørtes ikke akkurat ut som det var verdens beste service på salongen du hadde vært. Hadde blitt rimelig :sur: Ellers er det jo som det sies over her salg fra september, og der kan du gjøre et kupp. Du kan også spare en del på å kjøpe kjole i utlandet - f.eks. i København.

Skrevet

Der jeg kjøpte kjolen min (jeg kjøpte en som hadde vært brukt som leiekjole) sa hun at om hun skulle bestille en helt ny en til meg var det 9 mnd levering!

Så det er ikke bare dumt å være tidlig ute. Dvs om man er bestemt på en spesiell kjole. Vil man feks bare ha halterneck m broderier på skjørtet eller strapless med stort skjørt og ikke er så "kresen" trenger man ikke så mye tid...

Kommer også ann på når man gifter seg. Jeg skal gifte meg i mars 07 og var å tittet februar 06. Hun ene misforso og trodde jeg skulle gifte meg i mars 06 men da kunne jeg fortsatt får (leie da) stort sett hvilken jeg ville...for det er ikke mange som gifter seg om vintern....

Skrevet

Jeg gifter meg juni neste år og har ikke tenkt å se etter kjole før vi runder nyttår i allefall. Men jeg skal heller ikke ha noen typisk brudekjole, så jeg føler ingen hast.

Skrevet

Jeg kjøpte min første kjole sommern året før jeg giftet meg, jeg omkbestemte meg i løpet av året, solgte kjolen min og begynte letingen i januar i år, fant kjolen med en gang...

Jeg gifter meg den 15 juli.

Skrevet

Jeg begynte å se på kjoler i fjor sommer, da var det vel 10 mnd til jeg skulle gifte meg.

Fant kjolen i den første salongen jeg var i, var ikke i tvil et sekund på at det var MIN kjole!!

Så du er nok ikke for tidlig ute, det er jo så spennende samt morro å se på kjoler da :danse:

Gjest -Tone- ikke innlogget
Skrevet

Jeg var tidlig ut syns jeg! Men av en eneste grunn...Jeg var gravid! Så jeg måtte prøve kjole før jeg ble for stor, og var hele 5 mnd på vei da jeg kjøpte. Dette ble da 6 mnd før bryllupet. Hadde kanskje blitt litt knapt med tid om jeg skulle vente til etter fødselen, da er det jo bare to måneder til bryllupet. Håper bare den passer (når jeg får ut denne babyen...). :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...