Gjest Frustrert Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Dere som ”holdt på” en stund før dere ble offisielt eller skikkelig kjærester, hvor lenge varte denne perioden? Jeg holder på å bli helt sprø av usikkerhet nå. Har holdt på med en mann i snart et halvt år, og lurer på om jeg skal droppe ham om vi ikke kommer videre rimelig med en gang, eller om jeg skal holde ut litt til. Ingen av oss har hatt noe fast forhold på mange år, begge er i 30 årene, og begge har barn. Jeg vil ikke presse ham på noen måte, det blir heeelt feil med denne mannen
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Når dere begge har barn på hver deres kant, er vel ikke 6 mnd så lenge, er det det? Tenker du på å la barna møte hverandre, evt flytte sammen osv? Da syns jeg du skal vente litt til jeg.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Nei jeg tenker egentlig bare på å vite om dette er noe man ønsker å gå videre med, altså egentlig lurer jeg vel på om dette er tidsfordriv for hans del, selv om han absolutt ikke oppfører seg slik. Men han sier ingenting. Ikke jeg heller. Ikke får jeg til å si noe heller. Barnslig er det sikkert, men jeg vil liksom at han skal ta initiativet til en slik "hvor er vi" samtale. Og når han ikke gjør det prøver jeg med dette en kvalifisert gjetning... Herregud jeg hører hvor teit det høres ut men alikevel...Noen som har erfaring?
Amber Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Du må snakke med ham selvfølgelig. Er ikke noe unormalt med å ta det opp etter 6 mnd syns jeg. Takler han ikke det, ja da har du kanskje svar på spm ditt. Selv om det ikke er det svaret du vil ha.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Det er nok på høy tid å ta opp med ham om dere skal bli offisielle eller kutte ut. Jeg har flere venninner som har brent seg på å stadig utsette den store samtalen, med det resultatet at mannen hadde begynt å se på forholdet som et pulevenn-forhold. Når endelig jenten turde å ta samtalen var løpet kjørt og han var ikke interessert i et seriøst forhold med henne lenger. I det ene tilfellet var det nettopp denne forklaringen mannen kom med også. Det jeg vil frem til er at man selvsagt ikke skal gå for fort frem, men at det ikke nødvendigvis lønner seg å utsette samtalen om hva man vil med forholdet i det lengste heller. Ta en samtale med ham nå.
Viviwoom Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Kan vel godt ta det opp med ham, dersom dere har vært sammen i 6mnd. Hvis han ikke vil gå videre, trenger du iallefall ikke å lure lengre. Så kan du finne ut om du vil dumpe ham eller ikke.
Gjest lei Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Hva med meg, som har ventet på denne idioten til å skjønne at jeg vil være SAMMEN med han, og jeg vil ikke bare være venner lenger!! han sier han føler det samme, men vi går jo aldri videre! idioten altså! han er bare så treg! han får ingenting med seg! trodde vi skulle finne på no imorgen, men han skal visst være sammen med kompiser, men jeg kunne godt være med også da, sa han.. Ja, særlig! Det var jo ikke det jeg ville! Jeg vil være alene sammen med han! Det er alltid kompiser der, derfor skjer det aldri noe! Jeg også begynner å lure på om jeg skal bare drite i hele greie nå!!!
sibylla Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 Hva med meg, som har ventet på denne idioten til å skjønne at jeg vil være SAMMEN med han, og jeg vil ikke bare være venner lenger!! han sier han føler det samme, men vi går jo aldri videre! idioten altså! han er bare så treg! han får ingenting med seg! trodde vi skulle finne på no imorgen, men han skal visst være sammen med kompiser, men jeg kunne godt være med også da, sa han.. Ja, særlig! Det var jo ikke det jeg ville! Jeg vil være alene sammen med han! Det er alltid kompiser der, derfor skjer det aldri noe! Jeg også begynner å lure på om jeg skal bare drite i hele greie nå!!! ← ja hva er det med menn når vi vil finne på noe med kun de skal de alltid ha venner med-- !!! sukk
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 Jeg ventet i ett år før det ble et forhold. Jeg var forelsket så jeg ville ikke utlevere meg i tilfelle han ikke følte det samme. Vi var venner og jeg var redd vennskapet skulle ødelegges. Men vi hadde ikke sex. Jeg er litt sjenert og siden han ikke tok intiativ, så ville ikke jeg heller. Men alle trodde vi var et par. Han var kritisk til forhold fordi det hadde vært så mange problemer med eksen. Etter ett år hadde vi sex, men det gikk ennå ett år før vi flyttet sammen. I dag er han en eks og jeg er kritisk til alle som prater dritt om sine ekser. I et forhold er man to om å feile og lage til problemer.
Gjest TS Skrevet 23. juni 2006 #10 Skrevet 23. juni 2006 Han snakker ikke dritt om eksen eller andre for den saks skyld.... Og han tar meg med på fest med hans venner,(vi har ikke felles venner) Da behandler han meg som om vi er sammen. Det er bare det at imellomtiden snakke vi ikke i det hele tatt. Det kan gå både en og to tilogmed 3 uker imellom. Jeg er heller ikke klar for så veldig mye forpliktelser som feks involvere barn eller annen familie. Men likevel har jeg følelser for ham, og er som sagt ute etter å vite hva han tenker, selv kunne jeg aldri holdt på slik med noen jeg ikke var forelsket i, men det kan jo fint mange andre har jeg skjønt. Er redd han skal bli livredd om jeg nevner noe, at han tror jeg vil gifte meg i morgen eller noe sånt. Samtidig vil jeg ikke kaste vekk tid på noe som er håpløst i utgangpunktet... Så hva tror dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå