Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Uten å være masete, teit og rar? Jeg er i begynnelsen av 20-årene og har ikke vært singel før, så jeg aner rett og slett ikke hva man gjør Jeg er en fullstendig oppegående omgjengelig jente som blir likt av de aller fleste. Jeg har aldri slitt med oppmerksomhet fra guttene, og takler gutter på en veldig bra måte. Jeg er ekspert på å flørte vanligvis, men ikke på en seriøs måte. Når jeg faktisk skal mene noe med det får jeg hetta. Jeg liker en på jobb godt, har kjent han i 4 måneder og han er en del eldre enn meg. Vet ikke heelt hva jeg vil med det/han, men det er noe der. Er inne i en litt turbulent fase nå, så gidder ikke stresse med noe. Likevel har jeg så lyst å sende melding til han stadig vekk, savner energien hans. æsssj så irriterende det er. Han var tidlig ute å ga meg litt oppmerksomhet, men avviste han pent. Det var ike noe der da. Ettersom månedene gikk så har jeg blitt kjent med han på flere måter, og nå har jeg snudd på flisa jo! Han er kjempehyggelig, søt og alt sammen. Jeg kjører mitt vanlige spill med tøys og tull på sms, jeg har jo flørtet med halve jobben så han føler seg sikkert ikke så spesiell. Har klart å drukne han med sms i fylla, og en del andre dager, stakkar. Han har svart meg, men. Føler meg helt idiot. Han vet ikke at jeg liker han godt nå, og jeg er livredd for å gjøre noe teit på noen som helst måte. Jeg syns det er skummelt å møte han på jobb, blir skjelven. Sånn har jeg det aldri med andre gutter, de har jeg full kontroll over. Med han her blir jeg satt ut av spill og takler det dårlig! Knærne synker sammen. Nå babler jeg, men hva ialledager skal jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Han har jo tydeligvis vært interessert i deg, da er det vel sikkert en gnist der fortsatt, tror du ikke? Jeg synes du bare skal være ekstra hyggelig - men avslappet og naturlig (ikke lett, jeg vet det). Smil mye, hold øyekontakten, vær åpen i kroppsspråket. Send ham hyggelige mailer som kunne vært faglig relatert til jobben, men med en ekstra liten smiley, for eksempel. Passe ofte, men ikke annenhver time. Avvent reaksjonen hans. Kanskje han ble litt redd for din tidligere avvisning, og derfor vil være litt avventende? Sørg for å reagere positivt, men ikke overdrevet - og ikke fjasete - hvis han tar kontakt med deg. Husk Rema-reklamen: Det enkle er ofte det beste. Du kan for eksempel spørre "skal vi spise lunsj sammen i parken idag/imorgen", da ser du fort om han forsøker å finne på en unnskyldning, eller om han virkelig har lyst. Og hvis han blir med deg ut, da er jo resten greit, ikke?
Gjest ts Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Du sier mye fornuftig, men jeg har så lyst å snakke med han NÅ Har tålmodighet og viljestyrke som en 3-åring, men vil jo ikke skremme han vekk med å være en masete idiot.
Cognizance Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Begrensningene dine synes ikke å være kunnskap om hvordan du skal sjekke opp noen, men følelsene dine rundt det hele, som redsel for å bli avvist eller miste ansikt. Så jeg synes du stiller feil spørsmål. Du vet jo tydeligvis hvordan man skal sjekke, men klarer ikke følge fasiten pga følelsesmessige begrensninger.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Ja, jeg vet ikke hva man gjør når følelsene tar kontroll, fordi jeg er vant til å ha kontroll. Særlig når det gjelder gutter.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Hvis du ikke er avholdsmenneske så spør om han blir med på byen/puben. Etter det inviterer du han hjem til deg, for du har selvfølgelig en flaske vin der. Enkelt og greit. Blir han ikke med på byen eller med deg hjem, så er han ikke interessert. Men det betyr ikke at du har full napp om han blir med deg hjem og dere har sex, det kan gjøre det verre å være kollegaer, men du virker eplekjekk nok til å takle det. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå