Imax Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Snart er det jo St.Hans, og vi skal spise middag med et vennepar. Til dessert tenkte jeg at jeg skulle prøve en litt annerledes variant av jordbær: Balsamicomarinerte Jordbær. Det er dødsgodt. Så må det vel bli litt kjøtt til hovedrett, er det noen som har forslag på noe annet enn biff? Jeg tenker fløtegratinerte poteter til, men ellers er alt åpent. Og til forrett? Hm Kom med forslag!
Gjest piaf Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Til hovedrett: Lammekoteletter eller kalvefilet? Personlig liker jeg begge deler bedre enn biff. Som tilbehør til begge typer kjøtt synes jeg det er godt med aspargesbønner, først lettkokt/forvellet og så surret ferdige i litt olivenolje og hvitløk. Eller kokte/grillede grønne asparges. Med ovnstørkede tomater i tillegg får man også noe syrlig og rødt på tallerkenen (klasetomater delt i to med olivenolje, salt, pepper, oregano og litt melis på snittflaten, bakt i ovnen ved 125 g i ca. 3 timer). Fløtegratinerte poteter passer godt til! Med såpass tung hovedrett kan det være en fordel å velge en lett hovedrett, feks en frisk salat av et eller annet slag.
Gjest piaf Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Kom forresten til å tenke på denne salatoppskriften fra Nigella Lawson - en slags gresk salat med vannmelon istedet for tomat (har lenge hatt lyst til å teste den ). Salaten virker frisk med lime og mynte, men er nok litt mektig også pga oliven og feta, så til en forrett bør en sikkert ikke servere for store porsjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå