Mamma til 3 Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Har fått tilbud på 2 turer. Den ene går til Krabi i Thailand og den andre til Playa de Amadores på Kanariøyene. Pris til Thailand for oss 5 er ca 35000, lekkert hotell med frokost. Pris til Serenity hotell på Gran Canaria er 27000. Lekkert der også. Barna er når / hvis vi reiser i nov 11 mnd, nesten 3 år og 9 år. Hvor vil dere anbefale å reise? Har jo lyst på Thailand turen jeg da, men gruer for flyreisa. Økonomisk vil det iflg reisebyrådama gå ut på ett, da det er så billig i Thailand. Endret 21. juni 2006 av Jente 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reiseglad Skrevet 22. juni 2006 #2 Del Skrevet 22. juni 2006 Prismessig vil du nok bruke mindre penger i Thailand enn på Kanariøyene,, spesielt når frokosten er betalt. Hvis du ikke har planer om å shoppe, shoppe, shoppe.... Det er nokså mye billigere å leve i Thailand. Har ungene reist med fly før? Hvis de er vant med å sitte stille leeenge, (er det nattflyging forresten?) så er det jo flott å dra til Thailand. Har vært i Asia med en 4-åring, da gikk flyturen riktig bra. Men storebroren fikk ikke prøve seg på en sånn lang reise før han var nesten 8 år, for han var mye mere propell, og jeg klarte ikke tanken på å utsette ham for en plagsom påkjenning som det var for ham å sitte stille i 14 timer. Du kjenner dine barn best, så til sist bør du vel selv kjenne på hva de "kan utsettes for" av lange flyreiser. Sol, bading, strand og varme opplever de jo både på den ene og andre plassen. Et annet råd er kanskje å reise med vanlig rutefly og ikke charter. Der er bedre plass og noe bedre comfort enn på charterfly, det er iallefall min erfaring... Uansett, ha en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. juni 2006 #3 Del Skrevet 22. juni 2006 Thailand, Thailand, Thailand!!! Selv om selve reisen kanskje er litt mer strevsom til Thailand kommer turen til å bli noe du kommer til å huske resten av ditt liv. Thailand er 1000 ganger vakrere enn Grand Canaria. Det er et fantastisk folkeslag og dere kommer til å kose dere glugg ihjel. Dem som har reist med barn dit har bare positive tilbakemeldinger. Pass heller på å ta med underholdning til barna på flyet. Det er jo ganske mange timer i fly til Gran Canaria også, egentlig... Nei, jeg hadde ikke vært i tvil. Krabi er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #4 Del Skrevet 23. juni 2006 Uten tvil THAILAND! Go for it! Har reist mange ganger med små barn- flyturen litt strevsom ja, men absolutt verdt det!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 25. juni 2006 Takk for gode svar jenter Kun han eldste har reist med fly før, det er nattflyging uten mellomlanding så hele turen går unna på 11,5 timer. Har veldig lyst, men det er mye penger. Må jo ha med rundt 20000 i lommepenger også. Vi har bare så lyst til å finne på noe i pappapermen, og sol og sommer lokker veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #6 Del Skrevet 26. juni 2006 Takk for gode svar jenter Kun han eldste har reist med fly før, det er nattflyging uten mellomlanding så hele turen går unna på 11,5 timer. Har veldig lyst, men det er mye penger. Må jo ha med rundt 20000 i lommepenger også. Vi har bare så lyst til å finne på noe i pappapermen, og sol og sommer lokker veldig ← 20000 i lommepenger, hvor lenge skal du bli borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 26. juni 2006 I 2 uker. Er det for lite? Eller for mye? Det kan vel aldri bli for mye Det går jo fort litt penger. Noen som vet hva ting koster i Thailand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 26. juni 2006 #8 Del Skrevet 26. juni 2006 Vi var på Maurititus med 3 barn på 8,5 og 2 år i jula. Flyturen gikk strålende prøv om dere kan få nattflyvning, da sover de på mesteparten av turen. Selv planlegger vi å reise til Thailand til neste år, det blir lenge til vi reiser tradisjonelt igjen. Det er bare fantastisk ved det Indiske hav, koralrev, turkis vann og så varmt i vannet, deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #9 Del Skrevet 26. juni 2006 Er det på Club RIU Vistamar på Playa de Amadores dere skal på hvis dere drar til Gran Canaria mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #10 Del Skrevet 26. juni 2006 I 2 uker. Er det for lite? Eller for mye? Det kan vel aldri bli for mye Det går jo fort litt penger. Noen som vet hva ting koster i Thailand? ← Vanlig thaimat som stekt ris, kyllingretter osv koster ca 100 bath, vestlig mat er dobbelt så dyrt og ligger på rundt 200 bath, kjøtt (importert) koster fra 300-600 bath. Brus, øl (thailandsk) og flaskevann koster ca 30 bath, mens et glass vin koster rundt 200 bath og en flaske fra 750-2000 bath. 100 bath er ca 15 kr, så maten er utrolig billig. Spesielt om man spiser vanlig thaimat. Vi har vært på de fleste av Canariøyene, og i Thailand, og jeg er ikke i tvil om at Thailand er førstevalget igjen. Jeg velger heller å dra en gang til Thailand, enn 2 til Canariøyene. Alt er så utolig flott der, det er billig å spise, handle og rett å slett å leve. Thaiene er utrolig vennlige og serviceinnstilt, landet er vakkert og spesielt. Strendene er kritthvite og havet så utrolig blått og vannet så varmt! Vi feiret jul der, og hadde en urolig flott opplevelse, flyreisen gikk forbløffende greit (selv med barna) og vi har bare gode ting å si om Thailand. Vi vil gjerne tilbake, og det så fort som mulig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. juni 2006 #11 Del Skrevet 26. juni 2006 I 2 uker. Er det for lite? Eller for mye? Det kan vel aldri bli for mye Det går jo fort litt penger. Noen som vet hva ting koster i Thailand? ← Jeg brukte 30.000 på 3 månder i Thailand (inkl overnatting), men da levde jeg billig. Tror dere klarer dere fin-fint med 20.000,- Dere kommer til å bruke mer penger på Gran Canaria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 26. juni 2006 Er det på Club RIU Vistamar på Playa de Amadores dere skal på hvis dere drar til Gran Canaria mon tro? ← Nei. det er hotell Serenity. Vært der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea Skrevet 8. september 2006 #13 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Har fått tilbud på 2 turer. Den ene går til Krabi i Thailand og den andre til Playa de Amadores på Kanariøyene. Pris til Thailand for oss 5 er ca 35000, lekkert hotell med frokost. Pris til Serenity hotell på Gran Canaria er 27000. Lekkert der også. Barna er når / hvis vi reiser i nov 11 mnd, nesten 3 år og 9 år. Hvor vil dere anbefale å reise? Har jo lyst på Thailand turen jeg da, men gruer for flyreisa. Økonomisk vil det iflg reisebyrådama gå ut på ett, da det er så billig i Thailand. ← Hei jente 29!! Er du der? Prøvde å sende pm, men det gikk ikkje! Satt og leste her at du og familien lurte på å reise til Thailand eller kanariøyene Har dere vert på turen nå? Har lyst til å reise til Thailand i mars 07, men 3 barn på 9mnd,3 år og 11 år, så er veldig spent på hva du synes om Thailand om dere reiste dit!?!? Kan eg spørre hvilket reiseselskap dere fikk tilbudene av?? Hilsen spent trebarnsmamma!! Endret 8. september 2006 av Sweetpea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 10. september 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 10. september 2006 Hei Sweetpea Det ble hverken eller, vi reiser til Bulgaria om 2 dager vi. Fant ut at det ble for dyrt og for langt. Har hørt utrolig mye fint om Sunny Beach, derfor skal vi reise dit og kose oss i 2 uker. Gleder meg ille. Det var Ticket som ga oss tilbudene, også det til Bulgaria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweetpea-ikke pålogget Skrevet 11. september 2006 #15 Del Skrevet 11. september 2006 Hei Sweetpea Det ble hverken eller, vi reiser til Bulgaria om 2 dager vi. Fant ut at det ble for dyrt og for langt. Har hørt utrolig mye fint om Sunny Beach, derfor skal vi reise dit og kose oss i 2 uker. Gleder meg ille. Det var Ticket som ga oss tilbudene, også det til Bulgaria. ← Heisann!! Takk for svar!! Ser det etterpå at dere uansett ikkje skulle reise før antagelig i november Sånn er det når man går rundt her i ammetåka!! Får se hva vi finner på, men kom gjerne med en tilbakemelding på hvordan det var i Bulgaria om du vil det!! Kjekt å vite Ønsker dere en kjempefin tur i alle fall!!!! Hilsen Sweetpea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå