Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har fått beskjed av frisøren at jeg bør kure håret mitt. Gjerne sove med kur også. Gjør det noe om jeg kliner kuren rett i tørt håt, eller må jeg vaske det først? Innbiller meg at det slitter på håret å vaske det først nå og deretter i morgen tidlig for å vaske ut kuren og ta balsam etterpå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Funke dårlig å hive kuren i tørt hår, for da har jo allerede håret "lukket seg".. Det finst jo forskjellige hårkurer.. Jeg har en fuktighetskur som jeg tar i etter at jeg har dusjet håret og tar på meg en dusjhette over hårkuren.. Går med dette ca en halvtime så skyller jeg den ut..

Har også en proteinkur som jeg igjen tar på etter at jeg har dusjet, men den skal ikke vaskes ut igjen :)

Ser ikke behovet for å sove med en hårkur, for håret blir fint "mett" på en halvtime med hårkur i :)

Skrevet

Jeg har hårkur som jeg kjøpte på "Lush". Den skal has i tørt hår! Men vet ikke om det er sånn at man har spesielle hårkurer for tørt hår, eller om man kan bruke alle hårkurer på den måten da...

Uansett... Hvorfor tror du at det sliter på håret hvis du har kuren i vått hår? Hvis du pakker håret godt inn i f.eks. plastfolie, så burde det vel gå bra?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri fått så trøblete hodebunn som den gangen jeg sov med hårkur, så det skal jeg ikke gjenta..

En halvtime (eller time for den saks skyld) burde holde. Selv lar jeg hårkurer virke i ca ti minutter i dusjen..håper det holder :)

Skrevet

Jeg sover med hårkur (gjerne tatt i halvvått hår). Er for giddalaus til at jeg gidder stå i dusjen og vente i evigheter på at kuren skal virke. Men kanskje en sånn 1-minuttskur funker godt nok?? DET skal jeg nemlig ha tolmodighet til :ler:

Og syns også det er tungvindt å først dusje, vaske hår, håndkletørke det, ha i kur, vente vente vente og SÅ hoppe inn i dusjen IGJEN...uff nei, for et prosjekt...

Så for at håret mitt i det minste skal få litt hårkur, så har jeg i en håndfull med kur i tørt/halvvått hår før jeg legger meg ;)

Dette har jeg gjort i ca 1 år nå, og frisøren(e) sier at håret ikke er tørt/ødelagt, så det må jo ha funket!

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger ikke gå inn i dusjen igjen.. Nok med å stikke hodet inn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...