Gjest Markblomsten Skrevet 22. juni 2006 #21 Skrevet 22. juni 2006 (for, ehh... hvem kan konsentrere seg om JOBB når man er nyforlova?) ← Ehhmm... ingen. Og jammen er det ikke lett å konsentrere seg når det nærmer seg bryllupet heller Gratulerer så mye!
Kara W Skrevet 22. juni 2006 #23 Skrevet 22. juni 2006 Grattulerer! Jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt. Jeg tror de fleste er ganske usammenhengende de første par dagene og tenker kun på en ting. Det går desverre over. Et år er god tid til å planlegge bryllup. Har vært forlovet i 4 måneder,bryllupet står om 11 måneder, og det eneste konkrete vi har er kirken. Vi har jo tenkt og diskutert masse, men det er ikke mye vi har faktisk gjort. To tips til en vellykket planlegging: 1: Prat sammen! 2: Ikke prat for mye sammen! Mens din tilkommne gjerne vil være med på å bestemme store ting som kirke og menyen, så er det greit å ikke "plage" ham med uendelig spørsmål med hvordan bordkortene skal se ut. Min foloved vill ihvertfall ha noen uker på å bare fordøye det hele og ikke prate for mye om det. Nå er han derimot mer ivrig og spør masse. (det kan jo selvfølgelig hende at du har funnet deg en mann som bare elsker den slags detaljeplanleggeing, men dem er det ganske få av) Lykke til!
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #24 Skrevet 22. juni 2006 Han er nok ikke typen til å bry seg så mye om detaljplanlegging nei. Tipper jeg kan bestemme inbydelser og bordkort (har litt smålyst å lage dem, jeg driver så smått med scrapbooking og kortlaging. Jeg sender baree hjemmelagede julekort, bursdagskort, påskekort etc pr. i dag, da blir det rart med kjøpeinvitasjoner... Men det er en KJEMPEJOBB da...) Han er nok fornøyd med å bare godkjenne mitt forslag... Er et år god tid? Jeg synes et år virker så kort jeg. Vi skal jo ordne alt dette til å finne sted 35 mil unna der vi bor. Vi skal ha kirke, lokale, fotograf, blomster, frisør og alle disse andre tingene ordnet en plass vi altså bare oppholder oss noen få ganger i året, og det somregel i ferier (tyspketider på året der "alt er stengt" som jul og påske...) Men et år er jo langt, for all del. Vi har ikke landet på jorda enda, så vi får se hva vi finner ut av etterhvert
Gjest Septima Skrevet 22. juni 2006 #25 Skrevet 22. juni 2006 Vi skal også organisere bryllup 30 mil unna, dvs hjemstedet mitt. Ser ut som det blir sommeren 2008 for oss da.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #27 Skrevet 22. juni 2006 Ja.. i dag har jeg og min elskede vært sammen i 5 år. Jeg og samboeren har vært sammen i 6 år i går. Vi forlovet oss kort tid etterpå, lengre har vi ikke kommet. Men det surrer litt i bakhode om hvor og hvordan vi vil ha ting.
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #28 Skrevet 22. juni 2006 Vi anser en forlovelse som en direkte følge av et frieri (der svaret ble ja) og at detetterfølges av et bryllup vi da (det har vi snakket om på generelt grunnlag) følgelig ble vi forlovet da jeg svarte ja til han som sto på kne forran meg. Og følgelig planlegger vu bryllup. Og jeg synes det hele er kjempespennende og litt uvirkelig Litt surring i bakhodet på generelt grunnlag har vi altså hatt lenge, men nå skal det konkretiseres. Fordi han fridde
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #29 Skrevet 22. juni 2006 Grattis Hallo kjære skal ikke du også snart fri
Svart Katt Skrevet 22. juni 2006 #31 Skrevet 22. juni 2006 Tenkte jeg fikk gå inn her å gratulere for ikke å avspore en annen tråd. Gratulerer så mye! Så spennende. Håper dere får et like spesielt bryllup som et visst par fra en viss tv-serie. (Eller? Hm..) Uansett: GRATULERER
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #32 Skrevet 22. juni 2006 Hehe, nei, jeg skal ikke ha en budhistisk vielse. Han skal ikke ikles "kjole". Og jeg skal ikke ha en omsying av mammas brudekjole heller. Og dessuten tror jeg ikke min mor skal sove med ørepropper. (og mormor blir dessverre ikke tilstede, da hun døde for en måned siden) Men spesielt for OSS blir det nok likevel. Og minnerikt. Jeg som bare gikk i går og lette etter en gave jeg kunne gi min samboer 5 årsdagen som ville være noe han kunne huske, gjøre dagen litt minnerik. Han fleipa med at jeg hinta om at "tida går..." når jeg ga ham en klokke... Men jeg mente bare han kunne få ny klokka, det trengte han jo, og den ville han huske. Ja, som om vi noen gang glemmer 5 årsdagen vår..... datoen skal graveres i ringene våre!
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #33 Skrevet 22. juni 2006 Uansett vil jeg takke alle som har gratulert. Det er nesten ikke helt gått opp for meg enda da. Men det er sant. Vi skal gifte oss, jeg er forlova! (var litt mer virkelig i går når jeg gikk med den for store ringen, og blir kanskje bedre over helga når jeg får den tilbake, passelig og gravert?)
Gjest Svimle Skrevet 22. juni 2006 #34 Skrevet 22. juni 2006 Er et år god tid? Jeg synes et år virker så kort jeg. Vi skal jo ordne alt dette til å finne sted 35 mil unna der vi bor. Vi skal ha kirke, lokale, fotograf, blomster, frisør og alle disse andre tingene ordnet en plass vi altså bare oppholder oss noen få ganger i året, og det somregel i ferier (tyspketider på året der "alt er stengt" som jul og påske...) Men et år er jo langt, for all del. Vi har ikke landet på jorda enda, så vi får se hva vi finner ut av etterhvert ← Det går greit å planlegge bryllupet uten å være på stedet det skal skje! Jeg sitter nesten 200 mil unna og planlegger. Det er av og til litt knotete når jeg gjerne skulle vært der og sett om det og det var å få tak i, men det har løst seg veldig bra. Mamma har vært enestående og sjekket opp ting som ikke kunne gjøres pr telefon, og jeg fikk ordnet en hel masse på en dag da jeg var der en tur etter påske. Kan være litt knotete som sagt, men det går helt fint!
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #35 Skrevet 23. juni 2006 Jeg leste den siste siden i bryllupsdagboka di nå. Du formelig svever av lykke - kos deg.
Malama Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #36 Skrevet 23. juni 2006 Har den blitt flersidig allerede? Ja, der ser man hvor mye jeg legger merke til... og hvor mye jeg skriver... Ja, jeg svever av lykke. Det er en fantastisk følelse
Caramba Skrevet 23. juni 2006 #37 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Gratulerer Endret 23. juni 2006 av Caramba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå