Gå til innhold

Tusler inn her jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. i dag har jeg og min elskede vært sammen i 5 år.

Og etter en romantsik middag for to gikk han ned på kne.

Så nå er vi forlova, og da må jeg jo få lov å bevege mge inn hit og begynne planleggingen.

Og gjett om jeg gleder meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem::vinke::velkommen:

her får du nok mange nyttige tips til planleggingen :)

Skrevet
:hoppe::hjerter_rundt::humpe::bryllup::babysmokk: GRATULERER!!
Gjest -eline-
Skrevet

Åååååh! Gratulerer så masse da! :hjerte:

...jeg burde egentlig ikke være på dette forumet i det hele tatt... :sjenert:

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Gratulerer så masse!!

Det å planlegge bryllup er kjempegøy :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Ja.. i dag har jeg og min elskede vært sammen i 5 år.

Og etter en romantsik middag for to gikk han ned på kne.

Så nå er vi forlova, og da må jeg jo få lov å bevege mge inn hit og begynne planleggingen.

Og gjett om jeg gleder meg! :)

:hoppe:

gratulerer!! :)

Kos deg masse her inne, jeg kan trygt si at jeg har tilbragt noen timer på disse sidene, og jeg storkoste meg!! ;)

Skrevet

Gratulerer Malama :klem:

Blir artig å følge deg i planleggingen.

Har dere bestemt dato?

Skrevet

Nei, vi har ikke bestemt dato enda. Jeg har bare visst om dette i et par timer.

Hittil har vi kommet så langt at vi har besluttet å gå innom butikken i morgen med ringne, levere dem fra oss (sukk, jeg vil ha den på meg!) og senere få dem tilbake i rett størrelse og ferdig gravert.

Vi skal gifte oss i kirka, og det kommer ikke til å bli vår lokale kirke (den vi sokner til her vi bor nå vet faktisk ingen av oss hvor er, men vi skal uansett flytte før vi skal gifte oss da (helt rart å skrive, men ja, vi skla gifte oss!)) men antakelig en kirke på sunnmøre, ettersom det er der de fleste gjestene bor. Utfra min samboers... ehhh.. nei, min forlovedes, først tanker om gjestelisten later dt til å bli et stort bryllup, han sa "tanter og søskenbarn? Også kanskje onkler da..." Og ettersom jeg har ca 25 søskenbarn, og han har enda et par fler enn meg....

Tror nok ikke det blir såååå mange, vi begrenser oss nok noe etterhvert i planleggingen ja, ellers passerer vi fort mindt 100 mennesker. Og det er jo vel MANGE?

Så når jeg begynte å si at her må vi igang med sparing så begynte han å prepre meg med spørsmål som "Hva koster en kjole?" (som om jeg vet det???) Og "Hva er "grensekostnaden" pr gjest da?" Som om jeg vet DET??? Jeg har da vel ikke planlagt noe bryllup enda, det er han som har tenkt på dette i noen dager (og til og med snoka på KG om dette med ringer...) Som om jeg aner hva det koster å gifte seg?

Men jeg finner nok ut av det, for JEG SKAL GIFTE MEG!

Han later til å tro at det er fort gjort å planlegge noe slikt... først sier han "det blir nok ikke med det første" , for deretter si "kanskje neste pr?" Neste år er da vittelig "med det første" det vel, man trenger da vel et år på å planlegge noe slikt? I år er jo vel ikke akkurat aktuelt nei.

Nei, jeg har ikke begynt å tenke rasjonelt enda, jeg vet ikke jeg. Aner ikke.

Men, vi skal gifte oss. For han fridde. Og jeg sa ja. Så da ordner sikkert resten seg etterhvert :)

Gjest Septima
Skrevet

Gratulerer!!!

Kjæresten min fridde på søndag,

så vi blir bel hengende her sammen framover :)

Tenker dere å gifte dere neste sommer?

Hittil har vi kommet så langt at vi har besluttet å gå innom butikken i morgen med ringne, levere dem fra oss (sukk, jeg vil ha den på meg!) og senere få dem tilbake i rett størrelse og ferdig gravert.

Det gjorde vi også dagen etter, får de igjen på fredag.

Laaange dager å vente...

Skrevet

GRATULERER!!!

Dere går en spennende og himmelsk tid i møte!

Skrevet

Gratulerer så masse! Jeg (eh...vi) har heller ikke kommet så langt i planleggingen, men det er jo noen ting som vi prøver å få på plass ganske snart.

- Lokale: vi gifter oss på en noe populær dato

- Kjole: for brudebukett, dekorasjoner, mannens antrekk osv skal jo stå litt i stil med den

- Ca antall gjester

I tillegg har vi bestemt at vi skal ha humanetisk vielse, vi skal ha fri bar og alle gjestene skal komme til middag.

Bare som noen tips til hva man kan begynne med... Og så er det VELDIG morsomt å kikke på brudekjoler på nettet. Og hvis din mann er tilnærmet lik gjennomsnittet så kommer vel du til å være litt mer engasjert i planleggingen enn han... ;)

Skrevet
Gratulerer!!!

Kjæresten min fridde på søndag,

så vi blir bel hengende her sammen framover :)

Tenker dere å gifte dere neste sommer?

Det gjorde vi også dagen etter, får de igjen på fredag.

Laaange dager å vente...

Vi har ikke helt bestemt tidsrammen enda, men muligens neste sommer. Neste år, eller året etter. Helst neste sommer, tror jeg. Om vi får det praktiske på plass. Vi skal jo kjøpe hus også, helst i år, og det er noe med at pengene bare kan brukes en gang...

Min forlovede (så rart å ikke kalle ham "min samboer" lenger) sa at han har fått beskjed om at det ikke skal ta mer enn et par dager å få ordnet ringene, så vi får dem sikkert over helga, håper jeg. Det er jo helt FEIL å gå på jobb uten ring, ingen kan jo SE det jo....

Gratulerer så masse! Jeg (eh...vi) har heller ikke kommet så langt i planleggingen, men det er jo noen ting som vi prøver å få på plass ganske snart.

- Lokale: vi gifter oss på en noe populær dato

- Kjole: for brudebukett, dekorasjoner, mannens antrekk osv skal jo stå litt i stil med den

- Ca  antall gjester

I tillegg har vi bestemt at vi skal ha humanetisk vielse, vi skal ha fri bar og alle gjestene skal komme til middag.

Bare som noen tips til hva man kan begynne med... Og så er det VELDIG morsomt å kikke på brudekjoler på nettet. Og hvis din mann er tilnærmet lik gjennomsnittet så kommer vel du til å være litt mer engasjert i planleggingen enn han...  ;)

Først må vi finne DATO før vi kan tenke på lokale... Og lokale avhenger av antall gjester... Dette med kjole er avanserte greier. Jeg sa med et smil "kan jo giftes i bunad..." (ikke at det er min drøm altså, jeg tror jeg vil ha en hvit kjole) men da fastslo han at "da må jo jeg ha bunad for å stå i stil" (det var jo noe av mitt poeng, jeg jobber med å få ham til å skjønne at han vil kle bunad veldig godt! Synes han kan få seg bunad!)

Men vi skal ha kirkevielse i alle fall. Vet bare ikke helt hvilken krike enda, tror det står mellom 4-5 kirker (de der vi er døpt og konfirmert i alle fall, det er 4 ulike kirker) Den vi sokner til er ganske uaktuell av geografiske årsaker.

Tror nok jeg blir mer involvert i planleggingen enn ham ja. "Tenk alt vi har å planlegge!" sa jeg smilende. Han syntes ikke det var så fristende... men jeg ELSKER å lage lister, og planlegge. Og tross alt, det er BRYLLUPET VÅRT som skal planlegges, klart jeg gleder meg til det! Og av og til skal jeg dra en mening ut av ham også. Det skal bli VÅR dag, ikke bare MIN.

Men hodet mitt er fullt av tanker og planer allerede (jeg sov ikke noe etter halv fem i morges jeg, våkna (det gjør jeg jo ofte) men fikk rett og slett ikke sove igjen... Akkurat da kom noen av "bekymringene" mine frem, men det ordner seg nok.

Tror jeg må starte bryllupsdagbok jeg, sånn at jeg har en plass å samle alle tankene mine :)

Jepp, det skal jeg gjøre nå.

(for, ehh... hvem kan konsentrere seg om JOBB når man er nyforlova?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...