Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei hei Gleder meg veldig til å dra til Praha neste helg, men lurer på et par ting... Vet at krystall er veldig billig der, men ettersom jeg ikke er så glad i krystall så ønsker jeg heller å bruke pengene mine på klær, smykker etc... Hvordan er prisnivået på eksempelvis klær og smykker i forhold til Norge?? Har hørt at prisnivået er temmelig likt, men hååååper selvsagt at det er litt billigere!? Ellers lurer jeg på om noen av dere tilfeldigvis har bodd på hotellet "Step" som ligger 4 km utenfor sentrum av Praha!? I så fall lurer jeg på hvor sentralt dette hotellet egentlig ligger? Og til slutt; det er mange steder og ting vi har lyst til å se; men har DU et sted å anbefale som vi bare MÅ se?? ;-) Og hvordan pleier været å være i Praha på denne tiden av året? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 21. juni 2006 #2 Del Skrevet 21. juni 2006 Har vært i Praha en gang før, og skal tilbake i august, for det er en nyyydelig by! Klær er litt billigere generelt, men du kan helt sikkert finne butikker som er enda billigere. Anbefaler dere å kjøpe sko i Praha, der kan du gjøre noen skikkelige scoop! Anbefaler dere å gå bak Loretokirken (stå foran kirken, gå til venstre under søylen). Her har du gater som er fri for turister og den tsjekkiske sjarmen kommer virkelig fram! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #3 Del Skrevet 21. juni 2006 Ser at det er helligdager i Praha 5. og 6. juli - hva vil dette si i praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 21. juni 2006 #4 Del Skrevet 21. juni 2006 Styr unna turist gatene,og gå heller i de trange små smuga med lokale sjarmerende butikker og kafeer.. Da får du oppleve "ekte praha".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #5 Del Skrevet 23. juni 2006 Hvordan er prisene på for eksempel smykker og klær/sko?? Og på restauranter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 25. juni 2006 #6 Del Skrevet 25. juni 2006 Klær koster omtrent det samme som i norge, kanskje litt billigere. Hvis du vil spise billig på restaurant må du gå vekk fra de store turistgatene og finne små steder som det ikke er så mye reklame for. Et hotell som ligger 4 km utenfor sentrum bør forresten være helt greit å bo på, t-bane-nettet i Praha er effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #7 Del Skrevet 26. juni 2006 Kjedelig! Hadde håpet å få kjøpt litt billige klær... Også vil jeg gjerne kjøpe litt krystall i gaver og sånt.. Reiser ikke til Praha for å shoppe, men kan ikke skjule at jeg har lyst til å shoppe MYE når jeg først drar på ferie. Så da er det selvfølgelig dumt at ting koster det samme som her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #8 Del Skrevet 27. juni 2006 Alle krystallbutikkene selger også smykker/øredobber. Jeg fikk kjøpt meg noen smykker til en billig penge. Klær er ikke noe særlig billig. Fikk kjøpt meg et par Dieselsko som var på tilbud til ca 300 kr i Bata-butikken, men ellers var det mye fint, men dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Skrevet 27. juni 2006 #9 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg syntes ikke krystall i Praha by var billig! Men om du kommer litt utenfor er det sikkert billigere. Ja klær var heller ikke spesielt billig, men da vi var der (slutten av juli) var det salg, så fikk masse klær på Zara for kr 500,- Men du finner lokale klesbutikker som er rimeligere da. Jeg anbefaler å gå over Karlsbrua og ta en tur på en av restaurantene ved brua. Det er flere fine, men her er det selvsagt turistpriser.. Men det er veldig fin stemning her, vi var på en som lå under brua med bare levende lys og lykter som belysning. Været er som her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilona Skrevet 29. juni 2006 #10 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Jeg skal også til Praha i slutten av juli . Gleder meg veldig! Shopping er ikke noe for meg, men tips om restauranger og og aktiviteter tas gerne emot Edit: Jeg var vel litt rask å avskrive shopping helt Egentlig låter det meget fint med noen smykker. Er det plasser der du kan få engelske bøker og/eller internationelle dvd:er? Lydbøker? Ser mest etter større utvalgt enn her i Norge + rimelig pris. Og hva med herreklokker? Samboeren har sååå lyst, men alt han liker koster 10 000 kr. Endret 29. juni 2006 av ilona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 3. juli 2006 #11 Del Skrevet 3. juli 2006 Kom hjem fra en 10-dagers tur til Praha forrige torsdag. Handlet bl.a. klær, sko og litt suvenirer. For min del var klærne billigere enn i Norge. Kjøpte meg ei bukse og endel tskjorter, og betalte betydlig mindre enn hva jeg måtte gjort her i landet. Madammen handlet også endel klær som var mye billigere der nede enn her hjemme. Skoene jeg kjøpte betalte jeg 550,- for. Her hjemme må jeg ut med 1000-1100,- for samme par. Det meste i Praha (utenom enkelte merkeklær, elektriske artikler og endel DVD'er) ser ut til å ha norske priser, men man deler prisen på 3.5 for å få den norske summen. Hva kan jeg si.. Jeg lo hele veien til banken. Men gråt riktignok når jeg sjekket kontoen etter VISA uttakene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #12 Del Skrevet 5. juli 2006 Og på restauranter? ← Vi opplevde prisene på resturanter som vesentlig mye lavere enn her. For å ikke snakke om størrelsen på porsjonene... Gedigne... Litt utenfor turiststedene er det billigere, men synes generelt det lå lavere. Anbefaler Bugsys (ikke sikker på om jeg stavet rett nå...). Bar med omtrent alt av drinker., tror jeg. (Ikke drinkekort, men bøker...) Pravda er en utrolig koselig resturant med nydelig mat, men ikke billig. Her er det omtrent norske priser, men service nivået ligger da vesentlig over tilsvarende steder i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå