Gå til innhold

Kvinneideal

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Morsomt bilde!

Er enig i at det er for mye fokus på kropp og utseene i samfunnet vårt. Likevel plager det ikke meg at H&M bruker tilnærmet perfekte modeller i kampanjene sine. Jeg er realistisk og blir ikke deppa fordi disse modellene ser bedre ut enn meg. Verre er det vel for tenåringer uten selvtillit. Orker for øvrig ikke å gå inn i denne feministdebatten, jeg synes temaet er litt oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tror noen har gjort noe med det bildet, lårene hennes ser ut som mannslår.

Forøvrig synes jeg at feministene graver sin egen grav med slike bilder- dette forsterker jo bare inntrykket mange har om at de er en haug med hårete, lesbiske og bitre kvinner.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant det Milla, ingen menn får tenning av "alternativdama" isåfall er man meget unormal.

Jeg synes det er bra at vi har de idealene vi har, litt bør man jo strebe seg etter.

Men så lenge alle likestillingsorganisasjoner kun overlever på statsdrift så er det vel ikke så mye å forlange.

Waco

Kriminaliser feminster idag, før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Waco kom inn i denne debatten litt for tidlig.... Desverre Milla, det er nå forsent å få til en seriøs diskusjon om denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildet er av en mann. Det finnes en serie motebilder nå der transvestitter er modeller, men der er det mer gjennomført og ser slett ikke ille ut.

Her er det bare en slags parodi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bildet var morsomt, jeg. Litt selvironisk på kvinners vegne.

Om ikke annet, får ihvertfall KUG meg til å le.

Jeg ser ikke på den typiske feministen som en kvinne som ifører seg babyrosa undertøy & tar på seg det forføreriske blikket - men glemmer å pleie brunfargen, få på seg sminke, shave leggene og se etter at undertøyet sitter som det skal før hun skal fotograferes, etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! :ler:

Super-bra!

Men dette er da en mann.. Kan ikke skjønne at dere ikke så det med en gang!!

Jeg har ingenting i mot H&M-plakatene jeg, men de mangler det lille ekstra for å fenge liksom.

De mangler rett og slett humor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her forteller litt om hvor kvinners intelligensnivå ligger. Hva er det som er "morsomt" med bruke et virkemiddel så utbrukt at selv skolerevyer vrir seg unna?

En mann fordekt som "kvinnereklame" er ikke særlig orginalt.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å finne adamseplet jeg :D

Og fy søren så stygt.. Tror jeg foretrekker modellene til H&M...

Men det jeg syns er teit er at mannlige bilister kan kjøre i grøfta pga H&M modellene. Hvem sa noe om intelligensnivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvsagt et poeng at dette egentlig skal ha et seri¸st budskap, og det er selvsagt noe sånn kvinnesaksgreier, men jeg klarer ikke helt å se det. For meg blir dette noe lignende disse Bennetton-reklamene. Her skal det sjokkeres. Som et motstykke til H&M-reklamene blir det egentlig litt for langt andre veien. Sp¸rsmålet er egentlig hvem som ¸nsker å kj¸pe disse tekstilene etter dette.... Det er greit å sjokkere, men reklamen skal jo selge også? Like mange ulykker langs veiene VET vi at det kommer til å bli.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...