kitekatt Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Nå som ting har roet seg ned, har jeg tenkt over en del tng som plager meg i etterkant. Jeg trodde jeg planla så bra, men det er alltid noe. Misforstå meg ikke - på dagen var jeg så lykkelig og fornøyd at jeg ikke la merke til/ tenkte over disse tingene. Men jeg vil dele de med dere i ettertid, så dere ikke gjør samme "feilene" 1. sørg for at noen har ansvar for at ALLE gjestene er INNI kirken fem min før klokka slår. Våre var ikke det, så jeg satt frustrert i bilen når klokkene ringte og måtte løpe inn i regnet og LØP nærmest inn i kirken også. Pappa måtte si jeg måtte roe ned tempoet. Stress. '2. Var så stressa og rørt at jeg glemte å klemme pappa når han "ga meg bort" og jeg ga buketten min til forloveren min med en gang. Fikk den tilbake når vi gikk ut av kirka..hehe. Skulle jo holdt den da 3. Hvis dere har underskjørt med ringer - TREN på å sette dere på en stol. Skjørtet mitt vippet nemlig opp så folk så rett inn opp til knærne mine. ikke så lekkert Jeg så det jo ikke selv da 4. PLANLEGG skikkelig å ta bilder. Vi skulle ta ute, og det regnet - derfor en nødløsning som ikke ble så bra. Be også flere om å ta bilder sammen med fotografen. Kameraet KAN ha en feil (i vårt tilfelle ble nesten alle bildene ødelagt) 5. Pass på at toastmaster ikke synes at alle skal få spise opp maten sin, slik at alle talene kommer på rekke og rad etter middagen før desserten Tanken var god, men det ble litt rart. 6. Pass også på at kakebordet ikke står inntill en vegg/ vindu. Vi stod med ryggen til folk (og de som tok bilder) og skar kake 7. Pass også på å ha make upen deres i NÆRHETEN av badet. Festen var i 2. etg, badet i kjelleren. Hver gang jeg hadde vært ute og røyket syntes jeg det var lurt å gå på do da det var rett ned. ergo hadde jeg ikke sminke for hånden hele kvelden. 8. Pass på at hempen på slepet som er til å holde kjolen i når man danser, er sydd langt inne under kjolen. Min var sydd i kanten (kjolen ble lagt opp), så jeg hadde en sånn løkke hengende ut av slepet. Huff. Den var jeg heller ikke klar over før jeg så bildene. Og sist men ikke minst: 9. Ha våtservietter og deodorant med dere. Sånne skikkelige servietter til babyer som vasker godt. Ingen merket noe enda jeg tvang forloveren min til å lukte (*ler*), men SELV merket jeg at nervesvette fra når man var i kirken (merket det ikke da, men dere skjønner sikkert hva jeg mener, at man kan svette litt når man er nervøs og overveldet) ikke var så kult å ha på seg til 05 om morgenen *ler* Håper noen kan ta lærdom av mine feil. Ellers var dagen min perfekt, og jeg er jevnt over kjempefornøyd. Jeg har aldri vært så lykkelig som den dagen (kanskje med unntak av når jeg fikk barn, men det var jo ikke BARE morro..hehe), så jeg tenkte ikke noe over dette før senere altså Og JO: Hvit marsipan SMELTER!!!! Velg vanlig. Vår kake var nydelig, men hadde falt helt sammen og smeltet en del. Og det var IKKE varmt ute den 20 mai Endret 21. juni 2006 av kitekatt
razmatazz Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Supert at du har tatt deg tid til å skrive dette kitekatt! Det er sånne småting man ofte glemmer.
Lykketrollet Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 utrolig bra at du skriver dette!! Setter jeg virkeli gstor pris på! Godt at det flotte overskygget det som ikke ble helt som tenkt!
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Veldig godt intiativ trådstarter. Litt morsomt at noe av det samme har blitt skrevet av gjester i enkelte tråder før, men da har de fått beskjed om å pelle seg til helvete ut av tråden.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Noe gikk galt for oss også... Men har egentlig aldri tenkt over det jeg. Jeg gleder meg over dagen som den var og at alt ble som det ble. Skjønner veldig godt at du var skuffet over bildene - er glad vi hadde mange gode fotografer - ergo masse bra bilder og minner. En husker liksom ikke alt fra dagen - er godt med video pg bilder....
kitekatt Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2006 Noe gikk galt for oss også... Men har egentlig aldri tenkt over det jeg. Jeg gleder meg over dagen som den var og at alt ble som det ble. Skjønner veldig godt at du var skuffet over bildene - er glad vi hadde mange gode fotografer - ergo masse bra bilder og minner. En husker liksom ikke alt fra dagen - er godt med video pg bilder.... ← Ja, det dreper på ingen måte gleden, men jeg har tenkt på det liksom og skulle jo ønske alt var HELT perffekt selvfølgelig Ja vi har video vi også. Selv om det ikke er så godt filmet akkurat. Bror hadde ikke prøvd det kameraet før i alt stresset før bryllupet så han testet litt mens han filmet. Jaja..hehe. Vi har det ihvertfall, og jeg griner som en unge hver gang jeg ser den, så minnene har jeg på video dårlig filmet eller ei
Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Takk for tips. Jeg skal gifte meg neste lørdag og innbiller meg at vi har full kontroll.. Så får vi se da. Vi har ihvertfall sikret oss bilder. Vi skal ha egen fotograf og i tillegg skal vi legge ut engangskameraer på bordene.
Mistyen Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Kjempefint at du deler dette, kittekatt. Jeg tror man har lett for å bli så opptatt av det perfekte på dagen, men enkelte ting lar seg bare ikke detaljstyre.
prinsessa Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Og sist men ikke minst: 9. Ha våtservietter og deodorant med dere. Sånne skikkelige servietter til babyer som vasker godt. Ingen merket noe enda jeg tvang forloveren min til å lukte (*ler*), men SELV merket jeg at nervesvette fra når man var i kirken (merket det ikke da, men dere skjønner sikkert hva jeg mener, at man kan svette litt når man er nervøs og overveldet) ikke var så kult å ha på seg til 05 om morgenen *ler* ← Vær forsiktig med våtservietter som inneholder olje for de setter flekker som ikke går bort.
Azi Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Noe gikk galt for oss også... Men har egentlig aldri tenkt over det jeg. Jeg gleder meg over dagen som den var og at alt ble som det ble. Skjønner veldig godt at du var skuffet over bildene - er glad vi hadde mange gode fotografer - ergo masse bra bilder og minner. En husker liksom ikke alt fra dagen - er godt med video pg bilder.... ← Signerer gjesten her!
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #11 Skrevet 22. juni 2006 Tusen takk for gode tips Trodde jeg hadde alt under kontroll til helgen men nå er det et par ting jeg skal dobbelt sjekke....
lillesky Skrevet 22. juni 2006 #12 Skrevet 22. juni 2006 Superflotte tips! Kanskje flere også har noen slike tips?
C Skrevet 22. juni 2006 #13 Skrevet 22. juni 2006 Tusen takk,- slike tråder er gull verd! I dag er det akkurat en mnd til vi gifter oss,- og nervene er i høysepenn! Og da er det kjempefint å få slike tips slik at mest mulig er ordnet på forhånd..
Malama Skrevet 22. juni 2006 #14 Skrevet 22. juni 2006 *lagre i bakhodet* Lenge til vår store dag enda, har ikke begynt planlegginga skikkelig enda engang, men han fridde i går, så her skal det planlegges ja! Problemet med bilder er for vår del at familiens desidert beste fotograf, han som alltid får ansvaret for bildene, enten det gjelder barnedåper, konfirmasjoner, begravelser/minnestunder (ikke alle som klarer å være rolig nok til å konsentrere seg om GODE bilder ved åpen kiste) og genrelt er den som har best kamera og desidert tar flest bilder av alle jeg kjenner... det er min forlovede. Og vi kan jo ikke ha brudgommen som fotograf da! Selv om jeg nekter å tro han går med på å feire denne dagen uten kamera tilgjengelig... Men jeg vil ha bilder av HAM og OSS, ikke BARE meg....
Brudeberta70 Skrevet 22. juni 2006 #15 Skrevet 22. juni 2006 Takk for fine tips! Sånne ting som jeg ikke har tenkt på i det hele tatt! Fler sånne tips
Wonders Skrevet 23. juni 2006 #16 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Brudeparet var ikke noe danseglade mennesker, og etter de skjærte kaka, og alle hadde tatt en bit, ble festen brått over, og folk dro hjem...Ble lei meg, ville danse jeg, men brudeparet gikk også til sitt, så vi dro hjem,skiftet litt å stakk på byen i stedet. Endret 23. juni 2006 av M.P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå