Gå til innhold

pusse opp utleie hybler

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva vil dere anbefale om dere hadde hatt et helt hus fra 50tallet som skulle pusses opp til utleie hybler, farger på tak og vegger og hvilket type gulv?

Min bror har kjøpt seg et lite oppusningsprosjekt, og kona hans gleder seg sikkert til å bestemme alt av farger og materialer. Problemet er bare at hun er litt for gla i farger og ikke har sansen for det, men veldig gla i å bestemme.

Jeg bare lurer på hva dere synes og hvorfor, så jeg kan prøve å si hva som kan lønne seg, uten å si hva jeg synes om hennes elendige sans for stil og farge..

Må legge til at hun elsker sterke grelle farger sammen, nå snakker jeg ikke stilig altså. Skikklig bondsk, kjerring, fargeblind sammensetning.

Jeg skal overhode ikke overkjøre noen, jeg ønsker bare det beste for min bror.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

LYST!

Hvitt/lyyyys beige/lyyyys grått funker til alt

Gjest gjest1
Skrevet

Gulv er jo ikke så nøye, men dersom det er gørrstygg linoleum fra det glade 70-tall der ville jeg kanskje byttet den ut ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er det jeg tenker og, Så lenge de går for hvitaktg mot sand så går det helt fint. Er ikke så lekkert med bringebærrøde vegger sammen med korngult tak(hvertfall ikke i det tilfelle her..).

Gulvene er gammelt spettete grelt lineoleum ja... Jeg tror de skal klare gulvet.. Er bare bekymret for at den dama skal "lage koselig stemning" som andre fryser på ryggen av.

Gjest Gjest
Skrevet

Eller lyse grått som du sier ja :)

Forslag til hvordan man kan si på en fin måte at det er lurt?

Gjest gjest1
Skrevet
Eller lyse grått som du sier ja :)

Forslag til hvordan man kan si på en fin måte at det er lurt?

Si du har lest endel på nettet ( :sjarmor: ) og der sier "alle" at utleiehybler bør være mest mulig nøytrale i fargene. Da er det både lettere å leie ut, samt å få en god månedsinntekt på den.

Fremhev at vi alle er forskjellige og at dette er farger som går til alle slags møbler

Gjest Gjest
Skrevet
Si du har lest endel på nettet (  :sjarmor: ) og der sier "alle" at utleiehybler bør være mest mulig nøytrale i fargene. Da er det både lettere å leie ut, samt å få en god månedsinntekt på den.

Fremhev at vi alle er forskjellige og at dette er farger som går til alle slags møbler

Ja, det er sikkert lurt. Jeg har mye erfaring med farge selv, og vil tørre at jeg både har sansen og interessen i orden. Jeg har også tatt interiør- kurs, og sett en haug med oppusningsprogrammer.

Lurt å si at lyse farger er noe som passer til alle møbler :) Bare de ikke skal innrede--- hjæææææælp! Problemet er det at hun tror selv hun er meget begavet når det gjelder det estetiske :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet
Ja, det er sikkert lurt. Jeg har mye erfaring med farge selv, og vil tørre at jeg både har sansen og interessen i orden. Jeg har også tatt interiør- kurs, og sett en haug med oppusningsprogrammer.

Lurt å si at lyse farger er noe som passer til alle møbler :) Bare de ikke skal innrede--- hjæææææælp! Problemet er det at hun tror selv hun er meget begavet når det gjelder det estetiske  :forvirret:

:ler: sånn var tanten min også. Hun gikk ETT brevkurs, og etter det pusset hun opp hele huset. Absolutt ALT gikk i bonderødt og bondegrønt... ALT!!!

Og onkelen min satte opp brystningspanel med SKRUER som var en halv cm brede... Ikkeno diskrete SMÅ og TYNNE spikre der i gården nei ;)

Gjest Gjest
Skrevet

De fleste synes vel de har sånn passe god smak. Hehe. Men når man skal leie ut noe synes jeg det er kjempeviktig å pusse opp nøytralt! Så ja, lyse nøytrale farger som evt bare er "svakt stemningsskapende" - det holder i massevis.

Gjest Gjest
Skrevet

Henne her er selvlært...

Heldigvis er broren min flink til å pusse opp, skikkelig handyman. Jeg må bare vokte ordene mine, så tror jeg kanskje de kan forstå hva jeg mener.. Bare kom på en ting: Om de har tenkt til å møblere leilgheten melder jeg meg HELT ut.. Regner med at de maler, men hvis kjerringa får det som hun vil med farger får ikke leieboerne lov til å male om, kjenner henne såpass...

Men for folk som leier, er det ikke ALLTID best om vegger er lyse, tak er hvitt og gulvene er av tre eller no trelignende greier hvertfall(som tåler vann)?

Det er vel det samme om det er panel på veggene eller strietapet?

Skrevet
LYST!

Hvitt/lyyyys beige/lyyyys grått funker til alt

Enig. Det må kunne gå til mange slags møbler, så da er nøytrale farger best. De som bor der kan alltids friske opp med tepper/puter/bilder. Det er verre å roe ned skrikende farger på veggene.

Ellers kan vel laminatplater på gulvene være et OK alternativ på en hybel? Eller et rolig gulvbelegg.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er ikke overbegeistret over den ene LILLA veggen i stuen min her jeg leier for å si det sånn ;)

De fleste gulvfarger funker jo

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har leid hybler med linoleum, jeg, og det funker helt greit (bare ikke veldig pent). Ellers er trgulv eller laminat ok. Jeg vil påstå at lyse farger er best "alltid" - da er det lettere for folk med forskjellig smak å føle seg hjemme der. Hva man gjør i sitt eget hjem er selvsagt noe annet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har bestemt for å tilby meg å hjelpe til, da dette er mitt "fag".. Altså hjelpe til med planleggingen fra bunnen av sammen med broren min. Så får de bare takke nei hvis de ikke vil, eller får jeg hjulpet dem litt OG erfaring!

Takker for svar :)

Gjest loren
Skrevet

Har ikke noe annen formening om farger enn de som allerede er nevnt men vil komme med et velment råd...

Ikke velg noen løsninger du IKKE ville ha hatt hjemme hos deg selv når du pusser opp til leieboere!!

Har vært på boligjakt flere ganger, og noe som går igjen er elendig skapplass (særlig på bad, tilogmed om det er plass til det), ca ikkenoe benkeplass på kjøkken (også den bittelille runde vasken så mange utleiere har på kjøkkenet...Vi som leier har store ting å vaske vi og!!! )og dårlig vindfangløsning.

Ser det her er snakk om et helt hus, så regner med mye av dette er helt fint der, men disse er absolutt noe å ha i bakhodet for alle som pusser opp hybler, såfremt det er plass selvfølgelig :)

Gjest Dingo
Skrevet

Jeg ville valgt lyse vegger, som alle sier her.

Og gulvbelegg i tremønster, for de tåler all slags vask.

MEN jeg er ganske spent på hvordan dette går så dra opp igjen tråden, når du vet hvordan det går... Om svigerinnen din får bestemme, eller... hehe

Gjest Gjest
Skrevet

Stue, soverom: Lyse vegger, gjerne med list slik at leietakere kan henge opp bilder uten å spikre hull i veggene. Skapplass er viktig. Laminat er alles venn.

Kjøkken: hvis det ikke er plass til oppvaskmaskin, så IKKE sett den minste oppvaskkummen på markedet. Og da tenker jeg spesielt på de runde som virker å være veldig populære.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ville valgt lyse vegger, som alle sier her.

Og gulvbelegg i tremønster, for de tåler all slags vask.

MEN jeg er ganske spent på hvordan dette går så dra opp igjen tråden, når du vet hvordan det går... Om svigerinnen din får bestemme, eller... hehe

TS her:

Hva slags gulvbelegg i tremønster er det du tenker på?

Skal si fra hva som skjer her etterhvert...

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, lyse, nøytrale farger er et must når man skal leie ut. Som leietager har jeg sett mye rart og t.o.m. bodd i en leilighet der veggene var brune og listene grønne... Ikke særlig lett å få det til å fungere for å si det sånn...

Leietagere kommer og går, og de har forskjellige stiler.

List til å henge ting i er og en god idé, så slipper man hullete vegger som ser shabby ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...