Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Tispa mi er på dag 21 i løpetiden i dag. hun har ikke blødd siden helga, og er ikke lenger hysterisk når vi møter hannhunder. Vi deler hage med en hannhund, og i dag prøvde jeg meg på å slippe de ut sammen på første gang på 2 uker. han prøver seg fortsatt (lukta sitter vel igjen noen dager ekstra?), men hun virka ikke videre interessert i begynnelsen. men til slutt så jeg at hun sto!! ble litt nervøs da, men kan hun fortsatt bli drektig nå på dag 21??? i hvilke dager er det egentlig det kan bli valper? når kan jeg regne løpetia som ferdig?
Gjest Varg-Menja Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Varierer veldig fra hun til hund, men de er bare fruktbare noen dager. Dette er fra helt mot slutten av bløgningene, så selv regner jeg at jeg passer ekstra på henne en ukes tid fra hun har sluttet å blø, for å ha god margin. Hannhunders reaksjon kan du ikke ta som en sikker indikasjon, med mindre de har erfaring med å bli brukt i avl, siden de ofte synes at tispa lukter ekstra godt lenge før og etter den fruktbare perioden.
Imax Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Tispa er vel mest tilgjengelig og fruktbar i slutten av løpetiden, samtidig så vil hun helt på slutten være mindre fruktbar (ofte resulterer det i færre valper hvis hun skulle bli drektig). Når det gjelder hannhunder og interesse, så har hunden min interesse for tisper i 2-3 uker ETTER løpetiden er ferdig. Så det er ingen indikasjon (på noe annet enn at hannhunder ELSKER damer som lukter godt! )
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Jeg vet om tilfeller der det har blitt valper halvannen mnd etter at løpetiden startet, så mine forholdsregler begynner når hannhunden begynner å bli veldig interessert i der hun har tisset, og halvannen mnd fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå