Gå til innhold

Hvorfor skal gjester være beæret

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet

Det skrives en del her om at gjester både skal være glad for at de blir bedt i bryllup, og at de skal føle seg beæret.

Hvorfor skal man det?

Har folk bryllup for å glede og ære gjestene sine?

Jeg for min del kan godt klare meg uten den æren det er å bli invitert som kaffigjest eller betalende drinkegjest.

Håper noen kan opplyse meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Enig med deg.

Jeg syns bryllup er dørgende kjedelig, og kommer ikke til å gå i flere vennebryllup.

Kommer ikke til å holde bryllup selv heller, nettopp av den grunn at jeg syns slike "familetragedier" er så innmari kipe.

Føler meg ikke beæret av å bli invitert på kaffe, når det innebærer at jeg må reise 100 mil for å drikke den.

Skrevet

beæret er vel litt voldsomt...

personlig blir jeg glad, fordi jeg synes bryllup er kjempekoselige og morsomme (har aldri hatt en dårlig opplevelse). Ofte møter man folk igjen som man ikke treffer så mye ellers.

Gjest Gjest
Skrevet
beæret er vel litt voldsomt...

Ja, er det jeg synes også - men like fullt er det gjentatt i flere tråder her inne. :ler:
Gjest gjest1
Skrevet

Er enig med TS og Pulverheksa. Jeg føler meg slett ikke beæret over å bli bedt som kaffegjest i et bryllup 100 mil unna eller som betalende gjest. Jeg synes også at bryllup som regel er utrolig kjedelige, som regel fordi rammene rundt faktisk forhindrer folk i å slappe av og more seg. Stive og formelle bryllup er de verste, ikke kan man drikke for tenk om man ble litt beruset, ikke bør man more seg alt for mye og man skal ihvertfall IKKE gå før brudeparet...

Så jeg går heller ikke i bryllup til annet enn de aller, aller nærmeste, og har heller ingen planer om stort bryllup med gjester jeg ikke har sett siden barneskolen om jeg skulle finne på å gifte meg!

Skrevet

Beæret føler jeg meg ikke akkurat... er det noen som forventer det?

Men jeg blir glad når jeg får en bryllupsinvitasjon! Jeg syns det rett og slett er veldig hyggelig å bli invitert av venner, og jeg har kost meg i de bryllupene jeg har vært i. :smilbla:

Nå har jeg ikke vært kaffegjest, og jeg hadde ikke giddet å komme til kaffe hvis jeg måtte reise så langt at jeg måtte betale overnatting noe sted.

Gjest Gjest
Skrevet

Beæret er nok feil ord, men om man skal være så negativ som flere av dere her inne, gjør dere nok brudeparet en stor tjeneste ved å takke nei.

Skrevet
Beæret er nok feil ord, men om man skal være så negativ som flere av dere her inne, gjør dere nok brudeparet en stor tjeneste ved å takke nei.

Det var mitt innlegg-glemte logge meg inn.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg synes det er koselig å bli bedt i bryllup. Beæret? Det er kanskje litt å ta i, men det er da ingen som inviterer folk de ikke vil ha til stede?

Gjest Gjest
Skrevet

Når det gjelder bryllup så har jeg det best hjemme, slipper å gå i kirken og høre en tale på haltende rim fra tanta til beate, og et band som kan tre låter som de veksler mellom.

Ja er nok best for alle at jeg er hjemme :ler::ler:

pulverheksa ii.

Gjest baby-E
Skrevet

Jeg liker å gå i bryllup jeg. Syns det er hyggelig å feire at to av mine venner/familie har sagt ja til hverandre.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva mener du de som er så negativ har skrevet her?

Forsøker bare å forstå hva du mener.

Mulig du mener jeg er en av de negative - fordi jeg har skrevet at ikke vil at mine gjester skal betale for drikkevarer i mitt bryllup.

Gjest Gjest
Skrevet
Beæret føler jeg meg ikke akkurat... er det noen som forventer det?

Hakke peiling - men har da vær skrevet i flere tråder her over lang tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg føler meg aldri beæret når jeg blir invitert i bryllup, men som oftest blir jeg veldig glad. Jeg blir glad fordi vennene mine ønsker å ha meg tilstede på sin dag og lar meg delta i sin fest. Det er nok for meg.

Om jeg blir invitert til kaffe eller om jeg må betale fylla selv bryr er ikke avgjørende for min del. Bryllupene jeg har vært i har som oftest vært veldig bra fordi menneskene som er der er folk jeg setter pris på.

For meg betyr det ingenting hvor mange gratis drinker jeg får.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns gjester kan sette pris på at de faktisk er invitert fordi et par skal feire sin store dag sammen, og har lyst at sine nære og kjære får være med på å dele den flotte dagen med dem. Det er ialllfall noe av poenget for meg, å kunne dele denne dagen, ha alle gode venner og familie rundt meg, og få vise til alle den kjærligheten vi har sammen. En viktig del av vårt forhold er våre forhold til de rundt oss.

Jeg syns man skal være glad for å være en del av dette. Hva føler du deg beæret over da? Jeg ble beæret over å være forlover. Det kommer jo bare an på hvilke ord man bruker. Hvis folk syns det er så fryktelig å bli invitert til bryllup skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å invitere dere heller. Jeg vil iallfall slett ikke ha gjester som ikke har lyst å komme. Er bryllup virkelig bare en (økonomisk) "forpliktelse" for mange her? Da har man virkelig gått glipp av essensen mener jeg.

Gjest Gjest
Skrevet
Er bryllup virkelig bare en (økonomisk) "forpliktelse" for mange her? Da har man virkelig gått glipp av essensen mener jeg.

:overrasket: Hallo - snakker vi om såre tær her eller?

Det er da brudeparet som setter rammene for økonomien rundt et bryllup - ikke gjestene.

Hvis gjestene kun er en (økonomisk) "forpliktelse" for brudeparet, så bør man kanskje droppe å be noen?

Skrevet

Hadde jeg blitt bedt i "kongeling" bryllup så hadde jeg sikkert blitt beæret. Men familie og venner så er det bare koselig! Jeg liker da slike dager og slike fester. Så det er egentlig bare kjekt å feire slike dager sammen med andre! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er koselig å gå i bryllup. Morsomt å møte andre mennesker, få pynte seg litt, spise god mat og danse - ha det trivelig med andre ord. Når jeg drar i bryllup, drar jeg med et åpent sinn og et ønske om at det skal bli hyggelig. Men jeg håper at brudeparet innser at dette ikke er livets største dag for meg, som det kanskje er for dem. Så at jeg reiser i bryllup for enhver pris og finner meg i å bli dårlig behandlet for at brudeparet skal få sin "perfekte dag" er ikke aktuelt.

Det skal være en fin dag for dem, men også for meg som gjest.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns gjester kan sette pris på at de faktisk er invitert fordi et par skal feire sin store dag sammen, og har lyst at sine nære og kjære får være med på å dele den flotte dagen med dem. Det er ialllfall noe av poenget for meg, å kunne dele denne dagen, ha alle gode venner og familie rundt meg, og få vise til alle den kjærligheten vi har sammen. En viktig del av vårt forhold er våre forhold til de rundt oss.

Jeg syns man skal være glad for å være en del av dette. Hva føler du deg beæret over da? Jeg ble beæret over å være forlover. Det kommer jo bare an på hvilke ord man bruker. Hvis folk syns det er så fryktelig å bli invitert til bryllup skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å invitere dere heller. Jeg vil iallfall slett ikke ha gjester som ikke har lyst å komme. Er bryllup virkelig bare en (økonomisk) "forpliktelse" for mange her? Da har man virkelig gått glipp av essensen mener jeg.

Jeg synes hele fokuset er feil.

Jeg var takknemlig og ydmyk i forhold til at folk brukte av sin tid på å være med på vårt bryllup - jeg tenkte ikke en gang tanken på at de skulle føle seg beæret eller happy fordi vi i nåde hadde bedt dem.

Vil dere være et godt vertskap - så snu fokuset og sett pris på at gjestene kommer i bryllupet deres , ja, være kanskje litt beæret også - fordi de er villige til å bruke av sin tid på å feire en dag som for dere vil bli en milepæl.

Skrevet
Når det gjelder bryllup så har jeg det best hjemme, slipper å gå i kirken og høre en tale på haltende rim fra tanta til beate, og et band som kan tre låter som de veksler mellom.

:ler::klappe:

Jeg syns gjester kan sette pris på at de faktisk er invitert fordi et par skal feire sin store dag sammen, og har lyst at sine nære og kjære får være med på å dele den flotte dagen med dem.

Hvorfor skal vi som gjester sette pris på det sånn helt uten videre ? Det er ikke alle som tenker som deg. Mange av brudene her inne er kun ute etter å ha ett størst mulig bryllup. Tror ikke de tar seg tid til å prate med alle gjestene engang, de er bare staffasje

. Men jeg håper at brudeparet innser at dette ikke er livets største dag for meg, som det kanskje er for dem. Så at jeg reiser i bryllup for enhver pris og finner meg i å bli dårlig behandlet for at brudeparet skal få sin "perfekte dag" er ikke aktuelt.

Det skal være en fin dag for dem, men også for meg som gjest.

:klappe::klappe:

Veldig godt sagt, men jeg er redd mange her inne ikke innser at dette ikke er den største dagen i livet for gjestene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...