Gå til innhold

Høytalerne - de skurrer !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm ....ssitter her nå og prøver å spille en cd i cd-rommet på pc'en ....og det er en heller skurret opplevelse må jeg si, hmf :x For det "bobler" i høytalerene - eller skurrer ....høres ut som om hele musikken skjelver - det er enormt irriterende å høre på!! Når jeg spiller musikk som jeg har lastet ned og lagret på pc'en så er det fin lyd.

Dette er to løse høytalere og de heter "Creative SBS15"......huff som det bobler her da ......*sukk*.......kan bli gal av mindre*ler*.......hva kan det være?

Og en annen ting ...Når man spiller musikk ....er det da vanlig at musikken skal henge etter når man bruker musen? F. eks blar opp og ned i sider eller skifter sider. Da skurrer det som om musikken spiller i slow motion mens jeg holder på. Hva er dere for noe tull ?

Blir litt oppgitt noen ganger :cry: :roll:

Lille Meg 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som omhøytalerne dine er "sprengt".

Skrevet

Hallo, jeg tror det er fordi høytallerne har på altfor høy lydstyrke. Da blir lyden "boblete". En annen løsning, er rett og slett legge høytallerne på et annet anlegg og sjekke om det skurrer like mye der.

Litt rart at kvinner har så liten kreativitet når det gjelder enkle løsninger?

Waco

Skrevet

Det er bare når jeg spiller fra cd at lyden er "boblete" og skurrete. Når jeg spiller fra KaZaa Lite så er lyden kjempebra! SÅ jeg har ikke sprengt de :sjarmor:.... ennå *ler*

Faktisk bedre enn i cd-spilleren min. Så det hadde jo vært greit å kunne spille cd-platene herpå pc'en.......

Men at lyden hakker og henger etter hender alltid når jeg bruker maskinen mens jeg hører musikk......... :-?

Kreativt og kreativt ......jeg er da kreativ nok - men har ikke noe anlegg å koble de ti :roll: l........(og det har neppe noe å gjøre med at jeg er kvinne kjære deg :wink: )

Lille Meg 2

Skrevet

Okay, du må dempe lyden for cd-spilleren, gå på egenskaper for lyder, deretter volumkontroll, så demper du lyden for cd-spilleren.

Skrevet

ok- dempe lyden for cd-spilleren....skal prøve ....tror den er nesten på fullt nå jeg *ler*

Takk Waco - skal fortelle hvordran det går :-) *krysser fingrene mine*

Skrevet

Nei det er nok ikke det som er galt. Det bobler like ille ....blupp blupp blupp blupp......mens musikken spilles ...skikkelig irriterende lyd ..høres ut som om musikken hikker *ler*

Tror det må være noe med cd rommet - eller forbindelsen der i mellom - siden lyden fra mp3 filene er ok.

:-?

Lille Meg 2

Skrevet

Kopier mp3 filene til hardisken din og avspill dem der, da får du avgjort om det er cd'spilleren eller dataen din som er krakilsk.

Skrevet

*rødme* Det er nå jeg må krype til korset og bekjenne min inkompetanse når det gjelder pc ...kremt .....og det er hardt så hardt ..... :-?

Vel - jeg vet faktisk ikke om disse musikkfilene allerede er lagret på harddisken. For å si det slik . jeg har tittet etter på my computer, og begynte i bunnen av katalogtreet som det het da jeg lærte om data på skolen -( nå tror jeg ikke det heter det lenger ). men uansett så er oppsettet slik : Desktopp / My Computer/ Local disk/ Program files/ KaZaA/ My shared Folder - og i denne så er de sangene jeg har lastet ned lagret.

Og når jeg klikker på de så blir de spillt av i Windovs Mediaplayer. Og lyden er helt fin! Ikke den boblingen*ler* ----så da må vel problemet ligge i Cd-rommet tror du ikke? Eller må jeg likevel kopiere og prøve? og hvordan gjør jeg da?

takk for hjelpen så langt :-)

lille Meg 2 .-)

Skrevet

mulig det ...skal prøve å endre på det når jeg kommer hjem ...men bass er jo litt fint da .... :-? *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...