Gå til innhold

Gamle venner

Anbefalte innlegg

Gjest Neffi
Skrevet

Hva gjør dere med disse mht invitasjoner?

Er det noen som har invitert alle "gamle og kjære", eller er det noen her som kun har invitert enkelte fra barndommen - plukket ut få?

Jeg har en gammel venninne som er veldig dårlig på å holde kontakten. Slik har hun alltid vært med alle hun noensinne har kjent. Hun er snart venneløs :forvirret: . Dessverre. Hun kan kun holde kontakt om hun av en aller annen grunn er nødt til det.

Jeg har tre-fire stk til, som var veldig gode venninner men som beklagligvis har sviktet på senere tid fordi jeg har flyttet fra Norge. Jeg forventer ikke besøk, men kan heller ikke være den eneste som drar i trådene.

Noen som har droppet å invitere disse "obligatoriske"?

Nå føler jeg at det liksom ikke er nødvendig lenger - det skulle nesten blitt dumt om jeg gjør det :forvirret: (inviterer) . Men jeg er ikke helt sikker, kanskje fordi jeg nettopp har opplevd noe skuffende i denne sammenhengen er ekstra negativ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Neffi
Skrevet

jaha :ler:

Så dere vil ikke svare!

Greit det ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke gift ennå, men ble invitert av ei gammel venninne. Jeg takket nei.

Det føltes ikke riktig å dra. Det var langt, jeg kjenner henne ikke lenger og vi har ikke sett hverandre på lenge.

Tror det kommer an på hvor gode venner dere var og hvor lenge det er siden dere hadde kontakt. Holder dere litt kontakt fremdeles?

Gjest gjest1
Skrevet

Er ikke helt sikker på hva du spør om, men svarer nå likevel. :)

Jeg synes ikke det er nødvendig å invitere folk man ikke har sett siden barneskolen eller andre tidliger venner man ikke lengre har kontakt med. Hva er vitsen med det? Personlig hadde jeg blitt veldig overrasket om det dumpet en invitasjon ned i postkassen fra mennesker jeg ikke har snakket med på 10 år, og jeg hadde helt sikkert ikke gått. Bruk heller tiden og pengene dine på mennesker du har kontakt med!

Gjest Gjest
Skrevet

Vi inviterte ingen av de "gamle vennene", slik som venner fra videregående som hadde stor betydning da. Syntes det er feil når vi nå bare har kontakt innimellom. Også av hensyn til "de gamle vennene", som sannsynligvis ville følt seg ganske utenfor i et "familieselskap".

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville bedt folk jeg hadde kontakt med jeg

Gjest 1. juli
Skrevet

Jeg har ikke bedt noen av barndomsvenninnene mine i mitt nært (hjelp!) forestående bryllup. Dette fordi vi ikke har spesielt god kontakt, kanskje noen sms i året. Da vil jeg heller feire dagen sammen med de som betyr noe i livet mitt i dag! Det er jo en gang slik at man vokser fra hverandre selv om man hadde mye kontakt der og da... :)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi har ikke invitert barndomsvenner vi ikke har kontakt med i dag.

Det ville føltes rart. Det er tross alt begrenset hvor mange man kan invitere i et bryllup, og det å da invitere en masse folk man ikke kjenner lenger fremfor å invitere folk man har kontakt med i dag ville vært en rar prioritering

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ber ingen jeg ikke har jevnlig kontakt med nå. Men noen barndomsvenner/ gamle kjente har jeg kontakt med ennå, og de ber jeg.

Gjest Neffi
Skrevet

Takk for svar ;)

dette gjelder jenter jeg har kontakt med da jeg er hjemme en eller to ganger i året. Det siste året har jeg sett den ene to ganger. Men det er veldig hyggelig å sees, og da vi var mindre planla vi bryllup sammen. Åhh så dumt forklart :overrasket: - men vi har en laang fortid.

Vel, jeg for se og tenke litt til. Men generellt synes jeg som flere av dere har sagt at det er viktigere å invitere de man faktisk bruker tid sammen med NÅ.

Skrevet

Ville du brukt mer tid på dem hvis du hadde bodd hjemme da?

Om det er venner av deg som du pleier å være med når du er hjemme og du har lang fortid i sammen så kan du jo invitere dem. Men det er jo ditt bryllup du bestemmer selv hvem du vil ha der.

For min del så gadd jeg ikke invitere noen av gamle vennene jeg ikke hadde noe kontakt med.

Skrevet

Man skal invitere dem man ønsker å ha i sitt bryllup, ingen flere eller færre ;) Om jeg hadde fått en invitasjon til en person jeg ikke har sett siden barndommen ville jeg kanskje følt det litt spesielt så sant det ikke er sånn at resten av familien har hatt kontakt med dennes familie kontinuerlig siden den gang

Gjest Gjest
Skrevet

Vanskelig det der... Jeg har også tenkt meg fælt om om hvem jeg vil be. Om til middag eller kun kaffe osv osv...

Spesielt ei vennine jeg sliter med. Vi har vært venner i mange år, var på ferie sammen en sommer. Men føler at hun ikke tar kontakt lenger. Det blir gjerne en sms til jul og bursdag og kanskje hvis det er noe spesielt.

Jeg har bedt henne flere ganger, og hun har kommet noen av de. Men hun ber jo aldri meg. Jeg har ikke vært hjemme hos henne.

Men av en eller annen merkelig grunn ba hun meg i bryllupet og utdrikningslaget sitt. Det hadde jeg aldri regnet med, ser ikke på oss som spesielt gode venner. Hadde jo ikke hilst på brudgommen før bryllupet, og det var ikke min skyld... :sur::sur::sur:

Siden dette har hun heller ikke gjort noe for å holde kontakten. Hun sendte en sms for å fortelle at hun var gravid, men jeg fikk ikke beskjed når barnet ble født...

Nå skal jeg gifte meg neste år, og klart jeg kan ha henne med. Blir et stort bryllup så to fra eller til gjør ikke den store forskjellen.

Men jeg veit ikke om jeg vil... :tristbla: Føler at jeg må siden jeg var bedt til henne, men jeg ser henne jo aldri. Hun ringer aldri, og virker generelt lite interessert i å beholde meg som venn.

Kan kanskje nevne at hun opprinnelig ikke er norsk. Så hun er ekstremt opptatt av familien, alltid den i første prioritet...

Skal jeg be henne bare fordi hun ba meg?

Gjest Neffi
Skrevet (endret)

Nei, jeg synes ikke du skal be henne bare fordi du ble invitert av henne....

Hun velger jo hver eneste dag og ikke holde av tid til deg! Hun ringer jo ikke sier du. Vennskapet er på hennes premisser.

Man må ikke be av samvittighetsgrunner. Det blir bare feil for begge parter. Så synes jeg også en slik begivenhet som bryllup er en fin anledning til å markere og feire de man vil ta med seg videre i denne overgangen, og det "nye livet" :) . Inviter heller en ny venninne som du liker og som gir deg noe tilbake i form av vennskap, humor, innbydelser, felleskap og en mulig fremtid.. som venner. Det er iallefall slik vi nå har resonert.

Lykke til :klem:

Leifer :overrasket:

Endret av Neffi
Gjest glad gjest
Skrevet

En kollega av meg inviterte et jenter som hun hadde gått i barnehagen med og som hun nesten ikke hadde hatt kontakt med etter barnehagen. Hun inviterte også noen fra barneskolen som hun heller ikke hadde hatt kontakt med. For meg blir dette helt rart og jeg hadde ikke gjort det. Jeg hadde invitert venner jeg hadde kontakt med i dag, gjerne barndomsvenner jeg fortsatt kontakt med. Men ikke folk jeg ikke har snakket med siden barnehagen, det blir for fjernt for meg.

Gjest Gjest_vamp_*
Skrevet

Jeg inviterer de jeg har kontakt med og de jeg for all del ikke vil miste kontakten med fordi om vi bor på hver kant av landet.

Men for å avspore litt,- kjenner ei jente som inviterte 60 stk. i sin 30 års dag!! Hva f.., det var veldig til venner hun hadde, tenkte jeg. Men så fikk jeg høre etterpå at det var mange som ikke sjønnte et kvekk da invitasjonen kom, hadde ikke sett menneske på år og dag og hadde ikke no kontakt med henne. Men andre ord, bare show-off hele greia. Patetisk spør du meg..

Gjest Neffi
Skrevet
Jeg inviterer de jeg har kontakt med og de jeg for all del ikke vil miste kontakten med fordi om vi bor på hver kant av landet.

Men for å avspore litt,- kjenner ei jente som inviterte 60 stk. i sin 30 års dag!! Hva f.., det var veldig til venner hun hadde, tenkte jeg. Men så fikk jeg høre etterpå at det var mange som ikke sjønnte et kvekk da invitasjonen kom, hadde ikke sett menneske på år og dag og hadde ikke no kontakt med henne. Men andre ord, bare show-off hele greia. Patetisk spør du meg..

Men da får jeg bare vondt av jenta jeg. Er ikke noe gøy å ikke ha venner sikkert :tristbla:

Skrevet

Dette er utrolig vanskelig. Jeg også har spesielt ett tilfelle, hvor vi var en liten venninegjeng. (Har flere venninnegjenger, litt vanskelig).

Men uansett, i denne ene klikken, er det ei som ikke gjør særlig mye for å holde kontakten. Jeg prøver og prøver, og hun synes det er stas og morsomt. Og lover at hun ska ta kontakt. Hun er utrolig morsom, og jeg savner henne litt som venninne. Hun har en hobby som opptar all hennes tid. Hun har også fått seg ny type, som jeg ikke har møtt. Jeg må nnrømme at det ville vært rart å invitert dem.

Men jeg har jo tenkt å invitere de andre jentene...

Utrolig vanskelig, særlig når det vil si at de må reise langt, og overnatte.

:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...