Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp
Skrevet

Hva gjør at jeg fortsatt er sammen med den jeg hater mest her i verden??

Det må jo være noe galt med meg!!! Mine venner er lei av å fortelle meg at jeg må vekk fra han. Vi har vært sammen i 6 år. 5 år med helvete. Psykisk mishandling vil jeg kalle det. utroskap, løgn, han har ødelagt mitt forhold til familien, han har fått meg til å hate me selv, klarer ikke jobb, tør ikke gå på butikken, tør ikke besøke venner og familie, tør ikke kjøre bil, klarer ikke telefonsamtaler, tenker kun på hvordan jeg skal slanke meg, se bedre ut, hvilke operasjoner jeg kan ta for å ikke være så stygg, tvangspiser når jeg er lei meg og tvinger meg til å spy det opp igjen..

Jeg har ikke noe liv... Er alltid alene,når jeg ikke er sammen med han. Og for hver jævla gang han er utro, lyver eller noe sånt lover jeg meg selv at det er siste gang, men jeg er fortsatt sammen med han! Og for hver gang hater jeg meg selv mer og mer... Hvordan skal jeg komme meg unna? Og hvorfor er jeg fortsatt sammen med han? Jeg vet jo at han ødelegger meg mer og mer for hver dag....

Og jeg er jo egentlig en veldig oppegående jente i begynnelsen av 20 årene... Lei av å leve på en løgn til familie at alt er så bra med meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør noe stort nummer ut av det. Bare pakk det nødvendigste i en koffert, og reis hjem til dine foreldre. De vil forstå :)

Så ordner du alt det praktiske og bearbeider ting etterhvert. Ikke tenk på alt sånn nå. Bare reis hjem. Nå, helst.

Skrevet

Å komme seg ut av noe slikt krever innmari mye psykisk styrke, og det har man vel som regel fint lite av når man har levd i et slikt forhold en stund. For det første, så er det ikke din feil at han er syk i hodet. Forholdet med familien din, og kanskje venner, kan nok virke vanskelig akkurat nå, men de er fremdeles glad i deg og vil deg vel. Hvis du ikke klarer å bryte ut av forholdet på egen hånd, så må du ikke være redd for å be om hjelp.

Dersom du synes det er flaut på noen måte å innrømme for andre at livet ditt er blitt som det er blitt, så må du bare overbevise deg selv om at det ikke er din skyld. Slik psykisk nedbryting foregår over tid, og sniker seg innpå deg. Plutselig sitter du der, og kommer ikke bort.

Det er liksom som en mildere versjon av det man ser i kidnappinger. Flere kidnappingsoffer har fortalt at kidnapperen deres (jada, gruelig mye gjentagelser, jeg vet :ler: ) har forlatt dem uovervåket i lengre perioder, uten at de har klart å stikke av. Folk blir helt apatiske, og klarer ikke å handle.

Gjest gjest1
Skrevet
Ikke gjør noe stort nummer ut av det. Bare pakk det nødvendigste i en koffert, og reis hjem til dine foreldre. De vil forstå :)

Så ordner du alt det praktiske og bearbeider ting etterhvert. Ikke tenk på alt sånn nå. Bare reis hjem. Nå, helst.

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet
Hva gjør at jeg fortsatt er sammen med den jeg hater mest her i verden??

Det må jo være noe galt med meg!!! Mine venner er lei av å fortelle meg at jeg må vekk fra han. Vi har vært sammen i 6 år. 5 år med helvete. Psykisk mishandling vil jeg kalle det. utroskap, løgn, han har ødelagt mitt forhold til familien, han har fått meg til å hate me selv...

Høres ut som du plasserer alt ansvar for alle problemer du har i livet på ham. Fakta er at du selv har ansvar for dine egne handlinger. Det er bare du som kan gjøre noe med ditt eget liv. Lykke til.

CD

Skrevet

jeg syns du bare skal pakke og dra. er du redd for at han skal gjøre noe når han er hjemme mens du pakker, benytter du sjansen til å dra mens han ikke er hjemme, så kan dere heller prate når du har fått summa deg litt!

Skrevet

Dra på en tur ut av landet i noen måneder! Det hjelper deg til å ikke bli trukket inni det igjen når han viser seg fra sin søteste side. Kom deg ut og bort. Sånn kan du ikke leve livet. Og det ER mulig å komme seg ut av det! Og uansett om en stor del av deg elsker ham, så kan du ikke leve sånn.

Det kommer til å gå bra! :klem:

Du kan bare sende meg en pm hvis du vil!

Skrevet
:klem: Ville gi deg den først jeg... Kom deg vekk fra han med det samme. Jeg vet hva jeg prater om, har vært gjennom akkurat det samme. Prat med venner og foreldre når du er alene og forklar situasjonen. Hvis du er redd han, få noen til å være med deg når du pakker å reiser. Jeg hadde med meg 2 venner og en venninne og det var godt med noen i ryggen, for han var helt gal da jeg skulle hente tingene mine. En ting til: IKKE ta telefonen hvis han ringer, gi deg selv et par dager først. Bli sint,ikke på deg selv, men på han.... :kjempesinna: LYKKE TIL!!!!!
Gjest Gjest
Skrevet

Pakk det du trenger og dra derfra, med en gang ! Vil du leve livet ditt sånn som dette ? Tviler jeg på, det finnes faktisk snillere menn der ute, gode venner og familie, hyggelige ting å gjøre sammen osv osv.

Skynd deg ! :hoppe:

Gjest Gjesta
Skrevet

Enig med Duracell og de andre her.

Du kan greie det. Vi er mange som har greidd det. Og i disse tilfellene finnes det faktisk ikke bare grønnere gress, men et helt paradis på den andre siden :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...