Gå til innhold

Varmekabler bak speilet på badet

Anbefalte innlegg

Gjest getty
Skrevet

Skal antagelig pusse opp et bad snart. I den sammenheng lurer jeg på om jeg burde legge varmekabler bak speilet. Det høres unektelig praktisk ut, men er det noen som har konkrete erfaringer med det?

Har dere egen bryter til disse varmekablene?

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

For å forhindre damp?

Damp skyldes for dårlig utlufting.Vurder heller tiltak på utlufting.

Gjest getty
Skrevet
For å forhindre damp?

Damp skyldes for dårlig utlufting.Vurder heller tiltak på utlufting.

I tillegg til utluftning..

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

vi har varmeFOLIE ja, har aldri damp på speilet. har forresten aldri opplevd et bad (uten varmefolie bak speilet ;) ) hvor speilet ikke dugger etter dusj...

har spoter over speilet, folien går på den bryteren.

Endret av Fruktfat
Gjest Gjest
Skrevet
har forresten aldri opplevd et bad (uten varmefolie bak speilet  ;) ) hvor speilet ikke dugger etter dusj...

Du har ikke vært hos meg. Vi har to ventiler på badet, i den ene er det montert vifte. Slår på vifta når vi dusjer, det blir aldri dugg på speilet.

Vi vurderte varmefolie og drøyde derfor en god stund før vi monterte speilet. I mellomtiden hadde vi bare speilet stående inne på badet, og siden det aldri ble dugg på det, så slapp mannen den jobben å montere varmefolie (han er elektriker).

Skrevet
Du har ikke vært hos meg. Vi har to ventiler på badet, i den ene er det montert vifte. Slår på vifta når vi dusjer, det blir aldri dugg på speilet.

Vi vurderte varmefolie og drøyde derfor en god stund før vi monterte speilet. I mellomtiden hadde vi bare speilet stående inne på badet, og siden det aldri ble dugg på det, så slapp mannen den jobben å montere varmefolie (han er elektriker).

Hvor stort bad har dere? Vil tro at varmefolie er viktigere i små bad..? Hvis jeg kjøper en leilighet med lite bad, så tror jeg at jeg vil vurdere varmefolie.

Gjest Gjest
Skrevet

Nemlig - er ventilasjonen skikkelig, så dugger det ikke på speilet.:)

Skrevet

Vi holder på å bygge (eller et firma bygger) leilighet og tror jeg skal få sambo til å legge varmefolie bak speilet på vårt bad. Badet er ikke så strort, og siden badet ligger midt inne i blokken så vil vi ikke få så bra med utlufting.

Dette må jeg skrive en huskelapp om...

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg synes absolutt det er verdt det! (vi fikk det veldig billig da; 75,- om jeg ikke husker feil :sjarmor: )

Gjest getty
Skrevet

Skal spørre hvor mye dette koster før jeg bestemmer meg, virker ikke så viktig at jeg prioriterer hvis det er dyrt.

Skal uansett ha skikkelig ventilasjon.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Skal spørre hvor mye dette koster før jeg bestemmer meg, virker ikke så viktig at jeg prioriterer hvis det er dyrt.

vi skulle egentlig betalt 600, tror jeg.

Skrevet

Når det dugger hos oss pleier jeg å bruke hårføneren til å få bort duggen. Tar bare et halvt minutt eller mindre før jeg kan se meg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...