Gå til innhold

Trenger interiørtips

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg trenger noen gode tips på hva jeg skla sette i et hjørne ved spisestuebordet. Jeg har en stilren leilighet med hvite vegger, det jeg har av bilder/ dekorasjonser går hovedsakelig i sort/hvitt i noen nyanser , spisebord i klart glass, sorte skinnstoler, lys parkett.

Resten av stua (samme rom) inneholder; seksjon (m glassdører til "barskap/ vinglass ol.) i bjerkefolie, blå sofa (to+3+ puff), salongbord i glass med sorte bein. og ei kampertrekiste med utskjeringer i kinesiske motiver. Også her er alt av dekorasjoner i sort/hvitt) Det eneste som ikke passer inn med de andre møblene er en sjenk (men denne skal lakkes/ males i blank hvit.

Har fått høre ordet "designer-stue" om rommet. (håper dette kan gi et lite intrykk).

Vil gjerne ha inn noe litt tøfft som ikke er å finne i alle norske hjem- men lommeboka begrenser.

Skal ikke ha inn flere lamper! Vurderte en krukke med "siv/kvist" buntet sammen men fant ingen ting jeg likte (det jeg fant så ut som noe jeg kunne plukket på egenhånd!). Kanskje det er helt ute av "motebildet"?

Noen som har forslag? Står helt stille når jeg prøver å leke med fantasien...Vil gjerne ha inn noe litt tøfft som ikke er å finne i alle norske hjem- men lommeboka setter sine begrensninger. Pris ca 500-750... Villig til å strekke meg til 1000.- hvis det virkelig er "the one"....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å kjøpe en krukke for pengene og ha trollhassel i? Det snes jeg kan gjøre seg utrolig godt i et slikt hjem hvertfall.

Gjest prestekrage
Skrevet

Måtte slå opp et bilde fra gooogle. Var faktisk noe sånn jeg hadde tent på, men er ett aldri så lite problem; jeg har så lite grønne fingre at til å med å drepe en silkeblomst er gjort på null-tid hos meg. Er derfor avhengig av å ha noe "dødt" eller i allefall noe som har eksepsjonell lang levetid.. Og dermed tror jeg at sånn trollhassel med blomster er et håpløst valg...Må ha noe jeg ikke trenger å tenke på at må byttes ut til enhver tid. Det har jeg ikke tid til.

Men som sagt (eller bare tenkte jeg det); ser for meg noen veldig stive siv/ pinner el.li (må stå rett opp og ned- ikke falle utover)..

Bare å komme med tips om evt andre ting å ha i hjørnet...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker på tørket trollhassel. Jeg har sett det i noen blomsterforretninger. Jeg fant IKKE noe fint bilde av det, men her er det noen som har brukt det til å ha julepynt på... http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DN

Vanligvis får man de slik at de surrer seg oppover, og ikke rundt og ut slik som på bildet.

Gjest gjest1
Skrevet

Jepp, mamma har sånt i butikken sin, krukker med trollhassel i. Kjempefint :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Trollhassel var en god ide ja. Har sett det i noen interiørblader, kan gjøre seg utrolig godt i en slik setting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...