Gå til innhold

inspirert av tråden pengegave

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Du blir bedt i bryllup, hvilke forventninger har du som gjest da?

Er det du som gjest som skal få bestemme hvordan gaver paret bør få eller retter du deg etter parets ønsker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hæ?

Vet ikke helt om jeg skjønner dette.

Jeg forventer at enten brudeparet eller deres foreldre gidder å registrere at jeg er tilstede.

Hva gjelder gaver, så kjøper jeg noe jeg vil tro er en ok ting. Penger tror jeg kanskje at jeg hadde hatt litt problemet med å gi, men det er kanskje bare fordi jeg ikke er vant med det.

Jeg har ikke så sans for gaveønsker. "Du får lov å komme hvis du kjøper ditt eller datt". Kanskje det er sært, men jeg fikk meg ikke til å skrive gaveliste da vi giftet oss - følte det ble for frekt.

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet
Hæ?

Vet ikke helt om jeg skjønner dette.

Jeg forventer at enten brudeparet eller deres foreldre gidder å registrere at jeg er tilstede.

Hva gjelder gaver, så kjøper jeg noe jeg vil tro er en ok ting.  Penger tror jeg kanskje at jeg hadde hatt litt problemet med å gi, men det er kanskje bare fordi jeg ikke er vant med det.

Jeg har ikke så sans for gaveønsker.  "Du får lov å komme hvis du kjøper ditt eller datt". Kanskje det er sært, men jeg fikk meg ikke til å skrive gaveliste da vi giftet oss - følte det ble for frekt.

Jo, men når du først blir bedt, er det ikke bedre å gi noe paret virkelig ønsker da?

Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste jeg forventer som gjest i et bryllup er at alle koser seg... Hva gaver angår så synes jeg at ønskelister er geniale! Jeg forsikrer meg at jeg har kjøpt noe som brudepare trenger eller virkelig ønsker seg. Synes faktisk at det er kjedelig når brudeparet ikke legger ut ønskeliste!

Gjest Gjest
Skrevet

Er det du som gjest som skal få bestemme hvordan gaver paret bør få eller retter du deg etter parets ønsker?

Godt spørsmål. En god del surmulende og krevende gjester her inne :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Godt spørsmål. En god del surmulende og krevende gjester her inne :sjenert:

Hva betegner en surmulende og krevende gjest her inne?

En som skriver at hun selv ikke vil ha et bryllup hvor gjestene må betale for drikkevarene?

En som mener det er en uting å be folk som bor 60mil unna på kaffe med påfølgende betaling for drinker?

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, men når du først blir bedt, er det ikke bedre å gi noe paret virkelig ønsker da?

Godt mulig, men jeg har faktisk aldri spurt om noen gaveliste noen gang. Jeg tror heller ikke jeg er så veldig interessert i å beinfly i en haug emd butikker for å finne akkurat den gaven på liste (som også tre andre har kjøpt fordi den stod på lista).

Nå er jeg en raus gavekjøper, og har alltid fått tilbakemelding på at mine gaver har vært fortreffelige.

Nå er riktignok jeg litt spesiell - jeg er raus med gaver, jeg drikker lite, jeg spanderer drikke og mat på mine gjester og er takknemlig og ydmyk for at de bruker tid på å komme i mitt bryllup.

Skrevet

Som gjest i bryllup setter jeg i stor grad pris på gavelister, så jeg får noen forslag til hva jeg kan kjøpe.

Men det kan jo skje at jeg finner noe jeg heller vil gi brudeparet, og da regner man jo med de setter pris på det også, selv om det ikke sto på den lista de hadde satt opp.

I eget bryllup har vi gaveliste lagt ut to steder. Dersom folk spør spesifikt, så får de oppgitt hvor de kan finne disse. (Og spør de ikke, nei da klarer de vel å ordne en hyggelig gave uten at vi trenger å fortelle hva vi har ønsket oss.) Vi setter helt sikkert like stor pris på gavene uansett, og ønskelisten er jo kun ment som et hjelpemiddel for de mindre oppfinnsomme gjestene.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forventer at brudeparet skal ha en hyggelig dag, slik som de ønsker det. Jeg ønsker meg å føle meg velkommen og vel i et bryllups som gjest, jeg håper jeg får sitte sammen med min kjære i bryllup der jeg ikke kjenner mange.

Borstett fra at alle har det hyggeligst mulig har jeg ikke forventinger til mat, gaver, alkohol og alt mulig annet som diskuteres rundt omkring her. Det er imidlertid hyggelig om man får tips dersom man trenger å ha med spesielle klær, mye penger eller evt. andre ting. En ønskeliste fra brudeparet er også hyggelig, men slett ikke nødvendig.

Jeg håper gjestene som kommer i mitt bryllup ikke er veldig kritiske.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ønsker å føle meg velkommen. Har vært i flere bryllup hvor det eneste jeg har pratet med brudeparet er på slutten av kvelden, når de takker alle for de kom. Det synes jeg er uhørt. MAn bør vise at man hadde lyst til å ha deg som gjest og at du ikke bare er invitert for å få en ekstra presang.

Utover det, vil jeg gjerne sitte med min bedre halvdel, og gjerne med noen rundt meg som jeg kjenner fra før.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ønsker å føle meg velkommen og føle at brudeparet VIRKELIG vil ha meg der.

Utover det ønsker jeg å slippe å være med på spleisefest for brudeparet. Ikke det at jeg drikker mer enn et glass vin eller to, men jeg synes det er direkte simpelt når man må fram med lommeboken når man er invitert som gjest.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg forventer å bli tatt godt imot, få mat og drikke og å ha det hyggelig med brudeparet og de øvrige gjestene.

Jeg bestemmer hva brudeparet skal få, men ja, jeg ser jo selvsagt på listen. Er det likevel ingenting der jeg ønsker å gi finner jeg på noe annet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...