maxifula Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 okei, jeg vet det er hundrevis av innlegg om MD formulations her, men nå har jeg lest halvparten av de, og begynner å bli litt lei:p Håper dere md formulations-brukere out there kan bidra med det dere kan! Jeg har nemlig ikke peiling på MD. Jeg har brukt dermalogica i litt over et halvt år, men det har ikke hjulpet særlig, blitt litt verre faktisk. Derfor vil jeg nå skifte merke, og tenker på MD. Jeg har typisk kombinert hud, med mye talg-produksjon, men dehydrert. Derfor brukte jeg SPECIAL CLEANSING GEL, og DAILY MICOFOLIANT. I tillegg en kvisekrem som av merket Skintech. Den skulle minske antall kviser. I begynnelsen ble jeg tørr, men så normaliserte det seg. (kremen har jeg for øvrig ikke brukt på en stund nå, fordi jeg har brukt Dalacin, og kuttet ut kremen) Det jeg lurer på er om huden min generelt får for lite fuktighet? Den skintech kremen har vel ikke som første formål å gi huden min fukt virker det som hvertfall men hva er egentlig MD? Er det e serie som man kan bruke resten av livet? Eller fungerer den mer som en kur, som man bytter ut når huden har blitt bedre? Hvilke produkter kan dere anbefale til meg? Som sagt, ganskje uren hud med store porer, mye kviser på haka, sorte prikker på nesa, men ingenting i kinna. Er ikke tørr, men mangler fuktighet. Kan vel også nevne at jeg hadde en kuldereaksjon høyt oppe i nord for 4 mnd siden. Da tørka huda mi helt sykt ut, og ble veldig skjør. Nå har den blitt bra igjen, men kvisene er der fortsatt. Tror jeg har blitt mer utsatt for arr etter dette. ah, nå ble det mye skriving Hvis noe makes sense, help me!!
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Ikke herj mer med huden din på egenhånd, da kan du risikere å gjøre vondt verre. Det du trenger, er en mild rens og deretter en fuktighetskrem som gir masse fuktighet og litt fett. Special Cleansing Gel er bra, men hva slags krem har du brukt i tillegg? Muligens burde du prøve Skin Smoothing Cream, hvis du ikke har prøvd den. Daily Microfoliant er veldig uttørkende, og jeg ville brukt den maks to ganger pr. uke. Hvis du da i tillegg bruker Facial Lotion fra MD Formulations, og en god solkrem, har du egentlig alt du trenger. MD F. er mer som kur å regne, og siden fruktsyrer gjør huden ømfintlig overfor sol, er det kanskje lurt å vente til høsten med å prøve den?
Gjest Gjest_maxifula_* Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 jeg har ikke brukt andre kremer enn den fra skintech, altså purifying creme. Hva er den facial lotion godt for? Og smoothing kremen fra D? Takker for svar! :D
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Facial Lotion (MD Formulations) inneholder glykolsyre, som renser opp i dybden og fjerner døde hudceller. Med denne er ikke peeling nødvendig i det hele tatt, og etterhvert vil forhåpentligvis sorte prikker og kviser bli betraktelig færre. Skin Smoothing Cream (Dermalogica) er en middels fuktighetskrem, men den er ikke fet, og tetter ikke porene. Huden din er nok totalt i ubalanse etter alle de aggressive produktene du har utsatt den for, og det kan nok være derfor den reagerer med kviser.
Gjest Gjest_maxifula_* Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 ditt råd er da altså å bruke special cleansing gel morgen og kveld, daily m to ganger i uken. facial lotion hvor ofte og når? og samme spm på smoothing kremen :D og hva mener du; aggressive produkter? dalacin og skintech? Det er vel det samme som om jeg skulle brukt facial lotion? er ikke den ganske aggressiv, og skal ta knekken på kviser - likesom dalacin og skintech? men et annet spm: jeg synes huden min har blitt verre av dermalogica etter over 8 mnds bruk. Bør jeg ikke vurdere å skifte merke?
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Facial Lotion er ikke så aggressiv hvis du ikke overdriver, men den skal alltid brukes i tillegg til vanlig fuktighetskrem. Selv har jeg tørr hud, og jeg har også brukt Facial Lotion og -Cream fordi det gjør at huden lettere kan oppta fuktighet. Dalacin og co skal vel kun tørke ut huden, så vidt jeg skjønner. Min anbefaling: SCG til rens morgen og kveld Facial Lotion på renset hud om kvelden Skin Smoothing Cream over både natt og dag Kutt DM for en periode, og se hva huden sier. Du bør gi huden ca fire uker før du egentlig kan se klare resultater. Men det lureste hadde nok vært å gå til en hudpleier.
Gjest Gjest_maxifula_* Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 takker for gode tips! problemet mitt er vel da kanskje at jeg IKKE har brukt krem som tilfører fuktighet, men kun vært opptatt med å tørke ut urenhetene. Skjønner litt mer av at huden min er i ubalanse hvertfall. Tror jeg skal kutte ut dermalogica, og prøve en annen serie en stund. Hva kan du anbefale, elpheba? tenker litt på dr.hauscka eller vichy. Hvor får man forresten kjøpt dr.h?
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Dr. Hauschka får du på helsekost. Jeg bruker selv Dr. Hauschka for tiden, og jeg er kjempefornøyd.
Gjest Gjest_maxifula_* Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 okei, flott å vite. hvilke produkter av dr.h kan være bra for min hud? er den effektiv mot uren hud?
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Muligens hadde det vært lurt å sjekke ut noen av de tusen Dr. Hauschka-trådene som allerede finnes her inne. Brukeren Ling er dessuten veldig kompetent på Dr. Hauschka-produkter.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Ville bare føye til at jeg bruker en krem fra Decleor som jeg er veldig fornøyd med. Da jeg begynte med MD var jeg også mest opptatt av å tørke ut huden, men den føles mye bedre etter at jeg ble flink med fuktighetskrem. Jeg brukte fuktighetskremen fra Vichy for en stund siden, men jeg var ikke spesielt fornøyd. Dvs. jeg brukte hele serien deres, så jeg kan jo egentlig ikke si at det var kremen, kan ha vært ansiktsvannet. Kremen deres er jeg ganske sikker på at inneholder mineralolje. For min hud tror jeg at jeg skal styre unna mineralolje framover, men ikke alle reagerer på det. Decleor-kremen heter Matt finish skin fluid (evt. selges den i Norge under et gammelt navn, noe med mattifying). Jeg syns huden min blir tydelig mattere de første timene. Utover dagen blir jeg alltid litt blank på nesa uansett, spesielt når jeg er i aktivitet og ikke bruker noe for å dekke over, men ikke så ille som da jeg brukte andre kremer syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå