Gå til innhold

Irritert på fetter som ikke svarer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er kjempe irritert på en fetter av meg som er invitert til bryllupet og som ikke svarer. SU gikk ut for tre uker siden og vi har ved flere anledninger prøvd å ta kontakt for å få svar. Men har sier at han ikke vet om han kan komme. Vi ga han en ny frist som gikk ut for en uke siden, men fremdeles har vi ikke hørt i fra ham. Skal vi bare anta at han ikke kommer og stryke han ut av gjestelisten? Hva skal vi si hvis han plutselig sier at joda, han vil komme likevel... skal vi bare si beklager, men nå er toget gått... vi måtte gi beskjed til hovmesteren hvor mange som ville komme og vi måtte få trykket bordplan... blablabla.... Det er jo egentlig hans problem nå... jeg gidder ikke å stresse rundt å finne ut om han kommer eller ei, når jeg har så mye annet å tenke på nå!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde sagt at "da skriver jeg at du ikke kommer" og så strøket han

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes han oppfører seg frekt, men jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort i ditt sted.

Har du noen absolutt sistefrist fra restaurant eller noe annet? Da kan du si at han må gi beskjed innen den tid - ellers kan han ikke komme.

Gjest Gjest
Skrevet

Virker ikke som om han har så særlig lyst til å komme da .....

Gir han ikke klart svar neste gang du snakker med ham, så hadde jeg sagt, at OK da regner vi med at du ikke kommer.

Skrevet

Siden den siste fristen har gått ut ville jeg gitt beskjed om at dere anser hans manglende svar som et nei. Evt. så venter du til han tar kontakt og bare sier at sorry, du er for sent ute.

Så lenge det ikke er viktig for deg å ha ham der, hadde jeg ikke giddet bry meg mer med dette.

Hilsen Lille meg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Frysepulver får min stemme.

Hvis han fortsatt ikke kan få svar, legg igjen beskjed på telefonsvarer, el hvor du sier at når du enda ikke har hørt noe, må du dessverre ta utgangspunkt i at han ikke kommer.

Gjest gjesta
Skrevet

ENIG :klappe:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde definitivt tatt det som et tegn på at han ikke vil komme,,,dessverre.,enten det eller så prøver han og virke veeeldig important...

Gjest Piper
Skrevet

Akkurat, og ombestemmer han seg, ville jeg bare sagt beklager men det er for sent. Får være måte på hvor lang tid enkelte behøver, for en tidsfrist er jo en tidsfrist. Skal han vente å se om noe mer spennende dukker opp, eller er det på grunn av jobben?

Er det på grunn av jobben, kan det kanskje være litt lurt å være litt rund i kantene. Men er det bare fordi han regelrett er treig, ville jeg ikke akseptert så lang tenkepause.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde definitivt tatt det som et tegn på at han ikke vil komme,,,dessverre.,enten det eller så prøver han og virke veeeldig important...

Kanskje han rett og slett ikke har så lyst, men ikke helt vet hva unskyldning han skal komme opp med. Kanskje du rett og slett gjør ham en tjeneste med å stryke ham fra gjestelisten.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi gifter oss i sommer, og har akkurat det samme problemet med flere.

Det virker som om folk tenker; Det kan umulig være så viktig at jeg ikke vet om jeg kommer eller ikke.. Men det er faktisk viktig at man vet hvem som kommer og hvem som ikke kommer, og jo flere som sier de ikke vet enda, jo mer usikkerhet blir det og vanskeligere å planlegge festen.

Utrolig irriterende! Vi kommer til å ringe rundt om ett par ukers tid, og si at hvis vi enda ikke har hørt noe, må vi ta utgangspunkt i at de ikke kommer. Så får vi heller se om det er mulig hvis de evnt plutselig finner ut at de kommer likevel..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ringte et par som vi ikke hadde fått svar fra jeg. sa vi måtte ha et svar og fikk det jeg da, var en som var litt usikker og først kunne svar euka før (skole...)

Som regel klarer hovmester en fra eller til på en ukes varsel. Og bordkarte - kan du ikke ha klart to da også printe ut når han vet.

Hadde spurt om det var en grunn til at han ikke kunne svar eennå da...

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er ganske frekt å ikke gi et svar jeg da. Spesielt ikke hvis du også er blitt purret opp til flere ganger. Høres jo ikke ut som han har en god grunn heller, leter kanskje bare etter en unnskyldning...

Det er jo en ære å bli bedt i et bryllup, så en kan jo ihvertfall ha respekt nok til å svare innen fristen.

Men klart forandringer må en alltid regne med. Folk kan bli syke osv, men det er tross alt noe helt annet....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville bare ha ringt og spurt om han kommer, og fortsette og ringe jevnlig til han svarer.

Jeg er helt enig i at det er frekt å ikke overholde svarfristen, men for de som blir invitert er ikke dette så viktig som det er for brudeparet, og jeg tviler på at de gjør det med vilje. Syns det er et større problem med de sier ja takk til å komme uten å være invitert...

Gjest baby-E
Skrevet

dette hadde jeg også gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...