Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 7 måneder har begynt å rulle rundt i sengen om natten. Hun ender gjerne opp i fotenden, der står hun og stanger og 'roper' til jeg kommer og legger henne tilbake igjen. Hun ruller fra rygg til mage og skjønner ikke hvordan hun skal komme rundt igjen i mørket. Forrige natt holdt hun på slik 6-7 ganger, og i lengden blir det slitsomt både for henne og oss. Jeg er usikker på hva jeg bør gjøre, og det hadde vært fint å høre råd og erfaringer fra andre som har håndtert tilsvarende situasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Da sønnen min var på den alderen brukte jeg nattpose. Det gjorde det vanskeligere å turne rundt i senga slik du beskriver.

Jeg vet ikke hvor vanlig dette er i dag men!

http://www.going.no/

Endret av Miloine
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vendelin ender opp i fotenden hver natt, det har hun gjort en god stund. Til å begynne med var det litt sutring, og vi gikk inn og snudde henne igjen, men etter hvert har hun bare fått ligge og roe seg ned selv. Nå kommer det ikke en lyd, hun bare turner litt og legger seg til å sove igjen.

Skrevet
Da sønnen min var på den alderen brukte jeg  nattpose. Det gjorde det vanskeligere å turne rundt i senga slik du beskriver.

Jeg vet ikke hvor vanlig dette er i dag men!

http://www.going.no/

Hun bruker nattpose, ja, men klarer like fullt å rulle/krype med posen på slep. Jeg får vel kanskje bare la henne sutre litt og venne seg til å hvile på magen? Hun har aldri sovet på magen før, men nå er hun vel såpass gammel at det er mulig å legge henne for kvelden på magen også.

Gjest marthepia
Skrevet

Du er ikke alene! Tuppa her er helt vill i senga. Når jeg går for å sjekke om henne ligger hun som regel i fotenden eller oppå dyna eller på tvers. Noen ganger sitter hun og sover :ler:

Skrevet

Du får sånne nattposer med snorer sånn at du kan "tvinge" henne til å ligge mer elller mindre i ro. Høres jo fælt ut, men kanskje en løsning i steden for å snu ungen 6-7 ganger om natta. Vet ikke om det fungerer, men er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Jeg vet ikke, må jeg innrømme. Vårt barn ligger i sengen hos oss. Men når jeg ser de posene så kveles jeg nesten. Dette er nå sikkert på siden, men jeg må bare kommentere det. Er du sikker på at hun ikke forsøker å komme seg unna? Her på Østlandet er det i hvert fall varmt og klamt nå at å ha på seg noe som helst er tortur. Vi har likevel kledd opp poden i en tynn body uten ben og lange ermer, men det er sånn tynt tynt bommulsstoff. Selv ligger vi begge uten noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...