Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette...kanskje klage min nød.

Jeg sliter så jævlig med å nedbetale studielånet. Dvs..jeg betaler,men skulle så gjerne gjort det fortere.

Hele livet mitt ble snudd opp ned da jeg fikk et kjempe multihandikappet barn.

Jeg har omsorgslønn som er prisgitt kommunen. Men den er bare på 4500 i mndn.

Da er skatt trukket. Jeg får ikke slettet lånet,fordi det er barnet som er "sykt" ikke jeg,..Jeg får ikke nedskrevet ( bor nordpå) siden jeg ikke er i orntlig jobb men er hjemmeværende pga barnet mitt..

Huff blir skrullete..vil bare bli ferdig med det. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Har du snakket med lånekassa? De fleste kreditorer her i verden er forståelsesfulle, og kan hjelpe deg med ett nedbetalingsopplegg som passer deg.

Skrevet

Nå er jo studielånet, i følge enkelte eksperter, det billigste lånet å ha over tid. Det er det de sier vi bør bruke lengst mulig tid å betale ned, man bør heller prioritere nedbetaling av bolig eller bil om man har mulighet til å nedbetale noe raskere. En av grunnene er f.eks. at studielånet faller helt bort dersom lånetakeren dør.

Nå sier du at du klarer å betale studielånet, men du skulle gjort det raskere. Da får du ikke min store sympati, for da antar jeg du har en økonomi som klarer denne utgiften.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei..jeg har jo slitt med å betale dette lånet..

Derfor skulle jeg ønske jeg hadde mer penger slik at bare kunne kvitte meg med det.

Da hadde jeg sluppet & slite for å få betalt det.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg fatter ikke at det skal være så bra å ha studielån. Det passer like dårlig hver gang det skal betales, og mange penger er det også, som må betales ellers inndrives hele gjelden.

Har ingen gode råd til deg, siden det virker som om du har prøvd det meste, men kunne du fått noe avlastning fra kommunen? Så du kanskje kunne hatt en jobb utenom? En dagmamma som er veldig ressurssterk, og kan ha barnet ditt noen dager i uka så du kan komme deg ut og gjøre noe annet?

Skrevet

Trodde lånekassen hadde rentefritak og at du slapp å betale avdrag dersom du har lav inntekt? Med omsorgslønn blir det jo ikke rare inntekten, og det må da være gyldig grunn?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal søke om dette nå..må jo prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...